Beantwoord

Behouden Wifi booster bij wijziging pack

  • 5 November 2021
  • 8 reacties
  • 123 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Beste

Momenteel hebben wij een Flex, Internet, TV en vaste lijn. In het verleden hebben we een 4G modem

gekregen en bij een huisbezoek ook een Wifi booster (veel verbindingsproblemen vroeger, hier wordt niets voor aangerekend).

De GSM’s van mijn partner en kinderen hebben een abonnement bij een andere provider.

Ik zou nu willen kijken om alles bij Proximus te doen.

Als ik dit pack samenstel op de site, zie ik twee mogelijkheden: 

Als we voor standaard zouden gaan (vaste lijn hebben we niet meer nodig), zullen we dan onze Wifi booster en 4G modem blijven behouden?

 

Mvg

Frederik

icon

Beste antwoord door Martin 5 November 2021, 12:29

Bekijk origineel

8 reacties

Behouden wel maar dan zal dit automatisch in het systeem veranderd worden naar betalende optie voor wat de →  booster betreft, allleen bij flex packs met vaste lijn is deze booster gratis ( http://proximus.be/packs ) ,maar wacht best ook op een reactie van een Proximus forummedewerker, als ze hier straks de draad opnemen.

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker

Een gratis booster (superieure WiFi ervaring) is gekoppeld aan een Fles met vaste lijn, zonder vatse lijn is dit een betalende optie)

Flex – Internet, tv, gsm-abonnement en vaste lijn | Proximus | Proximus

 

Is uw aansluiting van het type xdsl of xdsl&4G (“Tessares)?

De “combinatie xdsl&4G (Bbox Sagem & Sagem 4G modem) wordt op een “case by case” basis ter beschikking gesteld om de internetsnelheid op een “aanvaardbaar” niveau te brengen onafhankelijk van het type abonnement 

Reputatie 2
Badge

Alvast bedankt voor de reactie.

Waar kan ik terugvinden welke aansluiting ik heb?

De 4G modem werd hier enkele jaren geleden geplaatst omdat we een heel lage snelheid hadden (soms slechts 2Mbps). Intussen wel wat verbeterd en met 4G modem erbij toch nog zo’n 10Mbps rapper.

 

Mvg

 

Frederik

Dan heb je zeker geen fiberlijn :wink:  maar een DSL koperlijnaansluiting met een bbox modem/router

kun je ook zien hier → http://proximus.be/internetsnelheid welke snelheid je via deze DSL lijn kunt halen en of je mss nog op ADSL zit en niet op VDSL.
→ http://proximus.be/tvmogelijkheden 

en deze 4G modem wordt gezet om je snelheid te verhogen door de combinatie DSL over koper+ 4G Mobiel netwerk.  

Proximus medewerkers hebben hier nog niet gereageerd zie ik.

Reputatie 7
Badge +4

Die combinatie xdsl&4G (Sagem Bbox & Sagem 4G) zult u dus zeker zonder meer behouden bij een eventuele wijziging van uw abo (zolang internet er deel van uitmaakt)

Mogelijks bent u nog in adsl aangesloten (< 4 Mbps down & 0.5 Mbps up)

Zie

link info “gegarandeerde minimum snelheid” (bij voorkeur als nieuwe klant)

Speedtest internet connectie | Proximus&

&

link aansluitbaarheid SD/HD TV

Beschikbaarheid van TV bij u thuis | Proximus

Eindconclusie:
je kunt alles behouden alleen wordt je bbox een betalende optie indien je voor flex kiest zonder vaste lijn. Wi-Fi Booster 2,49€/maand | Proximus

Reputatie 7
Badge +3

@frederik 6628  Deze info is correct. De Wifi booster wordt betalend zonder vaste lijn. Groetjes, Antonella 

Eindconclusie:
je kunt alles behouden alleen wordt je bbox een betalende optie indien je voor flex kiest zonder vaste lijn. Wi-Fi Booster 2,49€/maand | Proximus

 

Reputatie 2
Badge

Ok, bedankt voor de info!

 

Mvg

Frederik

Reageer