Vraag

Connectieproblemen


Beste,

Gisteren is er zeer nabij onze woning bliksem ingeslagen. Alle lampjes van onze modem zijn op dat moment rood gaan knipperen en de modem gaf een hoog fluitend signaal tot deze werd herstart.

Sindsdien valt ons internet gemiddeld om de 15 minuten 30 seconden uit. De modem herstarten, kabels controleren, en elke andere tip te vinden op de website kan ons probleem jammer genoeg niet verhelpen.

Na telefonisch contact met een Proximus medewerker, die een uitmeting gedaan heeft, blijkt dat ons toestel niet defect zou zijn, maar dat er inderdaad connectieproblemen zijn gedetecteerd waarvoor een technieker dient langs te komen, voor verder onderzoek.

Het eerste beschikbare moment is over 7 (!!) dagen. Tussen 8u en 17u. Je wordt dus voor een blok gezet, en kan onmogelijk zelf kiezen wanneer het past om de technieker te ontvangen. Enige flexibiliteit is geen optie. In tegendeel, de medewerker zucht op het ogenblik dat ik vertel dat ik volgende week maandag tussen 8 en 17u, op mijn werk zit.

Ik kan niet begrijpen dat aan betalende, bestaande klanten gevraagd wordt 7 dagen in deze omstandigheden te blijven zitten. Thuiswerk is op deze manier onmogelijk. Dit is absoluut geen dreigement, maar ik kan enkel vaststellen dat ik nog sneller overstap naar een nieuwe provider dan geholpen geworden door de mijne…

Ik kan enkel hopen dat deze klacht leidt naar een betere klantenservice bij Proximus.


20 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Een beetje wederzijds begrip zou al helpen. Proximus heeft ook niet zo maar iemand klaar om onmiddellijk bij de u langs te gaan. Die technici werken nu eenmaal tussen acht en zeventien uur, jijzelf blijkbaar ook. Overstappen naar de concurrentie kan hé, indien u daarmee beter denkt te zijn zou ik het doen. Als de technici komt en er is niemand thuis geraakt het ook niet opgelost. En uw bericht hier zal de klantendienst niet plots verbeteren. 

Dank voor uw bijdrage.

@SamTem best dat je de reactie van een proximus medewerker afwacht zodat zij kunnen zien wat er nog in de planning mogelijk is, maar als er vandaag niet meer gereageerd wordt door hen zal het pas dan voor morgen zijn.

Reputatie 6
Badge +2

Een oplossing die niet overal mogelijk is, maar bij mij in een appartementsgebouw gebruik ik al eens public WiFi en kan ik zelfs gebruik maken van de WiFi afkomstig van de buren. Ik zie zeker een vijftal goede signalen van Proximus en een paar van Telenet. Op die va Proximus kan ik inloggen, op die van Telenet uiteraard niet. Dat zal natuurlijk niet lukken indien je in een geïsoleerde woning woont. 

Wat er bij mij hier opvalt is dat er veel zijn die bij proximus een internet abonnenment hebben maar blijkbaar toch hun public wifi uitzetten, ik ontvang alleen hun beveiligd wifi ssid maar geen public wifi ssid, mss denken die dat het niet veilig is of dat je dan data van hen opsoupeert?

Reputatie 6
Badge +2

Per default staat de optie om de modem ter beschikking te stellen voor public WiFi aan. Maar de gebruiker kan dat veranderen. Proximus zou misschien die mogelijkheid kunnen afschaffen. 

Lijkt me niet relevant voor mijn probleem. Alleenstaande woning en alleen mijn eigen 2g & 5g netwerk beschikbaar.

Mijn connectie valt nog steeds om de 10 min gedurende 60 seconden weg. 

Reputatie 6
Badge +2

Iets anders dat ik al eens doe is belwaarde van mijn gsm omzetten naar data zodat ik mijn oude gsm kan gebruiken als hotspot voor WiFi voor mijn Tablet of PC. Het is redelijk duur maar in nood ……

Iets anders dat ik al eens doe is belwaarde van mijn gsm omzetten naar data zodat ik mijn oude gsm kan gebruiken als hotspot voor WiFi voor mijn Tablet of PC. Het is redelijk duur maar in nood ……

Zo ben ik het nu inderdaad aan het oplossen. Hopelijk word ik snel gecontacteerd voor een afspraak met een technieker. Ik denk eigenlijk toch dat de modem defect is en moet worden vervangen. 3 (werk)dagen per week kunnen we ons beschikbaar maken overdag. Ik vind het als klant jammer dat er geen keuze gemaakt kan worden wanneer het past... Ik verwacht helemaal niet dat deze savonds aan huis komt of in het weekend, maar wil ook geen verlof gaan nemen om thuis 9 uur met de vingers te zitten draaien.

Iets anders dat ik al eens doe is belwaarde van mijn gsm omzetten naar data zodat ik mijn oude gsm kan gebruiken als hotspot voor WiFi voor mijn Tablet of PC. Het is redelijk duur maar in nood ……

hangt er wel van af wat je juist allemaal uitspookt op het internet, bvb veel naar de cloud moet up of downloaden, want zo kan het een dure affaire worden. 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Dat kost mij 2 € voor 1 GB te gebruiken de eerstvolgende 24 uren. Dat is te doen om eens te depanneren. Mijn gemiddeld verbruik per dag is 1 GB. 
 

@samtem Moest ik zeker zijn dat mijn modem defect is zou ik daarmee zo rap mogelijk mee naar een shop gaan om deze te wisselen.

.

welke provider is dat dan van die 2€/24uur

Ik weet niet of ze dit nog doen in de shop een modem omruilen?

Reputatie 7
Badge +4

@SamTem 

Indien een Proximus medewerker (moderator) uw bericht morgen (?) oppikt en u over een GSM abo bij Proximus beschikt kan hij/zij misschien u een volume “free GB data” op dit abo tijdelijk ter beschikking stellen (& kan u eventueel uw smartphone via tethering voor internettoegang/thuiswerk gebruiken)

Reputatie 6
Badge +2

welke provider is dat dan van die 2€/24uu

 

Bij de concurrentie van P en het begint met een O. 

 

 

Ik heb opnieuw gebeld naar de Proximus klantendienst en had een vriendelijkere medewerker aan de lijn. Plots kon een afspraak met een technieker deze donderdag, in de namiddag, wanneer ik thuis ben.

Boodschap aan de lezer: blijven bellen tot je iemand aan de lijn krijgt die wel wil helpen.

Reputatie 6
Badge +2

De aanhouder wint!

welke provider is dat dan van die 2€/24uu

 

Bij de concurrentie van P en het begint met een O. 

 

 

Ik dacht POT is toch  één pot nat 😀

Misschien biedt Citymesh binnenkort nog iets goedkoper aan 😉

Reputatie 7
Badge +5

@SamTem Onze excuses voor het late antwoord en blij om te lezen dat het toch kon vervroegd worden. Kleine tip, je kan via MyProximus ook je afspraken beheren. 

Kan je je forumprofiel al vervolledigen met je klantengegevens? Dan hebben we deze al moest het in de toekomst nodig zijn.

Reputatie 6
Badge +2

Ik kan via myproximus (op iPad) blijkbaar wel een afspraak regelen in een shop, maar ik zie geen mogelijkheid om een afspraak te maken met een technicus. Kijk ik verkeerd?

Via myproximus kan je een afspraak verzetten of annuleren maar ik heb hier nog nog nooit vernomen dat je een afspraak zelf met een technieker kunt maken via myproximus.

Reageer