Vraag

Booster signaal

  • 13 September 2021
  • 8 reacties
  • 59 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Een vraagje, de laatste tijd brandt regelmatig het lampje van het signaal op mijn booster oranje, ik heb hem al gereset, heropgestart, her-geconnecteerd met de Bbox en niets helpt, en hij staat al maanden op dezelfde plaats en dat is ongeveer 4 m van de Bbox…. Mijn Bbox3 heb ik ook al heropgestart en het blijft hetzelfde.

Mijn Wifi 5 Hz instelling op de Bbox staat op kanaal 40, ik heb daar ook al mee aan het goochelen geweest maar dat bracht ook niets op, ik vind trouwen nergens wat het beste kanaal zou zijn.

One Ssid staat af.

Iemand nog een suggestie?

Jean-Pierre


8 reacties

heb je het over het  Link quality LED Link Quality controlelampje dat af en toe oranje oplicht, dan kan dit op zich geen kwaad.

Staan er hindernissen tussen bbox en booster, mss booster of bbox even wat draaien/ verplaatsen zou kunnen helpen.

Reputatie 1
Badge

Het kan misschien geen kwaad, maar het is opvallend dat dit ineens de kop opsteekt…..en er is niks in onze woonkamer veranderd, tenzij het fibergedoe…...

En wat dat kanaal betreft heb jij ook geen idee wat het beste is?

ik heb ook al geëxperimenteerd met die kanalen, maar het probleem is bij min dat als ik die vast zet op 48 bvb het dan na een tijd veranderd naar kanaal 112, zonder dat ik iets doe en ook One SSID staat af bij mij, mss is dit omdat de conductor nog opstaat bij proximus, maar dit is een gissing van mijnentwege.

Bij het experimenteren heb ik de indruk dat bij hogere kanalen het niveau van het wif signaal meer schommelt, maar ik ondervindt zelf geen problemen niet als ik op lage kanalen sta en ook niet op hogere. Eigenlijk moeilijk om zelf uit die experimenten conclusies te trekken.

Reputatie 1
Badge

Dank u Martin, dan laat ik voorlopig alles staan zoals het staat, zolang ik niet echt hinder van heb.

Misschien als ik nog eens heel veel goesting heb dat ik de Bbox nog eens naar fabrieksstand zal zetten.

 

Mss zou dit kunnen helpen, dan zal ook One ssid terug actief staan.

Reputatie 1
Badge

Ja dat weet ik Martin, daarom dat ik zeg “als ik nog eens veel goesting heb”, want ook mijn Wifi namen terug instellen, toch even bezig.

En niet te vergeten, als je nu iets doet met de Bbox ligt ook uw telefoonlijn plat…...

Reputatie 3
Badge

Bij mij idem, vroeger altijd groen lampje maar sindsdien ook oranje.

Echter geen problemen met de overdracht dus laat ik het ook zo.

grtz

 

Zoals ze ze zeggen, wat draait laat je best draaien :slight_smile:

Reageer