Vraag

Binnenhalen mails met Thunderbird

  • 3 October 2022
  • 15 reacties
  • 242 Bekeken

Na onze vakantie en de mails alleen op iphone gelezen, kunnen we geen skynet-mails meer ophalen op de PC. Alles opnieuw ingesteld, Thunderbird verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het helpt niet. Klantendienst gecontacteerd maar die hebben ook geen oplossing. Proximus zegt dat het Thunderbird is, Thunderbird verwijst naar de server. Wat nu?


15 reacties

Reputatie 2
Badge

en krijg je de boodschap - kan niet inloggen ?

ik gebruik ook thunderbird en heb hetzelfde probleem

volgens de boodschap : er zijn teveel verbindingen naar imap, je moet het aantal verminderen

ben nog aan t zoeken waar te doen

groeten Guy

 

Reputatie 7
Badge +5

@Luc_0232 Kan je je emails wel lezen via de webmail?

Ter aanvullende info: Je moet in ieder geval niet twijfelen aan thunderbird want gebruik deze ook en heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden.

Ik kan mijn mails lezen via webmail

Reputatie 7
Badge +4

Aan Thunderbird zal het mijns inziens niet liggen  

Geen Proximus webmail, Thunderbrd of Bluemail problemen gedetecteerd hier

TBI: Ook via Windows Mail stel ik voor het ogenblijk geen problemen vast.

Reputatie 7
Badge +5

@Luc_0232 Er was inderdaad dit weekend een algemeen probleem met onze mails. Dit zou normaal nu opgelost moeten zijn.

Een algemeen probleem, ach zo. Ook een kabelbreuk in de straat maar nu weer internet, helaas nog altijd kan/wil Thunderbird geen mails binnen halen en duidt alleen aan dat er x aantal ongeopend is. Altijd dezelfde boodschap. EN de helpdesk zegt nu dat het niet de schuld is van Proximus maar voor 35 euro kan ik een techneut boeken. Heeft er iemand nog raad want van Proximus zal het dus niet komen.

Reputatie 7
Badge +5

@Luc_0232 Kan je ondertussen wel in je mails via de website?

Het lukt via de website. Thunderbird blijft wat het was.

Badge +4

Het lukt via de website. Thunderbird blijft wat het was.

Gebruik je ook toevallig Avast of AVG ??

Ik gebruik Kapersky.

Intussen al het mogelijke geprobeerd maar het blijft wat het is. Mails worden niet binnengehaald met Thunderbird. Mogelijk worden ze ergens geblokkeerd maar waar?

maak mss eens je imap mail account aan in de windows mail applicatie om te zien of dit werkt, kan je achteraf weer deleten...

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

thunderbird issues with kaspersky - Google Zoeken

Lukt het wel indien Kaspersky (tijdelijk) verwijderd wordt? Of lukt het wel via windpws mail of bluemail?

Ik ga ervan uit dat u bv. via cleaner (tools) thunderbird ondertussen volledig verwijderd hebt en de laatste versie ervan opnieuw hebt geïnstalleerd 

 

 

kun je thunderbird verwijderen is natuurlijk gemakkelijk gezegd maar als je zo 35 accounts opnieuw moet invoeren (natuurlijk iedereen zal niet zoveel accounts hebben maar in onze club bvb is dit wel het geval) dan sta je niet zo te springen om die totaal te verwijderen, ik weet nu niet hoe dit juist zit met een portable versie van thunderbird of je met een cleanup tool die ook volledig kunt verwijderen. Met die cleanup tools heb ik wel al wat slechte ervaring mee opgelopen ook.

Reageer