Vraag

Configuratie Outlook 2016 professional met skynet emailadres

  • 7 November 2020
  • 3 reacties
  • 770 Bekeken

Beste,

ik probeer mijn skynet email de configureren in outlook 2016 professional.

Na alle topics hier gelezen te hebben en uitgeprobeerd lukt het nog steeds niet.

Na het ingeven van het emailadres en verbinden kom ik onmiddellijk bij de geavanceerde installatie terecht.

Hier selecteer ik imap

Inkomende email: imap.proximus.be poort 993 ook geprobeerd met imap.skynet.be

uitgaande email: relay.proximus.be poort 587

Wanneer ik dan verbinden klik, paswoord ingeef begint hij voor te bereiden waarna ik de melding krijg dat er iets is misgegaan

Bij de versleutelmethodes heb ik al alles geprobeerd, geen van de keuzes brengt een oplossing

Heeft het te maken met mijn ...@skynet.be adres? 

 

 

 

 Iemand gelijkaardig probleem gehad?

 

mvg

Bart


3 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Probeer volgende instellingen eens : 

Ingaande 

Uitgaande : 

 

Heb ongeveer hetzelfde probleem gehad met outlook 2010 en Skynet.be.  Imap werkte soms maar meestal niet. Overgeschakeld naar Pop3. Geen probleem meer nu maar mails worden van de server gedownload en zijn niet meer beschikbaar op andere toestellen. ( voor mij ok ).

Maar hopelijk voor jou zit de oplossing in de reactie van Contron.

 

Wel raar dan dat proximus het anders opgeeft voor outlook 2016 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/je-mailbox-instellen/email-instellen-op-je-gsm-tablet-of-computer.html

namelijk als volgt: 

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

  1. Open Outlook 2016 (Office 365).
  2. Klik in de menubalk op Bestand. Als je account al ingesteld is, klik dan op je account en ga verder naar stap 6.
  3. Klik op de knop Account toevoegen.
  4. Vink het vakje Handmatige instelling of extra servertypen aan en klik op Volgende.
  5. Vink het vakje POP of IMAP aan en klik op Volgende.
  6. Vul de velden in zoals hieronder beschreven:

     

    • Naam: vul je voornaam en familienaam in.
    • E-mailadres: vul je e-mailadres in.
    • Type Account: selecteer IMAP in het dropdownmenu.
    • Server voor inkomende e-mail (IMAP): vul imap.proximus.be in.
    • Server voor uitgaande e-mail (SMTP): vul relay.proximus.be in.
    • Gebruikersnaam: vul opnieuw je e-mailadres in.
    • Wachtwoord: vul je wachtwoord in. Vink het vakje Wachtwoord onthouden aan.

  7. Klik op de knop Meer instellingen. Selecteer de tab Geavanceerd, vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop OK.

     

    • Inkomende e-mail (IMAP): vul 993 in.
    • Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: selecteer SSL in het dropdownmenu.
    • Uitgaande e-mail (SMTP): vul 587 in.
    • Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: selecteer STARTTLS (or TLS) in het dropdownmenu.

  8. Selecteer de tab Server voor uitgaande e-mail, vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop OK.

     

    • Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist: vink dit vakje aan.
    • Aanmelden met: selecteer deze optie.
    • Gebruikersnaam: vul je e-mailadres in.
    • Wachtwoord: vul je wachtwoord in. Vink het vakje Wachtwoord onthouden aan.

  9. Klik op Volgende, vervolgens op Sluiten en daarna op Voltooien.

Reageer