Vraag

Blikseminslag te Varsenare: geen wifi, tv... nog steeds niet opgelost

  • 15 August 2017
  • 3 reacties
  • 336 Bekeken

Hallo!
Deze middag sloeg de bliksem in op het netwerk. Bellen naar jullie biedt geen oplossing want daar krijg ik de raad naar hier te gaan...
Enfin dan maar via deze weg:
Onze zoon zijn PS4, zijn tv en onze AppleTV zijn allemaal naar de vaantjes. Deze items zaten verbonden aan een netwerkkabel. We hebben momenteel ook geen wifi en tv. De modem doet het waarschijnlijk wel nog, maar de problemen blijken niet alleen bij ons te zijn, maar in heel Varsenare.
Hoe lang zal het duren voor de problemen van de baan zijn en bij wie kan ik terecht voor vragen omtrent de vergoeding van de items die stuk zijn (zoals: moet dit via jullie of via onze brandverzekering gebeuren?)
Graag héél spoedig antwoord.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Miepsa,
Mijn collega's gaan jullie vanaf morgen zo spoedig mogelijk antwoorden, al vrees ik dat Proximus bij dergelijke fenomenen ook met overmacht geconfronteerd wordt. Onze technische ploegen zullen in elk geval alles doen om alle verkeer zo vlug als mogelijk te herstellen.

Ik raad je aan je verzekeringsagent zo spoedig mogelijk te contacteren.
Hier alvast gouden tips voor de toekomst:
https://nl.forum.proximus.be/nieuws-3/gouden-tip-bij-onweer-34843

Mvg,
Wim
Beste Wim

Alvast een veel vriendelijkere reactie dan wat uw collega aan de telefoon (die ik dan uiteindelijk toch te pakken kreeg) gaf.
Ik snap dat het een kwestie van overmacht is, EN dat het ook nog eens een feestdag is, maar het was verdomd moeilijk om iemand aan de lijn te krijgen.
Een klant kan best de reactie 'dan had u maar alle elektriciteit moeten uittrekken' missen als kiespijn. Bovendien viel de bliksem in via een stopcontact die (normaal gezien) beveiligd is tegen dergelijke situaties EN via ons netwerk. Enkel de toestellen die via ethernetkabel aangesloten zijn zijn defect.

Ik vermoed dat dit inderdaad via de brandverzekering zal moeten geregeld worden.
Gelukkig is er zoiets als goede buren die dan even de wifi met je delen...

mvg
FYI .. Bij blikseminslag, en niet eens op uw eigen net, is de mogelijke schade kompleet niet te voorspellen noch de draagwijdte ervan ... Soms is een sterke bliksemontlading tussen 2 wolken en dicht in uw buurt voldoende om alle toestellen waar een "kabel" in zit (antenne, ethernet etc) naar "de bliksem" te helpen ... zogenoemde "beschermde" stopkontakten etc zijn een doekje voor het bloeden, als de impuls piek te groot is dan gaat die er los door .. FWIW

Reageer