Sticky

Destiny 2 in combinatie met de Technicolor modem: wat moet je weten/doen!



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

263 reacties

Nice, om te zien dat de error opgelost is door Bungie, not.

Goed werk Proximus, ik heb nog een Sagemcom modum kunnen bemachtigen enkele weken geleden.

En idd dit probleem is niet enkel bij Proximus.

Bungie kan dit probleem moeilijk oplossen omdat het diep in de game code zit. Ze zouden op zijn minst moeten inschakelen dat je viz pppoe kan verbinden op pc.

Good luck guardians!
"Ze zouden op zijn minst moeten inschakelen dat je via pppoe kan verbinden op pc."
Dit kan je ook zelf instellen op je pc
Mijn ervaring is compleet anders. Net als alle andere mensen hier heb ik hetzelfde probleem, ik kan geen 1 minuut een missies spelen zonder dat ik connectie verlies. Geen spelers rond me, geen npcs en dan disconnect. Nu heb ik ook direct het formulier ingevuld zodat ik de nieuwe software patch zou krijgen, geen gevolg. Dan heb ik een privebricht gestuurd om te vragen patch te pushen, geen gevolg.. Na 3 uur bel ik eindelijk naar de technische dienst om te vragen om die patch door te pushen en krijg ik te horen dat ik een nieuwe modem nodig heb. DE DERDE MODEM OP 5 JAAR TIJD! En mijn huidige modem is dus niet kapot he. Ik kan elk ander spel op het internet spelen maar blijkbaar ben ik de enige in Belgie die dus een nieuwe modem krijgt omdat proximus letterlijk te dom is om bij mij die patch te pushen. Ik ben ongelooflijk boos. Het is niet Bungie maar proximus die hier zwaar de bal laat vallen. Jullie hadden die patch al een maand geleden moeten doorvoeren, niet nu bij release van het game. En ja , ik zal van provider veranderen. Ik heb het echt gehad met proximus incompetentie!
Beste,

Ik heb gisteren al een prive bericht gestuurd, het formulier ingevuld,... maar ik heb nog steeds geen reactie gehad. dan maar net naar proximus helpdesk gebeld, vriendelijke man aan de telefoon. Hij heeft de update dan maar zelf uitgevoerd... kijk ik in mijn modem: de verkeerde update. Nadat ik alles had uitgelegd, de softwareversie er had bijgezegd en nog slaagt deze persoon erin om de verkeerde update uit te voeren. Kan er misschien iemand de correcte update uitvoeren op mijn modem? alvast bedankt.

Uptime
0h 32min 46sec

Serial Number
CP1619SABP1ZZZZ

Software Version
10.A.5.K.CP

Hardware Version
A

WAN MAC Address
E0-B9-E5-59-07-FE

Datapump Version
A2pv6F039f3.d24n
@Stijn, Wat ik er van begrepen is dat proximus eerst begonnen is met opsturen van bbox3 modems van Sagemcom omdat er een software aanpassing moet gebeuren voor de Technicolor bbox3 modem ivm dit Destiny .... probleem hier, en deze software aanpassing natuurlijk nog eerst moest klaar gestoomd en getest worden, en nu zijn ze blijkbaar klaar met deze software om ze op de betrokken bbox3 van technicolor te pushen, indien er om gevraagd wordt, en ik kan wel begrijpen dat ze uit veiligheid (eventueel andere problemen die hierdoor zouden plots opduiken) niet naar alle bbox3 van technicolor gaan pushen.
Beste,
Gisteren ochtend heb ik het formulier ingevuld en gisteren avond merkte ik dan dat mijn internet verbinding rond 21u wegviel, vermoedelijk vanwege de update.
Deze ochtend had ik echter nog steeds geen internet verbinding, ook niet na herstarten.

Moet ik nog iets specifiek doen of is het enkel afwachten?

Groeten,
Arnout
als je de gegevens van je internet login hebt (pppoe login) dan zou je die zelf kunnen invoeren als ze daar nog niet ingevuld staan door te surfen naar http://192.168.1.1 ( inloggen als USER en wachtwoord staat op sticker van bbox)
login is normaal van deze vorm xxxxxx@SKYNET en eronder het wachtwoord (wel niet zichtbaar er staan *********)
Hallo allemaal,

Formulier ingevuld gistere ochtend, savonds meerdere prive berichten getuurd en ook 2 maal support gecontacteerd.
Ik heb op dit moment nog altijd firmware 10.A.0.I.BU
Hoelang kan het duren?
Ik zie hier dat het bij sommige mensen vrij snel was opgelost.

Danku
als je de gegevens van je internet login hebt (pppoe login) dan zou je die zelf kunnen invoeren als ze daar nog niet ingevuld staan door te surfen naar http://192.1168.1 ( inloggen als USER en wachtwoord staat op sticker van bbox)
login is normaal van deze vorm xxxxxx@SKYNET en eronder het wachtwoord (wel niet zichtbaar er staan *********)


Hey Martin,

Pppoe werkte niet tijdens de beta op pc. Er kwam andere error code op van Bungie.

