Beantwoord

Booster


Hoi 

Ik las op de website dat de eerste Wifi booster bij de meeste Flexpakketen gratis is. 
Ik vind niet dadelijk terug bij welke pakketten dit niet is.
Ik heb een Flex S pakket. 
Heb ik daar dan ook recht op?

icon

Beste antwoord door Martin 26 April 2021, 09:53

Bekijk origineel

24 reacties

De flex packs met inbegrip van vaste telefonie hebben daar recht op.

→ https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

met de de pointer op de “i” rechts van “superieure wifi-ervaring” gaan staan = 1 wifi booster inbegrepen op aanvraag.

Ik zie t niet dadelijk als ik op je link klik 😒

het eerst pack links (figuur hieronder) heeft geen booster inbegrepen en de andere packs rechts ervan hebben wel een booster inbegrepen aangeduid met de rode pijltjes.

en als je de tab “zonder mobiel” kiest net het zelfde de linkse heeft geen booster inbegrepen.

Reputatie 4
Badge +2

Hallo,

Ik heb een Proximus booster welke met een kabel verbonden is met de bBox3V+.

De Wifi 2.4 (en soms ook Wifi 5.0) valt volledig uren weg. Als ik de stroom van de booster enkele seconden uitschakel heb ik een super verbinding gedurende een half- tot een uur, waarna de problemen weer beginnen. Wie kan mij helpen om een constante verbinding te krijgen.

Mijn e-printer staat op 1 m 20 van de booster en geeft duidelijk aan wanneer de verbinding top is en wanneer deze wegvalt.

Ik heb de booster al 3 maal volledig gereset en opnieuw geïnstalleerd, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +3

@Hans_018  Vul je even jouw klantgegevens aan in de profielinstellingen? Dan kunnen we dit verder voor jou nakijken. Groetjes, Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Reputatie 4
Badge +2

Antonella bedankt voor je reactie, ik heb de gegevens aangevuld.

Reputatie 7
Badge +3

@Hans_018 We gaan de wifi-booster omruilen. Je krijgt vandaag nog een e-mail ter bevestiging. Groetjes, Antonella

Reputatie 4
Badge +2

Ik dacht ook al dat er iets met die booster is.

Bedankt voor het snelle “ingrijpen”!

Reputatie 7
Badge +3

@Hans_018  Hou me zeker op de hoogte. Groetjes, Antonella

Reputatie 3

Bij mij valt ook de booster bijna dagelijks uit. Alle lampjes zijn dan uit, enkel “power” brandt dan nog.Booster is draadloos met de modem verbonden, afstand 2,5 meter in dezelfde kamer. Tv decoder hierop aangesloten en dan geen tv.  Uitzetten, reset, ook van de modem, al gedaan. Link quality is dan wel goed, maar valt na enige tijd uit. Zou misschien ook aan de modem kunnen liggen? Internetverbinding (WiFi) valt ook regelmatig uit. Heb huidige bbox 3 al enkele jaren in bezit. 
dank voor oplossing. 
groeten 

 

bbox mss toch eens resetten om te zien of het hierdoor verbeterd

resetten door 20 sec het reset knopje achteraan ingedrukt te houden en pas loslaten als alleen nog de power led vooraan oplicht.

EDIT: nu zie ik dat je die ook al gereset hebt.

Best dan afwachten de prox forummedewerkers hier terug langskomen maandag, zodat zij de beslissing kunnen nemen of de bbox al dan niet omgeruild wordt.

Reputatie 4
Badge +2

Heb in totaal zesmaal volledige reset (knopje20”  indrukken) gedaan resultaat zelfde als stroom uitschakelen:half uur tot één uur branden de lampjes van 2,4 en 5,0 en dan is het weer mis. 
Hpelijk is het met de nieuwe booster opgelost. 

en blijft de wifi 2.4 en 5.0 aanwezig op je bbox op dat moment want anders kan het je bbox ook zijn.

Reputatie 4
Badge +2

Ja, op de bBox3V+ allebei aanwezig. 

Behalve gisteravond rond 9 uur, toen viel de hele bBox uit, kreeg geen DSL.

Reputatie 3

@Martin , bedankt voor de reactie. Wacht het antwoord van Proximus wel af. 
nog ter informatie, smart WiFi uitschakelen helpt ook niet (ook al geprobeerd:)

groeten

Reputatie 3

Goede middag, 

ik las hier en daar dat het wifi probleem ook opgelost kan worden door een andere router aan de Bbox te hangen en alle apparaten dan met deze router draadloos te verbinden. Echter, zou dat invloed hebben op de ontvangst tv als de de Wifi booster ook aan deze router gekoppeld wordt? (momenteel heb ik ook problemen met tv ontvangst via de booster, dus kan het eigenlijk alleen beter :) ) 

Hoor graag reacties. Bedankt!!

Groeten 

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

Je privérouter instellen als draadloze router | Proximus

Let op: Voor een optimale tv-ervaring, raden we je aan de decoder rechtstreeks aan te sluiten op de b-box.

= voor TV kan/zal dit problemen geven 

→ CPL (met IGMP snooping ondersteuning) eventueel 

 

misschien best de reactie van een Proximus medewerker afwachten om te kijken of de verbinding modem - booster ok is  en/of er andere problemen zijn

Reputatie 3

Bedankt voor de reactie. Ja, zou die ook het liefst rechtstreeks met kabel aansluiten, maar tv staat jammer genoeg te ver weg van de bbox. Kan dus enkel met een Access point (WiFi booster dus) verbinden. Ik wacht wel de reactie van een Proximus medewerker af.

@marcusk50 je kan in je router zijn instellingen eens zien of je hem in bridgedmodus kunt zetten  dan heb je geen dubbele NAT en kan je decoders eventueel ook daarop aansluiten en heb je wifi vanuit je bridged router ook.
je kan je booster zelfs daar ook op aansluiten.

Reputatie 4
Badge +2

Ik denk dat je bridge ook met de schakelaar aan de achterkant kunt instellen. 
ik gebruik de booster enkelvoud wifi. Mijn tweede TV werkt volledig draadloos met Marmitek Transmitter, super 4 jaar geleden ingesteld nooit een probleem. De decoder staat 8 meter van de TV. 

Reputatie 4
Badge +2

Vandaag de nieuwe booster van Proximus aangekregen, ingesteld en werkt nu “al” 4 uur foutloos. 
is met de vorige booster nog nooit gebeurd, hopelijk definitief opgelost. Antonella bedankt

Reputatie 3

@Hans_018 & @Martin , bedankt voor jullie reacties. 
Heb net nog eens de WiFi booster gereset. Ben benieuwd of het nu stabiel blijft😊

 

groeten

 

Graag gedaan en inderdaad hopelijk blijft het nu stabiel.

Reputatie 4
Badge +2

Bij mij nog steeds Wifi met vermelding “Uitmuntend” op mijn printer.

Hopelijk probleem opgelost.

Reageer