Vraag

Blokkering bepaalde adressen internet

  • 27 September 2019
  • 5 reacties
  • 126 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Ongeveer een week geleden installeerde ik een update van een backup programma. Na deze install, bleek dat ik geen controle meer kon doen op recentste versie (programma doet dat automatisch bij opstart ook, maar kan ook manueel testen). Dit werkte al jaren feilloos
Na terug vorige versies van dat programma te testen(op vraag van de fabricant) , bleek dit plots bij geen enkele oudere versie meer te gaan, terwijl een zusterprogramma van zelfde firma nog wel perfect de test deed.
Na over-en weer mailen met betrokken firma, en testen van hun zijde , werd geen oorzaak gevonden. Ten einde raad deed ik een systeemherstel van de volledige C-schijf, maar het probleem bleef..., meer nog, het zusterprogramma zijn test was plots ook niet meer mogelijk
het gaat om : https://www.aomeitech.com/ waar de testaanvraag naartoe gaat. Die link is perfect te benaderen via mijn browser, maar vanuit het programma blijkbaar niet(meer).
Ik had recent iets vluchtig gelezen op mijn smartphone , over gewijzigde condities van proximus , ten aanzien van machines die automatisch verkeer genereren, bvb camera's, beveiligings installaties enz, dat die niet meer zouden mogen gebruikt worden. Dus mijn vermoeden: Proximus blokkeert dit verkeer ( Hoe ze het weten, weet ik ook niet, mss aan de header van de connectieblok of ???.
Is mijn vermoeden juist?, anders zit ik met een reuze onoplosbaar probleem ( en zal eens moeten polsen bij telenet gebruikers die zelfde programma gebruiken)

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Fonz,
Proximus heeft geen wijzigingen uitgevoerd en gaat ook geen poorten gaan blokkeren voor camera's en beveiligingsinstallaties.
Als er een poort gesloten zou zijn volgens de fabrikant, dan moet de fabrikant ook kunnen doorgeven welke poort er niet zou werken.

Wij hebben heel veel klanten die met beveiligingsinstallaties, camera's, poorten, ... werken, dus wij gaan dit ook nooit gaan blokkeren.
We horen het wel als je fabrikant hier heeft op gereageerd.
Als bijkomende info: die gewijzigde condities zijn nu nog niet in voege pas vanaf 1 nov 2019.
Reputatie 4
Badge +1
OK ,
Na verder uittesten meer rariteit:
de ene gebruiker op m'n PC kan niet testen op Backup én op Part. Assistant,
de andere kan wél testen op Part.Assistant, maar niet op Backup;
Een derde programma van zelfde maker "Dynamic disk..." blijft het wél correct doen voor alle gebruikers . (met zelfde hardware instellingen en zelfde systeem met policies ...???
Zit dus rariteit in die ook met user te maken heeft, maar de hardware aansturing blijft identiek.
(en is op een restored installatie van 4 maand terug toen alles nog goed werkte! onbegrijpelijk...
Zal dus verder zelf uitknobbelen, nu ik zeker ben dat Prox. niets blokkeert.
Bedankt in ieder geval
Reputatie 4
Badge +1
Vervolg perikelen.
Blij dat het niet aan Proximus, noch aan PC ligt.
Heb een 4 maanden oude backup van het systeem teruggezet. In die tijd tot nu werkte alles 100 % zeker.Resultaat: De fout blijft.... groot vermoeden dat er dus iets schort bij de fabricant zijde van de communicatie, of dat er bij hun iets gewijzigd werd..
Na uitvoerig uitleg fenomenen, en toesturen logs van communicatie die zogezegd faalt , aan de betrokken firma, én het uitesten van de software aan fabricant-zijde, op een ECHTE Windows XP computer( niet op een simulatie onder windows10, waarbij de uiteindelijke communicatie door windows 10 gebeurt), komt aan het licht, dat fout bij hun zit, in de update servers. Zij gaan de software aanpassen van zowel de servers, als de programma's die ze tot nogtoe verspreidden ( en daarvoor een hogere update versie creeren). Zij claimen dat hun software werkt vanaf Windows XP en hogere versies, dus moeten zij dat ook testen op zulke computers.( en niet op simulaties)
Deze zaak dus gesloten voor dit forum.
We onthouden , dat Proximus dus geen enkel communicatie blokkeert, van automatisch gegenereerde verbindingen via internet.
Ik zou eigenlijk eerder verwachten dat een antivirus-/malware- software zoiets kunnen blokkeren...