Sticky

Destiny 2 in combinatie met de Technicolor modem: wat moet je weten/doen!


Reputatie 5
Badge +1
Beste gamers,

Heel binnenkort is het spel Destiny 2 ook beschikbaar om op PC te spelen. We weten dat er problemen zijn voor de spelers die in “Multiplayer” spelen wanneer deze beschikken over een Technicolor modem.
Wij kunnen dit probleem verhelpen door een aanpassing te doen in de configuratie van je modem. Indien je problemen hebt om dit spel te spelen via jouw Proximus verbinding, gelieve ons dan een privebericht te sturen door hier te klikken. Noteer er je naam, voornaam, telefoonnummer en/of klantennummer en laat ons weten dat je problemen hebt met Destiny2. Wij zorgen dan dat je de aangepaste softwareversie krijgt en dat je vlekkeloos kan spelen.
Gelieve dan ook je wifi aan te laten staan tot je van ons een bericht hebt gekregen.

Even herhaling, dit is enkel van toepassing op onze Technicolor modem (zie hieronder voor meer info)

Aangezien er enkel problemen zijn met modems van het type Technicolor moet je dit dus eerst nakijken. Dit kan je doen door de sticker te bekijken op jouw modem waar je “Technicolor” kan terugvinden. Indien er geen sticker te vinden is, bekijk dan even de LAN poorten. Deze zouden geel moeten zijn en alle 4 aansluitend naast elkaar (bij Sagem zijn ze gegroepeerd per 2).

Steven

This topic has been closed for comments

263 reacties

gezien je aangesloten zit bij Scarlet kunnen we helaas niets doen. Zij gebruiken namelijk een eigen versie van de bbox met aangepast software. Ik heb wel vernomen dat op het franstalige forum Scarlet klanten waren geholpen door het vragen van een nieuwe bbox bij Scarlet. Vanuit Proximus kunnen we je helaas niet verder helpen.
Beste,

Ik ben ook onlangs overgestapt van een bbox2 naar een bbox3 en heb nu de cabbage errors wanneer ik destiny 2 speel.
Ik heb een privé bericht gestuurd met mijn gegevens.

Alvast bedankt voor de support.
Bart
Reputatie 7
Badge +6
@laurisaunders, ik heb de update verstuurd. Deze zal binnen dit en 2 uur actief staan.
@Bartian, ik zie dat je reeds bent verder geholpen via privébericht naar Het Proximus Team. Mooi zo! 🙂
Voor alle duidelijkheid:
Dit is een SagemCom Bbox3:



Dit is een Technicolor Bbox3:

hoe lang duurt het ongeveer nadat je het prive bericht hebt verstuurd om de modem te rebooten
als het proximus team hier morgen langs komt zulle ze u wel verder helpen om de juiste software te pushen op je bbox
Beste, zit met hetzelfde probleem als iedereen hier blijkbaar 🙂 heb al een pb gestuurd, wanneer kan ik ongeveer antwoord verwachten? Met vriendelijke groetjes Koen P
Reputatie 7
Badge +4
hi

je kan ons hiervoor een bericht sturen via volgende link



https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679mvg
jonathan
Beste Jonathan,
dit had ik al gedaan maar vroeg me af wanneer er ongeveer een antwoord op kwam ^^

groetjes Koen
Reputatie 7
Badge +3
Koen P kan je eventueel opnieuw een bericht sturen

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 groeten Els
Bedankt voor de snelle reactie, heb via de bijgevoegde link opnieuw een berichtje gestuurd ^^
Reputatie 7
Badge +3
Koen P de softwareupdate is aan het doorlopen kan u binnen 2 uur u modem eens rebooten en kijken of het dan beter gaat? Groeten Els
Sorry voor de waarschijnlijk domme vraag maar rebooten als in resetten of gewoon opnieuw opstarten met de aan uit knop? 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Koen P een reboot zoals af en aan zetten zou voldoende moeten zijn. groeten Els
Update:
Geachte, na 2 uur gewacht te hebben en een reboot gedaan te hebben is het probleem er nog steeds 😕 zijn er andere oplossingen? 🙂
Na nog maar eens gereboot te hebben zoals gevraagd nog steeds niet gefixt 😕 ben weer een speciaal geval blijkbaar 😃 bestaan er verdere oplossingen als de update niet werkt?
Groetjes en alvast bedankt!
Ik heb een privébericht achtergelaten op de link met mijn gegevens en het probleem. Wanneer kan ik antwoord verwachten?
Alvast bedankt!
Mss een Tip: Als ze na 9 dagen nog niet gereageerd hebben best nog eens een PB als herinnering sturen
Reputatie 7
Badge +6
Ik zie dat beide vragen reeds zijn beantwoord en opgelost via privébericht. Top! 👍
Werkt je modem al terug zoals hiervoor? Branden de lampjes OK?
Het probleem met de firmware van je modem ga ik moeten doorgeven voor verder nazicht. Ik hou je op de hoogte van verdere informatie.
wie/waar kan ik een privébericht sturen met mijn lijnnummer voor een update van mijn firmware?
klikken op een Proximus medewerker zijn naam en dan klikken op "stuur een bericht"
Reputatie 7
Badge +4
Heb formulier doorgestuurd, is het mogelijk te laten weten wanneer u de update start? Zo weet ik van wanneer ik moet nakijken of dit succesvol was.
hi de update zou in de loop van deze avond in orde moeten zijn

Hallo,ik had een bbox3 v2 (Sagemcom) welke niet meer goed werkte en nu heb ik een

bbox3 (Technicolor) met alleen vier lan poorten (gele) en 1 wan poort(rode).

Die 2 groene poorten heb ik niet,waar dienen die trouwens voor?

Beveiliging firewall raden ze aan op hoogste beveiliging te zetten,maar dan kunnen de kids geen fortnite en roblox meer spelen???

DLNA file sharing en samba staat standaard ingeschakeld en zou ik uit moeten zetten,wat ik heb gedaan.

Ik wil graag een fixed IP maar dit is te duur,en heb nu een vpn router tp LINK TL-R600 om veiliger te surfen en om mijn pc op afstand bereikbaar te zijn.

Heb die aangesloten maar die instellingen is niet zo simpel,heb een vpn app draaien maar kost elke maand ook geld,dus ik weet het ff niet meer.alvast bedankt.

 

Wat is eigenlijk het verschil tussen de 2 modem’s van Sagemcom en technicolor.

Mijn netwerk staat op particulier en ineens zag ik in mijn verkenner bij netwerk een huawei gsm met alleen een mac address????

@Alfamale123 waarom gebruik je dan je router niet om te gamen door op deze router een tweede pppoe sessie op zetten dus een tweede identieke  pppoe sessie die je bbox ook maakt. dan kun je alle instellingen op die router uitvoeren zoals portforwarding enz….

zie > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_router_install/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/uw-priverouter-instellen-als-draadloze-router.html

meestal wordt nu de bbox3v+  geplaatst zelfs ook op een fiber aansluiting achter de fibermodem.

Maar op gebied van internet en TV is de werking/functie de zelfde 

de 4gele poorten zijn ethernetpoorten en dan heb je wan poort die gebruikt wordt/actief staat indien die op een glasvezel modem aangesloten wordt en dan heb je nog de telefoon aansluitingen als je bv op een voip lijn aangesloten bent