Het probleem ligt aan de technicolor maar ook aan de manier waarop het p2p gedeelte van Destiny gecodeerd is. Dit is reeds aanwezig van Destiny 1 op de consoles. Bungie weet dit, hun forum staat hier al vol mee van tijdens beta.
Ik denk dat we gelukkig mogen zijn dat Proximus er aan werkt. In Ierland en Italië (landen met hetzelfde probleem) is het op de kin kloppen.

Tijdens beta had ik de error code lange tijd maar dan waren er momenten waar het me toch lukte om te spelen ook pvp.
Hallo SpArkLeS,
Bedankt voor deze nuttige info.

NB: om alle verwarring te vermijden, hetgeen ik uitgelegd heb aan forumlid "arnoutdiels" was om zo te proberen dat zijn bbox3 terug internet connectie zou maken.
Gisteren ochtend het formulier ingevuld.
gisteren avond privé bericht doorgestuurd.
nog steeds geen update gekregen, modem al meerdere keren herstart...
enig idee wanneer deze er opgezet wordt ?
@ThomasP
Wat moeten we juist doen als de update nog steeds niet actief is, ook als je de bbox handmatig nog eens herstart hebt?
-> formulier gisteren rond 22u verzonden.
@thomasP
Fresh restart, nog steeds de oude firmware.


ik denk dat er iets foutgelopen is.
Ik heb gisteren avond een prive bericht gestuurd, en daar hebben ze gezegd dat de update is gestart. Ze zegde dat het een paar uur ging duren en mijn modem 2 keer zou herstarten. Hierna had mijn modem zichzelf herstart, een eerste keer. Ik denk niet dat de tweede reset al is gebeurt.
Deze morgen had ik gezien dat het nog steeds niets de juist versie was, het was
10.A.5.K.GQ. Moet ik de modem nog eens manueel herstarten, met de on/off button?
Reputatie 7
Badge +6
@Carl.Vetters, ik heb de software naar je bbox gepushed. Binnen 10-15 min zal deze actief zijn.
@Reinoud Mariman, je kan inderdaad best nog eens even je bbox herstarten dmv de stroomschakelaar achteraan. Hierna zal de update doorlopen. Excuses voor de hinder.
@LinosD

|

nog steeds de oude firmware..
Hey ThomasP,

weet jij soms het verschil tussen software versie: 17.1.03.1X en 17.1.03.1A zoals sommigen hier al gemeld hebben die ze binnen gekregen hebben?
@ThomasP
De software is inderdaad geupdate, bedankt hiervoor, maar het is geupdate naar versie 10.A.5.K.GQ , van wat ik gelezen heb op deze post is dit nog niet de correcte versie?
-> Heb het ook uitgetest en het probleem blijft nog altijd hetzelfde.
Sorry voor het ongemak!
@ThomasP
De software is inderdaad geupdate, bedankt hiervoor, maar het is geupdate naar versie 10.A.5.K.GQ , van wat ik gelezen heb op deze post is dit nog niet de correcte versie?
-> Heb het ook uitgetest en het probleem blijft nog altijd hetzelfde.
Sorry voor het ongemak!

hallo,
laat eens weten wat de definitieve versie is dan 17.1.03.1X of 17.1.03.1A
Hartelijk dank voor je toelichting 👍🏾
De software is inderdaad ge-update op de bbox, nu heb ik echter een ander probleem. Ik heb geen internet meer. Ik kan nog wel inloggen op de modem maar daar staat dan bij netwerkverbinding geen paswoord/username ingevuld (zie foto)
Dus ik heb gisteren rond half negen 's ochtends dat formulier ingevuld en heb net onze bbox herstart (stroomschakelaar) en de versie is nog altijd 10.A.0.I.FS
Heb ik iets verkeerd gedaan?
Reputatie 7
Badge +6
Sven vdg, er was enkel een batch voorzien voor de eerste nacht (van 24/10 op 25/10). Diegene die later hebben geregistreerd zijn niet geüpdatet. Er zal vannacht en morgen opnieuw een batch lopen voor diegene die alsnog het formulier hebben ingevuld.. Ik heb in tussentijd je bbox zelf even geüpdatet. Houd er rekening mee dat dit tot 15-20 min kan duren.
@ThomasP
Alles lijkt nu perfect te werken, bedankt voor de hulp!
Daddy_420, we konden de bbox eerst niet goed bereiken. De update lijkt nu zijn doorgevoerd. Houdt er rekening mee dat dit nog een 15-20 tal minuten kan duren vooraleer deze volledig actief is.

Al een uur later ondertussen, nog steeds op de oude firmware...
4e keer goeie keer ?