Vraag

decoder blijft hangen bij het opstarten

  • 2 January 2022
  • 6 reacties
  • 765 Bekeken

Hallo,

 

mijn decoder blijft hangen op het scherm:

 

”de decoder is aan het opstarten. Gelieve even te wachten.”

 

mijn decoder is verbonden met een tp link extender die op zijn beurt draadloos geconnecteerd is met de modem.  Het gaat om een v4 decoder.
 

dank je


6 reacties

v4 decoder zijn verouderd als het een huurdecoder was kon die vervangen worden door een andere type bv V5 compact, maar de Proximus forummedewerkers komen morgen terug langs om je hierbij verder te helpen.

Daarom ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

je kunt hem altijd eens volledig stroomloos zetten bv door zijn stekker uit te trekken, maar niet zeker dat het nog zal lukken, als het mogelijk is best om dit uit te voeren terwijl je decoder even direct met een netwerkkabel verbonden is aan je bbox.

NB: Het resetten van de V4 kon/kan zelfs de v4 decoder volledig blokkeren.

Dank je Martin. Ik wacht nog op een Proximus medewerker om te helpen.. of ga ik best met de decoder naar Proximus winkel om andere te vragen?

Inderdaad ik zie dat er nog geen Proximus forummedewerker gereageerd heeft ondertussen, maar in het weekend (een op feestdagen) komt er ook niemand van hen hier langs op het forum.

Het was vroeger jaren terug inderdaad mogelijk om gewoon je decoder om te ruilen in een Proximus Shop, maar ondertussen is dat wel veranderd, de normale procedure is dat een Proximus forummedewerker hier de omruiling inleidt en dan wordt een decoder opgestuurd via Bpost en ontvang je retourlabels ingesloten via mail, nu in uw geval gaat het om een verouderde V4 decoder en moet die niet meer teruggestuurd worden en mag deze naar het recyclage park gebracht worden.

Dus de kans dat ze in een Proximus shop je decoder willen omruilen is onvoorspelbaar en wacht je misschien toch beter de reactie van een Proximus forummedewerker af, die hopelijk hier maandag de draad gaat opnemen om je verder te helpen. 

Reputatie 7
Badge +3

@inna. 

Op het klantnummer op je profiel vind ik 2 v5 compact decoders terug, geen v4.

Kan je eens nakijken of dit klantnummer correct is?

 

Geert

Reputatie 7
Badge +4

Heeft dit ooit gewerkt via een/deze extender = WiFi-repeater?

Stelt het probleem zich ook wanneer de decoder rechtstreeks op de Bbox aangesloten is via utp/ethernetkabel?

cfr info @Martin (ik dacht dat gehuurde v4 decoders uit omloop genomen waren)

Gehuurde V4 decoders werden uit omloop genomen en er werd toen ook gezegd dat ze onbruik gingen worden, maar is dat ook gebeurd?

Reageer