Vraag

Belangrijke mededeling over het e-mail probleem en de oplossing ervan!

  • 28 January 2022
  • 57 reacties
  • 1089 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Enig idee met al die loftrompetten over “oplossingen” waneer zal webmail terug een betrouwbaar werkinstinstument  zijn ?

Momenteel weet ik niet of de mails die ik aanmaak ook verstuurd worden.

Dit is de schande voorbij !


57 reacties

Reputatie 2
Badge

Webformulier?

Ik schreef een mail via webmail

ik bedoel het webformulier waarvan hier sprake is → het e-mail probleem en de oplossing ervan

Reputatie 2
Badge

Er is geen probleem met mijn account. Er is een probleem met het webmail programma


Ik heb me gisteren geregistreerd (maar geen bevestiging gekregen) en mijn webmail LIJKT toch weer te werken.


Ik zie 4 nieuwe mails met titel en inhoud maar ben niet zeker dat dit echt helemaal klopt met de realiteit van vandaag. Ik bedoel, zijn dit alle mails? - wat mogelijk is, hoor.
Ik werk meestal met Thunderbird en ook in Thunderbird heb ik problemen gehad met het skynet adres.
Maar goed, behalve dienstenchecks denk ik niet dat ik nog echt belangrijke mail krijg via skynet.
(dit is o.a. omdat spam altijd toekomt via skynet)

De wekelijkse mails inzake dienstencheques  (op de alias van mijn hoogbejaarde moeder) heb ik alleszins deze week niet gezien in de webmail, noch in Thunderbird. Deze week heb ik de transacties sowieso via de dienstenchecks-app geregeld, dus dat is al niet misgelopen.
Als dit dan alle problemen (probleempjes) zijn …
:relaxed:

 

@wimmer  

Er is geen probleem met mijn account. Er is een probleem met het webmail programma

maar dit kan ook ten gevolge van deze problemen zijn zoals bvb als je thunderbird of outlook of windows mail gebruikt

 

@Mutlie er zijn er nog die geen bevestiging gekregen hebben maar de registratie toch in orde is.

Reputatie 2
Badge

Daar komt het op neer : webmail werd onbetrouwbaar. Zijn de mails verzonden, komen ze allemaal toe waarom verdwijnt de mail die je aan het opstellen bent plots van je scherm …..

dan mss toch best het webformulier invullen nee?

Beste Proximus,

 

Het is niet de eerste keer dat ik ongemakken heb bij jullie...Zoals ik al lees zijn er vele die de laatste dagen problemen hebben met hun mail. Ik dus ook!! Ik ben het grondig beu, het is altijd iets maar de facturen dienen wel netjes betaald te worden, wat ik ook correct doe via domiciliëring...Zorg er dan ook voor dat jullie producten ook netjes en tijdig werken!!!

Zoals vele heb ik ook zeer dringende mails die ik dien te beantwoorden etc...Ik heb ondertussen al alles opnieuw aangemaakt, al vele malen een ander paswoord, want ja, ook daar meld jullie app of ook via laptop dat het paswoord niet klopt etc… Ik krijg keurig de melding op mijn iphone dat er een mail is toegekomen. Maar als ik deze dan open, zowel op laptop als op iphone dan komt er niks op...Wanneer ik een mail verstuur vanuit mijn werkadres...dan verschijnt deze melding netjes op mijn iphone MAAR...in mijn mailbox, zowel via iphone als laptop, komen dan mails van dagen geleden en niet de huidige mails!!! Ook heel veel zogezegde ongelezen mails, hij update de mailbox ook niet! Als ik aanklik om de ongelezen op te vragen dan loopt systeem vast en noem maar op. 

Ik weet dat u er niet aan kan doen en dat het probleem hoger gelegen is maar aub, een firma die een miljoenenomzet draait en waarbij de klant netjes en correct betaald, heeft de klant toch recht op een goed werkend product? En de kleine aalmoesjes waarmee jullie dan soms de klanten mogen sussen van een tegoed van 5 euro/maand, die dan ook niet of half betaald worden, daar worden de klanten ook niet blij van. Ik vraag gewoon waar voor mij geld.

De melding dat jullie er iets aan doen etc ben ik ook niet mee geholpen want ook dat is met een groot vraagteken...dikwijls moeten we dan nog meerder malen terug contact opnemen omdat er niets van in huis komt.

Graag mijn probleem oplossen ivm mijn mails…

PS: ik heb het ook al via jullie webmailformulier verzonden...  

  

 

 

 

Ter Info: proximus forummedewerkers komen hier niet langs tijdens het weekend.

