Devolo: huisje brand rood en internet valt steeds weg..


Uit het niets begonnen 2 van mijn devolo's rood te branden en begon de verbinding en downloadsnelheid te verminderen naar een absurd laag getal... Heb alles geprobeerd dat op de site staat: Ze resetten, in andere stopcontacten steken maar tevergeefs... Hoop dat dit snel opgelost kan worden.

M.V.G Kisie

26 reacties

ik heb er onlangs ook ene moet vervangen die defect was
Reputatie 7
Badge +4
als je ze alle twee in de zelfde kamer aansluit branden ze dan ook nog rood ? Heb je onlangs een nieuw toestel aangesloten op je elektriciteitsnet ? Als ze rood zijn hebben ze in ieder geval geen goede ontvangst of een defect.
@Robrecht, alles werkte perfect voordien maar ineens deed dit probleem zich voor... Zelfs wanneer ze in de zelfde kamer zitten blijven ze even groen maar worden ze dan rood en valt uiteindelijk de verbinding ook volledig weg (huisje gaat uit). Dit probleem is zeer storend omdat ik zo tv kan kijken s'avonds....Maar nu kan dat niet meer.
Reputatie 6
Badge +3
@kisie.g:

Je schrijft "resetten", bedoel je daarmee de volgende procedure? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html

Wat gebeurt er als je beide adapters op elkaar aansluit?
Is er nog een andere PLC adapter ergens in het huis?
Zoals Robrecht al vroeg: zijn er recent nieuwe toestellen aangesloten? Bijvoorbeeld: nieuwe frigo, LED lampen, ...
@wilin, Ja dat bedoelde ik. En neen we hebben er maar 1. En neen er zijn geen nieuwe toestellen aangesloten.
ik had net het zelfde voor en heb er toch ene moeten vervangen.
(Maar je moet wel opletten inderdaad als je nog andere plc's gebruikt want als je die na een reset niet mee laat paren met de andere dan kan je dit fenomeen ook voor krijgen.)
Reputatie 6
Badge +3
@kisie.g dan heb ik geen ideeën meer, Ik vermoed dan een defecte PLC, maar de support medewerkers zullen je verder kunnen helpen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik stel voor een technicus ter plaatse te sturen. Kan ik enkele data/uren krijgen wanneer dit voor je past? Dit mag ook via privé.
Hallo,

Ik heb identiek hetzelfde probleem. Sinds 2 weken problemen met de PLCs.. Rood lampje, vinden elkaar niet. Dan in dezelfde kamer na reset weer wel en dan weer niet. Proximus al 2x langs geweest (1x lasser, oprit ligt nog open) en 1x binnenhuistechnieker. Nieuwe modem in kast, nieuwe poort, nieuwe bbox thuis, andere PLCs en nog steeds geen oplossing...

Hoe is het hierboven opgelost? Bekend probleem?

Bedankt,
Kasper
Reputatie 6
Badge +3
Dag Kasperlannoo, ze zijn toch niet aangesloten op een verlengkabel of dominostekker? Groeten, Jimmy
Hallo Jimmy,

Neen, rechtstreeks in het stopcontact.

Groeten
Reputatie 6
Badge +3
Het is toch deze proceduere dat je gevolgd hebt?


https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html
Al meermaals. Zoals ik zei is er ook een binnenhuistechnieker geweest (2u!) die het ook niet heeft kunenn oplossen. We hebben ook andere PLCs getest, tevergeefs. Het huis is 20j oud dus kan niet aan een kapotte kabel liggen.. Geen nieuwe electronica in huis wat voor storing zou kunnen zorgen..

Groeten
Kasper
Reputatie 6
Badge +3
Heeft hij dan niet voorgesteld om eventueel via een wifi bridge te werken? Want dan kan het aan het electriciteitsnet zelf liggen waardoor de toestellen elkaar telkens "desynchroniseren".
Jawel maar het Wifisignaal is te zwak tot boven aangezien de beton zo zwaar is in het gebouw.. Enige optie lijkt me een nieuwe kabel te trekken.. Spijtig en raar wel aangezien het jaren goed gewerkt heeft en op 1 dag niets meer..

Kasper
Reputatie 7
Badge +4
Heb je ze toevallig van plaats veranderd, of is er een nieuw apparaat bijgekomen? Dit zou kunnen verklaren waarom het plots niet meer werkt.
Neen, geen van beide..
Reputatie 7
Badge +3
kasperlannoo misschien moeten we dan toch nog eens een technieker ter plaatse sturen die eventueel kan testen of het plc is of niet? ik heb begrepen dat er reeds eerder technieker geweest is maar heeft die het dan getest met kabel? Groeten Els
Alles werkt tot het bij de PLC komt.. die wil om 1 of andere reden maar niet verbinden, of verbind en valt dan weg etc..

Nieuwe bbox, nieuwe modem en poort in de kast op straat, nieuwe plc, andere plc getest,.. het is een vreemd gebeuren..

De bbox beneden werkt en heeft verbinding. De fout ligt hem echt bij de PLC's. Moet de plc een ethernetverbinding hebben om elkaar te vinden?

Er is al een technieker geweest dus ik weet niet of nog een technieker het probleem kan oplossen?
Reputatie 7
Badge +3
kasperlannoo maar u heeft dus ook al een nieuwe plc geplaatst? Groeten Els
Ja, 2 nieuwe en ook 2 andere van jullie die de technieker bij had om te testen.

Kasper
Reputatie 7
Badge +3
kasperlannoo en met geen 1 van de verschillende opstellingen werkte het? Groeten Els
Neen, anders had ik die wel gehouden 🙂
Reputatie 7
Badge +3
kasperlannoo dan denk ik dat er nog maar 2 mogelijkheden zijn, dat is rechtstreeks met kabel of eventueel eens een electricien laten komen. Er moet dan toch ergens iets foutlopen op het elektriciteitsnet. Groeten Els
Beste Els,

Inderdaad, ga ik doen. Indien we de oorzaak vinden laat ik het zeker weten!

Kasper

Reageer