Vraag

Box 3 herstart spontaan

  • 4 November 2020
  • 21 reacties
  • 257 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Terug hetzelfde probleem met een model die telkens herstart.  Sinds september blijft het probleem terugkomen.  Ondertussen de 4de technieker die is langsgekomen. Telkens lijkt er dan een verbetering te zijn, maar na een 10 tal dagen komt het probleem terug.  

De laatste technieker heeft me met de neus op de feiten gedrukt dat 5% van de problemen nooit opgelost kunnen worden omdat “oorzaak onbekend” is.   Werkelijk bijzonder frusterend omdat het werkelijk op elk moment van de dag kan voorvallen.  

Ik ben meer dan 35 jaar klant bij Belgacom/Proximus.  Altijd een super tevreden klant en ik sta nog steeds 200% achter hun producten maar spijtig genoeg ben ik momenteel richting Telenet aan het kijken. ECHT NIET omdat ik het wil. Zij zullen ook problemen hebben, maar de situatie met de RESTART MODEM is zo irritant dat ik gewoon geen andere oplossing weet.  

Werkelijk alles al gedaan : nieuwe modem, kabels, toestellen 1 voor 1 aansluiten om te zien waar het probleem kan zitten, enz, enz…      Ben hierover werkelijk WANHOPIG.

 

 PLEASE PROXIMUS….    is er echt geen oplossing?


21 reacties

hebben ze de intro NTP2007/TF2007 al eens vervangen (dit is in feite de lijn aansluitdoos met daarop de VDSL ingeplugd ) en heeft de technieker reeds een andere poort gestoken op de lijnkaart want vele jaren terug heeft mijn pa daar ook last van gehad en vele techniekers over de vloer gekregen, de eerste keer dat dit voorviel was het dan uiteindelijk een slechte poort op de lijnkaart en tweede keer ook na veel techniekers over de vloer te krijgen was het dan opgelost met een nieuwe NTP2007/TF2007 te plaatsen, enfin ik geef het maar mee ter info...

Reputatie 3
Badge

Spijtig genoeg is deze reeds vervangen en ook nieuwe poort

 

Reputatie 7
Badge +4

Philippe,

 

Ik heb dit doorgegeven aan ons engineering team ter nazicht. Als ik hier nieuws over krijg dan informeer ik je onmiddellijk. 

Reputatie 3
Badge

Alvast van harte bedankt. Ik wacht in spanning op jullie antwoord/oplossing.   

Reputatie 7
Badge +4

@Philippe-dieter ons engineering team wil graag een firmware update van je bbox uitvoeren. Dit is bij de modem zelf nog niet gebeurd. Past dit als ze dit nu uitvoeren? (deze middag)

Reputatie 3
Badge

Absoluut geen enkel probleem;   Dit mag zeker uitgevoerd worden….  hoe sneller hoe liever.  Alvast super bedankt !!  

Reputatie 3
Badge

@Charlotte.D    Kunnen jullie me een bevestiging geven als de firmware update is uitgevoerd aub. Ik heb sinds deze middag nog geen heropstart van de modem gemerkt.  Moet dit niet bij een firmware update? Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +4

@Philippe-dieter  ik heb gevraagd bevestiging te sturen als de firmware volledig is doorgepushed, als ik deze krijg verwittig ik je meteen.

Reputatie 3
Badge

@Charlotte.D    Hebben jullie enig zicht op de situatie aub.  Net tijdens een concall wederom een restart van de modem.    Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +4

Philippe, momenteel hang ik af van de collega’s van IT die er mee bezig zijn. Hoe graag ik je nu ook verdere info wil geven, ik wacht er zelf ook op :wink: .
Als ik iets weet dan post ik het onmiddellijk.

Reputatie 7
Badge +4

@Philippe-dieter, de firmware update werd zopas doorgepushed, dit kan een halfuurtje duren. De modem zal 2 keer spontaan herstarten in deze periode.

Reputatie 3
Badge

@Charlotte.D    Bedankt voor je bericht!!!!   Ik hou je verder op de hoogte van de situatie.

 

@Philippe-dieter Laat eens weten welke software versie er dan opstaat als de push teneinde is.

Reputatie 3
Badge

@Martin.      8c.514A

Reputatie 2

Deze versie heb ik ook. Hoe lang al weet ik niet.

bedankt, het is de software versie die er bij ook opstaat!

  • Software Version

    8c.514A

  • GUI Version

    7.4.2.0

  • Hardware Version

    1.0

Reputatie 2
  • Software Version

    8c.514A

  • GUI Version

    7.4.2.0

  • Hardware Version

    3.1

Een andere hardware version. Bij mij is fiber, ik weet niet of dat is een andere bbox voor fiber.

 

nee heeft niks met fiber te maken is gewoon een recentere versie van bbox3v+ dat je hebt. 

Reputatie 3
Badge
  • 8c.514A

  • GUI Version

    7.4.2.0

  • Hardware Version

    3.1

Reputatie 2

OK, nu weten dat Philippe-dieter en ik exact hetzelfde bbox en firmware hebben.

ik heb hier nog zaken op het forum gelezen waaruit blijkt dat de hardware versie 1.0 zich beter gedraagt als de versie 3.1, dat ik dikwijls dacht dit of dat probleem heb ik toch niet, maar langs de andere kant zou een latere hardware versie eigenlijk beter moeten presteren.

je hebt ook nog de 

Datapump Version

A2pv6F039y3.d26u

ik weet niet wat deze bij jullie is en of dit iets met die problemen zou kunnen te maken hebben want dit slaat meer op VDSL2

Reageer