Beantwoord

Dlm niet actief



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

41 reacties

staan zij ook op DSL profiel 8b want dit is  meer  een profiel voor langere afstanden of ook voor grotere verzwakkingen bvb probleem met introlijn die afgetakt wordt op de distributiekabel, of een draad die niet echt kontakt maakt maar een capacitieve koppeling, enfin we zitten weer met veel giswerk en de enige die met zekerheid kan weten of uitvissen waar het probleem zit is proximus zelf natuurlijk!

Reputatie 2

 Uit het sagemtool kun je niet afleiden of de DLM actief staat

Dit wist ik zelf niet bedankt voor de info! De grote vraag blijft natuurlijk hoe het komt dat de dlm beslist heeft om mijn snelheid te verlagen terwijl ik al bijna een half jaar op 70/20 zat. Maar dit is waarschijnlijk een vraag waar iemand van PX zlef op beter op kan antwoorden

Inderdaad dit moet verder door iemand van proximus zelf onderzocht worden.

Reputatie 7
Badge +5

@JarneDoet Hou ons op de hoogte.

Reputatie 2

De technieker is zonet langs geweest momenteel zit ik terug op een begin profiel 30/10 zo kan dlm is terug zijn werk doen vanaf het begin en kan het syteem dus ook eens opneiuw kijken wat er mogleijk is 

 

[code]
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   29.997 kbps
Upstream current bit rate:     10.000 kbps

Downstream max bit rate:       51.867 kbps
Upstream max bit rate:         10.854 kbps

Downstream attenuation:        18,1 dB

Downstream noise margin:       30,3 dB
Upstream noise margin:         12,1 dB

Vectoring down:                yes
Vectoring up:                  yes
Modem vectoring compatible:    yes
ROP vectoring compatible:      yes

DSL standard:                  VDSL2 Annex B
DSL profile:                   8b
Estimated distance:            554 m

Proximus profile name:         30/10
Proximus DLM profile:          no
Proximus repair profile:       no
[/code]
 

De vraag is ook nog waarom je op DSL profile 8b staat ! want anders is er niet veel verhoging niet meer te verwachten gezien 52/11Mbps het theoretisch maximum is en uitveiligheid zal daar wel ongeveer 10% moeten onder gebleven worden!

Reputatie 2

Das een goeie vraag ik snap er zelf ook gewoon niks meer van van bijna 80mbps terugvallen op 60 om dan nog verder te zakken...

Badge +4

Kan vele oorzaken hebben, o.a slechtere lijnkwaliteit (veroorzaakt door werken ? ) , veel volk bijgekomen op de koperlijn …. alleen prox kan meer helderheid geven :)

Reputatie 2

@DaisyS is er een mogelijkheid dat jullie toch eventueel een lijntest doen op mijn dit weekend gemerkt dat de snelheid heel kortstondig extreem daalt. Wanneer je naar de logs van vrijdag gaat kijken ga je ook zien dat de rop volledige offline is geweest

Badge +4

Mss stroompanne in de gemeente geweest ?? ...

Reputatie 7
Badge +5

@JarneDoet Er is inderdaad een rop outage geweest vorige week. Heb jij zelf je modem ondertussen al eens gereset?

Reputatie 2

De technieker is maandag langs geweest heeft een aantal testen gedaan en ook een aantal aanpassingen in de straatkast. Ondertussen heeft de DLM mijn snelheid ook terug verhoogd naar 60mbps dat is zeker niet slecht maar toch nog altijd bijna 20mbps onder de waarde wat ik ervoor had. Nu zou ik zelf eventueel even voorstellen een 2 tal weken af te wachten en te zien wat er gebeurd verhoogd mijn snelheid nog zou dat super tof zijn blijft mijn snelheid op 60mbps hangen dan is dat natuurlijk spijtig maar wel nog steeds werkbaar

Reputatie 2

Wat zijn je waarde nu via de sagemtool ? mogelijks nog tot 70 denk ik aangezien je toch boven de 500m zit van afstand.

[code]
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   69.999 kbps
Upstream current bit rate:     24.998 kbps

Downstream max bit rate:       103.304 kbps
Upstream max bit rate:         32.296 kbps

Downstream attenuation:        20,4 dB

Downstream noise margin:       17,4 dB
Upstream noise margin:         10,7 dB

Vectoring down:                yes
Vectoring up:                  yes
Modem vectoring compatible:    yes
ROP vectoring compatible:      yes

DSL standard:                  VDSL2 Annex B
DSL profile:                   17a
Estimated distance:            550 m

Proximus profile name:         70/25
Proximus DLM profile:          yes
Proximus repair profile:       no
[/code]


Ik zie nu net wel dat mijn lijn nog maar 10 uur up is dus dit zou willen zeggen dat mijn lijn vannacht offline is geweest? Want mijn modem is al meer dan 5 dagen up
 

Reputatie 2

Net nog eens contact gehad met de klantendienst (eerst even men complimenten voor de vriendelijke mensen die daar werken👍) de modem is ondertussen vervangen de persoon van de klantendienst haalde ook aan dat ik normaal 70mbps zou halen maar er is nog steeds geen verbetering. Ik snap gewoon echt niet waarom ik tot een paar weken gelden bijna 80mbps kon halen en nu nog maar max 60. En ik zeg het nog eens ik besef dat er klanten zijn die voorlopig alleen maar van deze snelheden kunnen dromen maar toch blijft het raar vindt ik

Reputatie 2

Ik heb het nu even afgewacht en mijn snelheid is idd terug omhoog gegaan echter nog steeds niet in de buurt van die 70mbps nu ze hebben vorige week wel graafwerken uitgevoerd in mijn straat sindsdien is de snelheid ook naar beneden gegaan en gisteren hebben we tijdens een flinke regenbui een 3 tal keer een disconnect gehad van het dsl netwerk zou het eventueel kunnen dat de kabel geraakt is vorige week tijdens de werken

Dat wijst er inderdaad op dat er zich water infiltratie in de kabel voordoet, wegens eventuele beschadiging tijdens werken!

Best afwachten tot Proximus forummedewerkers dit verder escaleren.