Er werd hier gisteren ook aangegeven dat het 24u /48u kan duren na het versturen van het webformulier, maar wat daarbij niet duidelijk is, is of er in het weekend ook aan gesleuteld wordt, ik veronderstel van wel?

Reputatie 2
Badge +1

Ter Info: proximus forummedewerkers komen hier niet langs tijdens het weekend.

Er werd hier gisteren ook aangegeven dat het 24u /48u kan duren na het versturen van het webformulier, maar wat daarbij niet duidelijk is, is of er in het weekend ook aan gesleuteld wordt, ik veronderstel van wel?

Martin, bij zulke zware problemen zou het alle hens aan dek moeten zijn. Zowel bij proximus en bij de leveancier. Zo was het destijds toch toen ik nog actief was in de IT. Misschien is dit veranderd maar of het nu zaterdag of zondag was, speelde geen rol.  En nogmaals in die tijd ging een toepassing NIET indienst zonder uitte testen, doch stel vast (niet enkel bij prox) dat dit meer en meer gebeurt. Kan niet . Maar ja , oplossing was voor het weekend (beloofd) en dat is pas begonnen dus heb nog moed erin.  Nota, ben al geregistreerd, maar daar geloof ik niet in.

Reputatie 2
Badge

Wat met de Mesen die niet op dit forum zitten. Allen bellen naar de helpdesk?

Deze aanpak deugd op geen enkel punt

Je kunt het inderdaad maar hopen dat ze er druk mee bezig zijn, daarom veronderstel ik ook dat ze in het weekend aan het sleutelen zijn.

Wat met de Mesen die niet op dit forum zitten. Allen bellen naar de helpdesk?

Deze aanpak deugd op geen enkel punt

Dat kan inderdaad ook tijdens het weekend, om de helpdesk te bellen.

trouwens deze die op het forum zitten in het weekend zullen ook geen reactie krijgen van een forummedewerker, aangezien ze niet op het forum komen tijdens het weekend. Als zij het doorgeven op de helpdesk dan is het uiteraard het zelfde alsof je op het forum komt om je webformulier door te sturen. 
Maar mss is het om deze reden ook heel druk aan de helpdesk en moeilijker om binnen te geraken.

Reputatie 2
Badge +1

Je kunt het inderdaad maar hopen dat ze er druk mee bezig zijn, daarom veronderstel ik ook dat ze in het weekend aan het sleutelen zijn.

Martin, juist contact gehad met iemand die een samenaankoop organiseert en die zich afvroeg waarom hij lege mails van skynet binnenkreeg, en anderen in spam stonden (geen afzender of zo). Dus beseft men wel goed waar men mee bezig is??  Die hun bestellingen zijn gaan vliegen. En ze denken dat alles in orde is , tot  ze in de kou zitten. Erg

Reputatie 2
Badge +1

men zou toch iedereen een sms moeten sturen met de ptoblemen vrees ik

maar enkel twitter, of facebook onvoldoende

juist contact gehad met iemand die een samenaankoop organiseert ….

heb je hem dan ingelicht bdat hij het webformulier best kan versturen ter controle van zijn mail sysyteem.

Naar iedereen smsen is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar dan moeten ze goed er bij specifiëren “alleen als je problemen moest ondervinden  met skynet/proximus mail ……..enz…… 
want anders wordt het een overrompeling van alle kanalen, ook door al dezen die geen probleem hebben, zoals ik met mijn skynet mail account bvb ook nog geen problemen ondervonden heb.

Ik vermoed dat het nuttig is te weten welke mailbox is getroffen en vooral waarom net die mailbox is getroffen. Dat laatste lijkt het grote probleem te zijn.


Alleen zit de software fout (of wat dan ook) in het hele systeem. Mijn mailbox heeft lang goed gewerkt om plots begin deze week kuren te vertonen, zonder (voor mij) aantoonbare reden en met een inlog fout (op Thunderbird) die ik niet letterlijk kan herhalen (kan het zijn iets van RETS?).
Aangezien ik mijn skynet-mail vooral raadpleeg via de smartphone app en op PC via Thunderbird, eens om de zoveel tijd via webmail, zie ik geen logica in het verhaal. En een tijdelijk inlogprobleem is wel niet dagelijks maar kan wel eens voorkomen.


Zou het kunnen dat iedere webmailgebruiker er vroeg of laat mee te maken krijgt dan? Dat iedere webmailgebruiker die zich registreerde die inlogfout had? Is het dan niet nuttig dat het registratie “formulier” ook een aantal gerichte vragen bevat? Via aanvink vakjes kan men triëren naar het specifieke probleem.
Of zijn die antwoorden gekend, maar niet de algemene oplossing voor iedereen?


