Vraag

Belangrijke mededeling over het e-mail probleem en de oplossing ervan!

  • 28 January 2022
  • 57 reacties
  • 1090 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Enig idee met al die loftrompetten over “oplossingen” waneer zal webmail terug een betrouwbaar werkinstinstument  zijn ?

Momenteel weet ik niet of de mails die ik aanmaak ook verstuurd worden.

Dit is de schande voorbij !


57 reacties

Reputatie 1

Onbegrijpelijk voor de grootste provider van het land dat dit geklungel maar blijft aanslepen, wie niet bekend is met het forum (het merendeel van de klanten) blijft in het ongewisse.  Een bericht naar iedere klant dat er zich een probleem stelt is blijkbaar een utopie. Niet te vergeten dat we hier in België tot de duurste telecom tarieven behoren , het is een beschamende vaststelling dat de geboden service meer dan ondermaats is.

Ik vermoed dat het nuttig is te weten welke mailbox is getroffen en vooral waarom net die mailbox is getroffen. Dat laatste lijkt het grote probleem te zijn.


Alleen zit de software fout (of wat dan ook) in het hele systeem. Mijn mailbox heeft lang goed gewerkt om plots begin deze week kuren te vertonen, zonder (voor mij) aantoonbare reden en met een inlog fout (op Thunderbird) die ik niet letterlijk kan herhalen (kan het zijn iets van RETS?).
Aangezien ik mijn skynet-mail vooral raadpleeg via de smartphone app en op PC via Thunderbird, eens om de zoveel tijd via webmail, zie ik geen logica in het verhaal. En een tijdelijk inlogprobleem is wel niet dagelijks maar kan wel eens voorkomen.


Zou het kunnen dat iedere webmailgebruiker er vroeg of laat mee te maken krijgt dan? Dat iedere webmailgebruiker die zich registreerde die inlogfout had? Is het dan niet nuttig dat het registratie “formulier” ook een aantal gerichte vragen bevat? Via aanvink vakjes kan men triëren naar het specifieke probleem.
Of zijn die antwoorden gekend, maar niet de algemene oplossing voor iedereen?


Het zal aan mij liggen, maar aangezien de webmailproblemen al een heel tijdje aanslepen en maar niet opgelost geraken, stel ik me de vraag of het wel loont om duizenden individuele gevallen 1 voor 1  aan te pakken terwijl ergens voor iedereen toch duidelijk is dat het een grootschalig en algemeen probleem is? Is er een lijn in te trekken?


Ik kan me voorstellen dat gebruikers afstappen van webmail of zelfs helemaal van Proximus, zeker als ze geen weet hebben van het forum en de ondertussen al toch heel veel afzonderlijke topics lezen over de mailproblemen. Het wordt zelfs onoverzichtelijk!

 

 

Daar heb je gelijk in. Dat begrijp ik ook niet.


Net zo min begrijp ik dat een mailprogramma wordt losgelaten dat niet eens fatsoenlijk werkt voor iedereen. Niet of onvoldoende getest? Maanden na de eerste klachten (over migratie en inloggen op de mail)  moet er toch al enige oplossing zijn, maar de individuele klachten nemen alleen maar toe. En dat is een feit, dat jij als massa-beantwoorder hier zeker moet zijn opgevallen.

 

Inderdaad het probleem was al lang aan de gang.
Eigenlijk stilletjes aan werden er problemen gemeld na komst van de nieuwe webmail interface.

Reputatie 3
Badge +1

Ondertussen zijn de “eerste 48 uur” al lang voorbij, wachten dus …….

Thunderbird werkt nog altijd niet, het goede is : ik ken ondertussen mijn wachtwoord van buiten !

Gmail is voorlopig, voor mij althans de beste oplossing, voorlopig dus want ge weet nooit he !

Reputatie 2
Badge +1

Een nieuwe week, weer eentje zonder email waarschijnlijk

Onvoorstelbaar

Reputatie 3
Badge +1

nog altijd niks met thunderbird, webmail schijnt nog te werken, op tablet (proximus mail)ook niks, wachtwoord onjuist, gmail blijft de redding.

zo vlug mogelijk contacteren……. nog niks gehoord !

Maar mijn mening is het life zetten het probleem niet maar een degelijk product afleveren dat feilloos werkt door hun leverancier is een ander paar mouwen, maar om daarover te kunnen oordelen zou je dan eerst moeten kennis hebben hoe alles in detail geregeld wordt door hun leverancier en wie wat juist moet doen, net zoals hun forum leverancier enz...

Reputatie 2
Badge

Je zet niets life dat niet helemaal uitgetest is. Hier gaat proximus zwaar in de fout, zeker als ze hun blunder op de leverancier steken 

maar wie moet die testen doen en hoe is hun overeenkomst met die leverancier en kunnen de twwee mailsystemen zomaar online naast elkaar werken om te testen enz…
ik weet niet of jij meer weet hieromtrent, maar ik kan in ieder geval daar moeilijk over oordelen met hetgeen ik maar weet.

enfin ik wil er nu ook geen eindeloze discussie van maken en zou tenslotte ook niet tot een oplossing leiden van de problemen, ze moeten gewoon opgelost worden...

Reputatie 2
Badge

Ziek? Jij een slecht woord over Proximus? Komen de specialisten niet terug na het weekend? Met zo'n voorgeschiedenis zou de grootste provider van het land beter niets uitbesteden

Reputatie 2
Badge +1

juist contact gehad met iemand die een samenaankoop organiseert ….

heb je hem dan ingelicht bdat hij het webformulier best kan versturen ter controle van zijn mail sysyteem.

