Devolo en repeaterprobleem met B-Box3

  • 28 December 2014
  • 11 reacties
  • 919 Bekeken

Sinds een maand in het bezit van een B-Box3. Vorige B-Box2 was defect.


2 problemen: ik heb 2 Devolo's die het datasignaal naar onze Smart-TV brengen om op het internet te geraken via de TV. Met de B-Box2 nooit geen problemen gehad maar nu valt de verbinding tussen beide devolo's weg. Haal je deze, verbonden met de TV, even van de netspanning dan wordt de verbinding bij het inpluggen opnieuw hersteld maar deze valt na een tijdje weg. Ook resetten van beide devolo's geeft geen oplossing, na een tijd valt de verbinding uit. Op de zendende devolo valt 'het huisje' geregeld weg, Op de ontvangende devolo flikkert de 'power' led, aan een constante snelheid.


Ook het aansluiten van een Netgear WP2000 router is niet meer mogelijk, wat ook bij de B-Box2 geen probleem was. Ik kan geen verbinding maken met het WiFi-signaal van de B-Box. Alles al geprobeert lukt mij niet meer.


Het rechtstreeks WiFi verbinden van tablet en smartphone met de B-Box3 lukt wel al valt deze soms ook weg.


Ook met de bekabelde verbinding tussen PC ende B-Box3 was er een probleem maar door de tip van Elisa om een vast IP-adres te configureren in de PC zijn deze problemen van de baan.


Iemand een oplossing voor de devolo- en repeaterverbinding aub? Schijnbaar zit de B-Box3 nog vollop in de bug-fase....

11 reacties

Er zitten inderdaad nog bugs.


Nu wat de devolo's betreft die hebben blijkbaar last van het feit dat bij de bbox3 de beide signalen aanwezig zijn, het internet signaal en het TV signaal wat bij de bbox2 niet het geval was.


Er zijn er die beweren dat de bbox3/S beter zou werken dan de bbox3/T dus mss eventueel de bbox3 omruilen voor een bbox3/S


met de bbox3 en devolo's worden heel veel problemen gemeld en blijkbaar is het beter van met de wifi-bridges te werken die Proximus verkoopt


Ik zou het ook niet nalaten van de technische helpdesk te bellen en al je problemen voor te schotelen want je hebt er blijkbaar veel ook op gebied van wifi desnoods er op aandringen om een technieker te laten komen want zoveel problemen is toch echt niet normaal.


Nu devolo's zijn eigenlijk nooit echt aan te raden dat weten we al langer.


Met de bbox3 worden ook veel DHCP problemen gemeld, vandaar dat het soms helpt met vaste IP's te werken zoals het in uw geval ook opgelost was zo. Ook melden er DNS problemen, waarbij de Proximus DNS servers die in de bbox3 staan, blijkbaar om één of andere reden niet goed doorgegeven worden en als ze dan zelf in hun toestellen de dns ip's opgeven werkt het wel goed.


Het is mss geen troost maar er zijn er meerdere die problemen melden zoals u.


War vind ik of het een S of een T is?


Op het toestel vind ik geen enkele verwijzing naar een type.
Hoe staan de 4 Lan UTP stekkers achteraan opgesteld , twee per twee of alle vier naast elkaar.


kan je ook eens zeggen wat de 2 eerste letters zijn van het password die je ook op de sticker vindt.



Francois doe eens een reset van uw bbox3 en daarna alles terug installeren van develo's alsof het de eerste keer was doe ook maar een factory reset van de decoders bij mij heeft dit geholpen en waren de develo's standvastiger. Zoals Elsa mooi op de foto laat zien is het dat rode puntje naast dat waar de utp-kabel binnenkomt, je hebt hier wel een scherpe punt voor nodig. Maar zoals steeds is de aansluiting met de utp-kabel het meest zekere, met bbox2 heb je hierin minder problemen.
Francois,


De linken voor al die resets vind je hier terug ►resets
Weer juist twee mails binnen gekregen met als probleem:


bbox2 vervangen door bbox3 en nu krijgen we blokjes in beeld, decoder verbonden met devolo, 't is blijkbaar toch een probleem dat regelmatig terug komt.
Reputatie 7
Badge +1
Die van Belgacom zijn er van 100Mbps geloof ik. (heb ik ooit eens aan Eva gevraagd) Maar er zijn er ook van 500Mbps en zelfs 1.2 Gbps. Met mijn b-box2 nooit problemen gehad met de devolo's.
Je weet Sinjoor dat de uitzonderingen de regel bevestigen !-)
Francoois,


Anders moet je eens aan de medewerkers vragen dat ze je bbox3 modem in Bridged mode zetten, zij kunnen daar voor zorgen.


Dan sta je weer in dezelfde positie als de bbox2 en kan je vaststellen of je nog problemen hebt met de devolo's.
Reputatie 7
Badge +1
Ik ben nooit een meeloper geweest, dus zal ik wel dikwijls een uitzondering zijn, Maar in het geval van Devolo's denk ik dat de kwaliteit van je electriciteitsbekabeling ook wel een rol speelt en een deel geluk hebben ook zeker? Maar een discussie over die devolo's ga ik niet meer beginnen. Ik heb nooit UTP-verbinding gehad met mijn TV. Voor de devolo's had ik Ruckus draadloos, en dat werkte ook goed, maar nam meer plaats in. Dat was zelfs een voorwaarde om naar Belgacom over te schakelen in 2009. Maar als UTP kan zonder al teveel hocus pocus is dat altijd zeker de betere oplossing. Mijn PC is met UTP aan de modem verbonden, en met USB aan mijn printer. Met Wifi ook, maar de printerverbinding is stabieler met USB. niettegenstaande een vast IP-adres voor de printer.
Over discussiëren heeft ook weinig tot geen zin, je haalt ze in huis en heb je geluk dan werkt het zonder probleem en werken ze niet dan heb je pech, zo simpel is het en daarom heeft het ook geen zin van raad te vragen aan iemand anders je moet het gewoon bij u thuis proberen in je lokale situatie.


Zelf al werken ze een jaar goed, geeft nog geen garantie dat je het volgend jaar geen problemen zult ondervinden, heb ik persoonlijk zelf meegemaakt.


Je kan trouwens op het internet genoeg lezen over de problemen die mensen ondervinden met homeplugs.

Reageer