Vraag

beperking aantal bestemmelingen via outlook


Ik gebruik Office 2016 en Windows 10.

Mails versturen via Outlook is geen probleem maar het aantal bestemmelingen is beperkt tot 10. Bij verzending naar meer dan 10 bestemmelingen, worden 10 mails bezorgd en ontvang ik voor de overige de melding dat bezorging mislukt is.

Volgens de collega die ik raadpleegde, zou het probleem bij de provider kunnen liggen. 

Is dat zo en, zo ja, is er een oplossing?


19 reacties

Kan je er meer versturen dan 10 met een ander mailaccount dan je proximus mailaccount.

Reputatie 6
Badge +2

Ik verstuur er zo goed als alle dagen naar een groep van ongeveer 20 met Gmail. 
ik denk ook wel dat er software te vinden is die op basis van bvb een exelbestand mailtjes stuurt naar …. adressen. 

Reputatie 6
Badge +3

Dat is meer een extra bescherming tegen SPAMMING, dat een internet service provider maar toelaat dat in een korte tijdspanne er maar naar een maximaal aantal mensen gestuurd kan worden. Omdat dit ook om een mogelijke infectie kan gaan. Zie hier: https://www.proximus.be/dam/jcr:25d28626-c240-43f8-b7a5-34413b267742/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/AUP_2014_NL_proximus~2017-05-31-16-59-36~cache.pdf Meer bepaald punt 4.5 . Naar hoeveel personen wou je tegelijkertijd dezelfde mail versturen? 

maar wel raar dat er dan maar 10 verstuurt worden want je kunt er zeker meer versturen, hoeveel juist weet ik nu ook niet.

Reputatie 7
Badge +4

Een limiet van 10 is inderdaad heel weinig. Proximus limiteert dit op max 99 ontvangers per mail. Kan je eens rechtstreeks in je webmail proberen of je daar ook dat probleem ondervindt ? 

Reputatie 6
Badge +3

Het probleem kan zich ook bevinden bij de mailserver van de ontvangers? Zitten deze ook bij dezelfde internet service provider of mail provider? Krijg je een foutmelding terug als e-mail.

dan moeten er toch veel ontvangers van de zelfde mailserver zijn en waarom zou die dan juist stoppen op 10 dan zou de rest op de zelfde mailservers moeten staan, want het aantal dat de mailservers toelaat is nu ook weer zo weinig niet.

Reputatie 6
Badge +2

10 is eigenlijk veel te weinig. Ik begrijp wel dat er limieten moeten zijn, bvb het aantal mails dat men dagelijks kan versturen, het aantal adressen in een keer, …. ik vind die limieten wel voor Outlook.com, en die zijn ruim,  maar niet voor outlook2016. Men moet inderdaad spam vermijden.

Reputatie 6
Badge +3

De topic starter krijgt ook een foutmelding mail. Dat is cruciale informatie om die info te bekomen, omdat hier de exacte reden staat waarom het mislukt. Of het moet gaan over een time-out wanneer je een mail met bijlage wil versturen tegelijkertijd naar meerdere mensen. Dat is ook nog een mogelijke piste. Ik geef ook toe dat 10 echt weinig is maar alles hangt af hoe agressief de ongewenste mail filter afgesteld is.

Kan je er meer versturen dan 10 met een ander mailaccount dan je proximus mailaccount.

Dankjewel voor de tip. Met een ander account dan *@skynet.be lukt het inderdaad om meer dan 10 bestemmelingen tegelijk te bereiken. 

Dankjewel voor alle tips en suggesties. Het probleem is omzeild via een ander mailadres en een andere provider. De providers van  de bestemmelingen zijn divers, dus kan het niet liggen aan een overbelasting van één server. Het aantal bestemmelingen is op dit ogenblik max. 40.

Hiermee kan dit onderwerp afgesloten worden.

Groet aan allen,

Hippie

@Hippie met een gmail account kan je hier zien hoeveel je er kan versturen 

https://support.google.com/a/answer/166852?hl=nl

Reputatie 7
Badge +4

@Hippie Je hebt het probleem nu zo omzeild, maar ook met je skynet of proximus-adres moet dit lukken. Je kan dat altijd testen via webmail.proximus.be. 

Dankjewel voor de info en de tips! 

Reputatie 6
Badge +3

Was er een bijlage bij de mail die je verstuurd had?  De foutmelding is cruciaal om het probleem te laten onderzoeken bij Proximus. Daar staat de reden in van de weigering. 

als het zelfde lukt via webmail.proximus.be dan zal het wel niet aan de prox mail server liggen.

Reputatie 6
Badge +3

Voorlopig is dat nog niet getest geweest enkel de workaround. 

 

Inderdaad en daaruit zouden we ook kunnen weten of het aan de Prox mailserver te wijten was.

Webmail/prox nog niet geprobeerd. Zal voor later zijn. Heb binnenkort geen groepsmails meer. Trek me nu terug uit deze chat. Veel digiplezier nog voor jullie allemaal.

Reageer