Naar iedereen smsen is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar dan moeten ze goed er bij specifiëren “alleen als je problemen moest ondervinden  met skynet/proximus mail ……..enz…… 
want anders wordt het een overrompeling van alle kanalen, ook door al dezen die geen probleem hebben, zoals ik met mijn skynet mail account bvb ook nog geen problemen ondervonden heb.

Martin, die man is organisator, en krijgt mails binnen. Heeft geen proximus account. Krijgt wel bestellingen van prox klanten door, vandaar het probleempje. Het vroeg zich af wat er scheelde.

Staat op facebook nu , voor de rest afwachten zeker

 

@Mutlie als je uw mailadres doorspeelt kan proximus toch alleen maar voor dit mail adres/mailbox alle instellingen en koppelingen controleren of alles juist staat. Maar als ze moesten direct voor iedere klant dit allemaal moeten controleren dan zouden ze nog veel meer (nutteloos) tijd verliezen aangezien er zouden tussen zitten waar er geen probleem is.

We praten naast mekaar door, Martin.
Zouden voor al die mailadressen manueel 1 voor 1 alle instellingen moeten gecheckt worden? Een simpel programmaatje kan dat toch ook en veel sneller.
De mensen die niet op het forum komen klagen worden overgeslagen, en alleen de klagers worden geholpen? Zo kan je een algemeen probleem ook minimaliseren, hoor :sunglasses:

Het is en blijft een feit dat de nieuwe (web)mail in het algemeen niet goed is. Waarom dan niet het probleem algemeen aanpakken?

Zoals jij het zegt begrijp ik; alles werkt goed en is het iedereen zijn individuele fout  die PX dan stuk per stuk moet aanpakken

 

Okee, waarschijnlijk begrijp ik er niks van. kan ook. :clown:

Ik kan mij moeilijk inbeelden dat nog de mensen die er bij betrokken zijn bij Proximus en ook bij Cisco dit niet zouden toepassen als het op die manier zou mogelijk zijn, enfin dat is dan weer wat ik er persoonlijk van denk, want daarvoor heb ik zeker veel te weinig details hoe gans het systeem in elkaar steekt?

Reputatie 2
Badge

Onze technische teams doen al het mogelijke om het gebruik van je mailbox zo snel mogelijk te optimaliseren. schrijft David 3 dagen terug.

 

Een concept van een maail opslaan geeft

Je kan natuurlijk altijd proberen hem te versturen denkt iemand die Proximus nog vertrouwt dan :

Ik vermoed dat Proximus nog veel fouten kan genereren maar kan het ook problemen oplossen ????

Reputatie 2
Badge +1

Blijkbaar zijn er maar een zeer kleine minderheid die problemen hebben. Toch raar dat men zoiets zegt. Als ik dit hier allemaal lees zijn er toch veel problemen. Ben ik een van de weinigen die hun email niet krijgen en niks kunnen versturen . Grote pech

Is natuurlijk voor ons niet te achterhalen hoeveel er getroffen zijn, moesten het alleen maar deze zijn die hier al hun probleem gepost hebben, dan zou het inderdaad een laag percentage zijn tov het totaal aantal gebruikers, maar je hebt ook nog andere wegen waarlangs dit kan gemeld worden, dus we hebben het er het raden naar ????

Reputatie 2
Badge +1

een paar procent , niet de moeite om te zoeken waarschijnlijk

 

Reputatie 3
Badge +1

Registreer : waarom ? Enfin, webmail werkt bij mij, thunderbird die blijft halsstarrig een paswoord vragen, invullen en daarna nada. Ik heb mijn “skynet” mail toegevoegd aan gmail, die pakt géén IMAP maar pop, ge moet wel aanduiden dat de mails op de server moeten blijven, en nog andere dingen goed bekijken en configureren en voorlopig werkt dit, maar dat is nog verre van de gewenste oplossing.

via google mails lezen is en blijft inderdaad een noodoplossing tot prox en leverancier Cisco de oplossing kunnen aanbieden

Reputatie 2
Badge

100 %mee eens. Een schande

Reputatie 7
Badge +5

@wimmer @Andre_0157 @arlette68 

Wij begrijpen jullie frustratie! Uiteraard doen wij ons uiterste best om dit zo snel mogelijk in orde te krijgen. 

Aangezien het niet al onze klanten treft dienen wij elke case apart te escaleren naar onze leverancier en engineers. 

Dit kan via deze link.

Reputatie 4
Badge +2

Na maanden lang ‘geduldig’ en ‘begripvol’ op een oplossing te wachten en zelf een ‘workaround’ te zoeken, wordt de klant gedwongen een alternatieve mailbox te gebruiken. Is dit misschien de bedoeling van Proximus? Wil Proximus op deze manier de escalatie van klachten oplossen?

Reputatie 2
Badge +1

nog altijd niks met thunderbird, webmail schijnt nog te werken, op tablet (proximus mail)ook niks, wachtwoord onjuist, gmail blijft de redding.

zo vlug mogelijk contacteren……. nog niks gehoord !

Oef , ben nu gerust ben niet alleen

Heb mij al 2 maal geregistreerd;

Webmail noppes, outlok noppes; Via webmail is is al sedert 24 /1  geen mail meer binengekomen..Zag geen klachten op forium dus dacht dat ik de enige was die ze vergeten waren. Dus niet blijkbaar. Ook een nieuwe maand begonnen kon zijn dat dat de oplossing was geweest.

Dus niet

Reageer