Vraag

Bezoekers van Proximus.

  • 22 October 2022
  • 6 reacties
  • 184 Bekeken

Hallo,

Gisteren kreeg ik onverwacht 2 jonge mannen aan de deur die beweerden voor Proximus te werken. Ze kwamen praten over “fiber” (beschikbaar in mijn straat) en beweerden dat ik 1Gbps down krijgen met telefonie (vast), televisie, mobiel en Netflix voor minder dan dat ik nu betaal voor mijn ADSL van 100Mbit. ADSL kenden ze blijkbaar niet en ze beweerden ook dat ik met fiber 1Gbps UPLOAD zou hebben. Volgens de Proximus site is het maximaal 200Mbps (kost 15 euro extra bovenop het 1Gb abonnement “Internet + Mobiel”, in totaal met “ Mobile Flex M” kom ik nog aan 105,99 euro), dus er klopt iets niet. Zijn deze gasten echte Proximus medewerkers of personen met andere bedoelingen?

Klantendienst geeft geen duidelijk antwoord.

Iemand enige ervaring met deze jongens?

Met vriendelijke groeten,

Dirk Lankens


6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@dlankens 

ok, dank voor feedback!

groeten

Tina

@Martin@tina.b   Uiteindelijk blijken het medewerkers van U-smile (een firma die zich een “makelaar in huishoudkosten” noemt) te zijn die zich voordoen als Proximus medewerkers. Een soort onderaannemer dus.Ze beloven grote kortingen maar ik heb ze maar wandelen gestuurd.

Groeten, Dirk

Reputatie 7
Badge +3

@dlankens 

aan de hand van je login op het forum hebben we je adres gevonden: glasvezel is wel beschikbaar op je adres.

klopt ook dat glasvezel niet goedkoper is, tenzij ze bepaalde kortingen aanbieden; maar glasvezel is wel sneller en stabieler.

Je hebt nu bizz internet: het is wellicht interessant om eens binnen te springen in een bizz shop voor gedetailleerde info

groeten

Tina

 

@dlankens Ter bijkomende info: je kunt altijd een checken of fiber naar je toekomt

→ Is fiber bij mij thuis beschikbaar? | Proximus

&

Homepage - Fiberklaar   &  Nieuws - Fiberklaar

Aanpak - Fiberklaar

Een antwoord op veelgestelde vragen over fiber en Fiberklaar

Martin,

Bedankt voor de info, ik dacht al dat het te mooi was om waar te zijn. Ze hadden wel wat Proximus documenten bij en zo, maar die kan ik ook zelf maken en ze wisten niet dat de fiber er al was in mijn straat (heb ze de kabel moeten wijzen).

1 Gbps up zou mooi zijn, vooral als je thuis werkt, als je eens een update van 1 Gb naar je baas moet sturen, dan ben je wel even bezig. Net zoals al die cloud ruimte voor backups: eingelijk onbruikbaar.

Groeten, Dirk

  • Minder betalen voor fiber klopt al niet
  • 1Gbps upload klopt ook al niet
    (hier werd er trouwens al door andere forumleden de vraag gesteld of Proximus voor fiber ook 1Gbps zal aanbieden als upload in de nabije toekomst)

Eigenlijk zou je aan iemand die zo aan de deur komt, hen moeten vragen of ze bewijzen hebben dat ze van Proximus zijn.

NB: Maandag pas komt hier iemand die van Proximus zelf is terug langs,

Reageer