Het zal aan mij liggen, maar aangezien de webmailproblemen al een heel tijdje aanslepen en maar niet opgelost geraken, stel ik me de vraag of het wel loont om duizenden individuele gevallen 1 voor 1  aan te pakken terwijl ergens voor iedereen toch duidelijk is dat het een grootschalig en algemeen probleem is? Is er een lijn in te trekken?


Ik kan me voorstellen dat gebruikers afstappen van webmail of zelfs helemaal van Proximus, zeker als ze geen weet hebben van het forum en de ondertussen al toch heel veel afzonderlijke topics lezen over de mailproblemen. Het wordt zelfs onoverzichtelijk!

 

 

Reputatie 2
Badge +1

juist contact gehad met iemand die een samenaankoop organiseert ….

heb je hem dan ingelicht bdat hij het webformulier best kan versturen ter controle van zijn mail sysyteem.

Naar iedereen smsen is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar dan moeten ze goed er bij specifiëren “alleen als je problemen moest ondervinden  met skynet/proximus mail ……..enz…… 
want anders wordt het een overrompeling van alle kanalen, ook door al dezen die geen probleem hebben, zoals ik met mijn skynet mail account bvb ook nog geen problemen ondervonden heb.

Martin, die man is organisator, en krijgt mails binnen. Heeft geen proximus account. Krijgt wel bestellingen van prox klanten door, vandaar het probleempje. Het vroeg zich af wat er scheelde.

Staat op facebook nu , voor de rest afwachten zeker

 

@Mutlie als je uw mailadres doorspeelt kan proximus toch alleen maar voor dit mail adres/mailbox alle instellingen en koppelingen controleren of alles juist staat. Maar als ze moesten direct voor iedere klant dit allemaal moeten controleren dan zouden ze nog veel meer (nutteloos) tijd verliezen aangezien er zouden tussen zitten waar er geen probleem is.

We praten naast mekaar door, Martin.
Zouden voor al die mailadressen manueel 1 voor 1 alle instellingen moeten gecheckt worden? Een simpel programmaatje kan dat toch ook en veel sneller.
De mensen die niet op het forum komen klagen worden overgeslagen, en alleen de klagers worden geholpen? Zo kan je een algemeen probleem ook minimaliseren, hoor :sunglasses:

Het is en blijft een feit dat de nieuwe (web)mail in het algemeen niet goed is. Waarom dan niet het probleem algemeen aanpakken?

Zoals jij het zegt begrijp ik; alles werkt goed en is het iedereen zijn individuele fout  die PX dan stuk per stuk moet aanpakken

 

Okee, waarschijnlijk begrijp ik er niks van. kan ook. :clown:

Ik kan mij moeilijk inbeelden dat nog de mensen die er bij betrokken zijn bij Proximus en ook bij Cisco dit niet zouden toepassen als het op die manier zou mogelijk zijn, enfin dat is dan weer wat ik er persoonlijk van denk, want daarvoor heb ik zeker veel te weinig details hoe gans het systeem in elkaar steekt?

Daar heb je gelijk in. Dat begrijp ik ook niet.


Net zo min begrijp ik dat een mailprogramma wordt losgelaten dat niet eens fatsoenlijk werkt voor iedereen. Niet of onvoldoende getest? Maanden na de eerste klachten (over migratie en inloggen op de mail)  moet er toch al enige oplossing zijn, maar de individuele klachten nemen alleen maar toe. En dat is een feit, dat jij als massa-beantwoorder hier zeker moet zijn opgevallen.

 

Inderdaad het probleem was al lang aan de gang.
Eigenlijk stilletjes aan werden er problemen gemeld na komst van de nieuwe webmail interface.

Reputatie 2
Badge

Onze technische teams doen al het mogelijke om het gebruik van je mailbox zo snel mogelijk te optimaliseren. schrijft David 3 dagen terug.

 

Een concept van een maail opslaan geeft

Je kan natuurlijk altijd proberen hem te versturen denkt iemand die Proximus nog vertrouwt dan :

Ik vermoed dat Proximus nog veel fouten kan genereren maar kan het ook problemen oplossen ????

Reputatie 3
Badge +1

Ondertussen zijn de “eerste 48 uur” al lang voorbij, wachten dus …….

Thunderbird werkt nog altijd niet, het goede is : ik ken ondertussen mijn wachtwoord van buiten !

Gmail is voorlopig, voor mij althans de beste oplossing, voorlopig dus want ge weet nooit he !

Reageer