Beantwoord

decoder aanvragen voor 2é TV toestel

  • 15 August 2020
  • 6 reacties
  • 378 Bekeken

Reputatie 1

Dag aan de Community,graag kom ik terug met de vraag om een bijkomende decoder aan te vragen voor een 2é TV toestel.Ondertussen heb ik getest met mijn eerste decoder en het is een succes op mijn 2é TV .Mijn vraag: Als ik een 2é decoder aanvraag is daar ook een afstand bediening bij of moet ik die afzonderlijk kopen.

icon

Beste antwoord door Martin 15 August 2020, 17:44

Bekijk origineel

6 reacties

@johan_058 Maandag komen de Prox medewerkers terug langs om je hiermee verder te helpen om je er ene op te sturen.

Bij een bijkomende decoder leveren ze ook een afstandsbediening bij, het is alleen bij het omruilen van bv een defecte decoder dat er geen afstandsbediening bijgeleverd wordt omdat er dan van uitgegaan wordt dat je de oud afstandsbediening bijhoudt, maar aangezien het een bijkomende decoder is die je aanvraagt moet er ook een afstandsbediening bijgeleverd worden, dus je moet er gene kopen :relaxed:

Reputatie 1

dank Martin,U hebt opnieuw een mens gelukkig gemaakt door de duidelijke antwoorden.Ps ik heb de kans om een PCL adapter te kopen op 2é hand (er staat bij dat hij nog nieuw is)Graag uw goede raad.groeten

Daarmee moet je oppassen, niet alle PLC’s werken goed met elkaar bv die van proximus vroeger zijn van de Homeplug standaard,  adapters die volgens de HomePlug standaard gecertificeerd zijn, kunnen samenwerken.

Reputatie 1

Juist Martin,naar ik zie op de foto zijn het dezelfde als deze dat ik nu heb .type devolo van belgacom.

dan zou dit moeten werken.

Ik kan blijkbaar afleiden dat je eerst decoder ook via een PLC aangeloten wordt aan de bbox ttz één PLC1 aangesloten op de bbox en PLC2 aangesloten aan decoder1

Dan kun je de tweede decoder “decoder2” aansluiten aan een bijkomende PLC3 dan moet de PLC3 gepaird worden met bestaande PLC’s 

daarom zijn er die soms met andere types PLC’ werken en die niet kunnen pairen op de bestaande bv omdat ze niet van de standaard HOMEPLUG zijn en dan gebruiken die twee bijkomende PLC’s ene terug aangesloten aan de bbox en ene aan de decoder2 dan moeten die niet gepaird worden met de bestaande PLC’s , maar dat kan ook voor problemen zorgen. Het is tenslotte maar pas als je thuis de installatie doet dat je na een tijd kunt vaststellen dat alles voor de 100% goed werkt 

Je kunt echt geen voorspellen op voorhand doen en dat is trouwens ook zo met de wifi booster enz…. wat nu ook niet wilt zeggen dat het nooit goed kan werken.

Reputatie 1

Dank je wel Martin voor het advies.Nadat ik de decoder en de PLC ontvangen en geinstalleert

heb kom ik nog eens op bezoek op het forum.Uw afleiding zoals hierboven beschreven klopt gelijk een bus.Verder nog een goede avond en tot horen.Johan

Reageer