Vraag

Cloud Internet


Reputatie 1
Badge
Sinds 4 weken gaat het opladen van bestanden in PROXIMUS cloud zeer moeizaam. Krijg telkens de melding "server tijdelijk onbereikbaar". Na enige tijd (minuten tot uren) lukt het opladen wel en kan ik op het dashboard ("overdrachten") zien dat het bestand inderdaad overgedragen is. Sinds 2 weken is door PROXIMUS betreffende dit probleem een dossier opgemaakt (ref. 34943023). Ik blijf echter ook zelf zoeken naar een oplossing en kom nu tot de vaststelling dat het opladen via een TELENET internet verbinding (die ik op het werk gebruik) sneller gaat dan de PROXIMUS internet verbinding die ik thuis gebruik (TELENET = minuten - PROXIMUS = uren). Kan het probleem dan toch verband houden met de gebruikte internetverbinding ?

15 reacties

eens proberen als je kunt van via een utp kabel verbonden met de bbox, om opte laden, want het zou wel kunnen dat het via de druk bezetten wifi-2.4 band niet goed gaat. Of mss ook eens proberen via wifi-5.0.
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html
Reputatie 1
Badge
Ik gebruik de cloud applicatie op 3 toestellen : 1 desktop thuis (verbonden met utp-kabel met bbox), 1 desktop op het werk (verbonden met utp kabel met TELENET modem) en 1 laptop (thuis wireless verbonden met bbox). Op alle 3 de toestellen heb ik hetzelfde probleem : "server tijdelijk onbereikbaar".
Er moet dan toch een probleem zijn bij de PROXIMUS cloud server ?
Reputatie 7
Badge +4
Eddie, kan je dit nu nog even opnieuw proberen aub?
Reputatie 1
Badge
Dag Charlotte / Martin,
Heb de pc waarop ik thans werk terug opgestart en opnieuw geprobeerd maar helaas nog steeds hetzelfde probleem.
Reputatie 1
Badge
Charlotte,
De overdracht verloopt nu nog moeilijker - kan je terug de oude instellingen voorzien ?
Alvast dank !
Reputatie 7
Badge +4
De betrokken diensten zijn op de hoogte van de problemen en werken zo snel mogelijk aan een oplossing.
Reputatie 1
Badge
Dag Samuel,
Komt dit probleem voor bij meer cloud gebruikers ? Indien dat het geval is dien ik niet langer bij mij alle mogelijke configuraties en instellingen uit te testen. Graag advies.
TUI: hier eens geprobeerd en bij mij loopt dit vlotjes natuurlijk wordt dit beperkt tot de uploadsnelheid van mijn internet abo en dit is bij mij 6Mbps
Reputatie 1
Badge
Dag Martin, Volgens mij heeft de uploadsnelheid geen impact op het probleem "server tijdelijk onbereikbaar". Ik gebruik de cloud app ook op het werk met heel hoge uploadsnelheid en daar doet het probleem zich met mijn proximus cloud app ook voor. Maar als ik het goed begrijp werkt bij jou de cloud app en gebeurt het opladen van bestanden naar de cloud automatisch en snel (zoals bij mij tot voor enkele weken). Als je bij jou het cloud dashboard opent en je volgt de overdrachten wil je dan eens nagaan of die onmiddellijk gebeuren of ook, zoals bij mij, na herhaalde pogingen ? Alvast dank voor de in deze te nemen moeite.
Getest en die gebeuren direct en op de goede snelheid
Reputatie 1
Badge
Bij mij gebeuren de uploads zowel thuis als op het werk nu iets beter maar toch nog steeds met een zekere vertraging (waarbij dan telkens de melding "server tijdelijk onbereikbaar" verschijnt).
Reputatie 1
Badge
Sinds gisteren werkt proximus cloud terug naar behoren ! Bestanden worden terug automatisch en onmiddellijk opgeladen. Hartelijk dank vooral aan Martin voor de geboden hulp !
Zeer graag gedaan en weet je soms ook wat de reden uiteindelijk was?
Reputatie 1
Badge
Dag Martin, De reden waarom het sinds 2018-08-10 opeens terug werkt is mij niet duidelijk.
Wel heb ik tijdens de ganse periode dat het niet werkte (ongeveer 5 weken) zelf talloze aanpassingen van de instellingen op mijn toestellen en simulaties gedaan echter steeds zonder resultaat. Daardoor vermoed ik dat het probleem bij PROXIMUS zelf zat en er ondertussen dus een aanpassing bij PROXIMUS gebeurd moet zijn. Ook moet ik zeggen dat ik tijdens de ganse periode dat ik niet met de PROXIMUS cloud kon werken op de drie toestellen One Drive gebruikt heb als cloud toepassing en dat vormde zeker een goed alternatief. In ieder geval nogmaals dank voor jouw alerte support tijdens de ganse periode.
Dag Fazant ,
bedankt voor deze uitleg, zou inderdaad best kunnen dat ze bij Proximus instellingen hebben uitgevoerd aan je cloud profiel,
NB: ik gebruik ook o.a. One Drive en Google Drive.
Nog een prettige zondag verder,
Martin.

Reageer