Vraag

Bbox3v Phonebook



Toon eerste bericht

63 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Standaard staat dit inderdaad uit. De foutmelding doet mij vermoeden dat voor de synchronisatie met de bbox3v dit moet aanstaan, omdat er authorization error staat.

Zou kunnen maar tot nu toe heb ik die melding nog nooit gekregen dus laat ik die uiteraard uitstaan.

Reputatie 6
Badge +2

Als ik inlog op de Bbox3v modem/router dan zie ik recht “PHONEBOOK” staan. Ik heb een IP telefoon thuis. Als ik mijn Google Account wil synchroniseren dan opent het login scherm maar krijg ik een authorisation error. Wat gaat er fout?

 

Je wilt dus de Bbox3v toegang geven tot jouw Google Contacts?

Mogelijke oorzaken van jouw probleem zouden kunnen zijn:

  1. de “app” (= B-box3 phonebook) is een applicatie die door Google niet goedgekeurd is om in te loggen op jouw account?
  2. Google blokkeert de “minder veilige” apps. Deze optie kan je uitzetten in jouw Google account.
  3. Last but not least: voor sommige apps vereist Google dat je een (éénmalig) “app paswoord” aanmaakt.

Ik zou dus:

  1. In je Google account toegang geven tot “minder veilige” apps (dat zijn apps waarvan Google vindt dat ze minder goed beveiligde inlogtechnologie gebruiken).
  2. Je kan ook proberen in je Google account een “app paswoord” aan te maken. Dan gebruik je voor deze toepassing jouw google gebruikersnaam (= gmailadres) en dit nieuwe paswoord (in plaats van jouw normaal gmail paswoord). Voor alle andere toepassingen blijf je gewoon jouw gebruikelijk paswoord gebruiken.

Ik gebruik deze functie ook in mijn Fritz!Box.

Het Fritz!Box telefoonboek synchroniseert met mijn Google Contacts. Al mijn DECT toestellen synchroniseren met het Fritz!Box adresboek. Als ik op mijn DECT een Contact toevoeg (of nummer toevoeg), wordt dat ogenblikkelijk ook gesynchroniseerd met mijn GSM.

Het enige dat ik hiervoor moest doen was in Google een app paswoord aanmaken, en dat paswoord gebruiken in de Fritz!Box om hiermee in te loggen op mijn Google account.

Toegang geven tot “minder veilige” apps was hiervoor niet nodig.

Badge

Als ik inlog op de Bbox3v modem/router dan zie ik recht “PHONEBOOK” staan. Ik heb een IP telefoon thuis. Als ik mijn Google Account wil synchroniseren dan opent het login scherm maar krijg ik een authorisation error. Wat gaat er fout?

 

Je wilt dus de Bbox3v toegang geven tot jouw Google Contacts?

Mogelijke oorzaken van jouw probleem zouden kunnen zijn:

  1. de “app” (= B-box3 phonebook) is een applicatie die door Google niet goedgekeurd is om in te loggen op jouw account?
  2. Google blokkeert de “minder veilige” apps. Deze optie kan je uitzetten in jouw Google account.
  3. Last but not least: voor sommige apps vereist Google dat je een (éénmalig) “app paswoord” aanmaakt.

Ik zou dus:

  1. In je Google account toegang geven tot “minder veilige” apps (dat zijn apps waarvan Google vindt dat ze minder goed beveiligde inlogtechnologie gebruiken).
  2. Je kan ook proberen in je Google account een “app paswoord” aan te maken. Dan gebruik je voor deze toepassing jouw google gebruikersnaam (= gmailadres) en dit nieuwe paswoord (in plaats van jouw normaal gmail paswoord). Voor alle andere toepassingen blijf je gewoon jouw gebruikelijk paswoord gebruiken.

Ik gebruik deze functie ook in mijn Fritz!Box.

Het Fritz!Box telefoonboek synchroniseert met mijn Google Contacts. Al mijn DECT toestellen synchroniseren met het Fritz!Box adresboek. Als ik op mijn DECT een Contact toevoeg (of nummer toevoeg), wordt dat ogenblikkelijk ook gesynchroniseerd met mijn GSM.

Het enige dat ik hiervoor moest doen was in Google een app paswoord aanmaken, en dat paswoord gebruiken in de Fritz!Box om hiermee in te loggen op mijn Google account.

Toegang geven tot “minder veilige” apps was hiervoor niet nodig.

Als ik mijn Bbox3V+ moet inruilen voor een Fritz Box, dan is dit dus gratis…..

@VeerleLangbeen nee de fritz moet je zelf aankopen die zijn niet te verkrijgen bij Proximus zij werken alleen met de bbox.

(Louter ter bijkomende info: Philippe.D is ook een actief forumlid van het http://userbase.be forum )

@philippe_d  ik krijg volgende foutmelding

 

Reputatie 6
Badge +3

@Martin  en  @VeerleLangbeen Hier heb ik ook een bypass gevonden voor die foutmelding: http://support.deskdrive.com/2017/10/deze-app-is-niet-geverifieerd.html De bypass dateert wel al van 2017, dus ik weet niet of deze nog werkt.

Badge

@VeerleLangbeen Kan je hier op je forum profiel even je contact nummer (gsm) toevoegen? Dan laat ik je eens opbellen door mensen die support geven op call connect.

Done.

Reputatie 7
Badge +4

@VeerleLangbeen ik heb hier een ticket aangemaakt voor onze experten van de call connect. Zij bellen u vrijdag voormiddag (Tussen 8-12u) op uw mobiel nummer. 

 

 

Volgens mij was de “bypass” een tijdelijke  work-around voor klanten van Deskdrive (in afwachting van het Google verificatieprocess ...).

@philippe_d Inderdaad dit klopt.

@Proximus.

kan de betrokken dienst hiervoor de nodige stappen ondernemen omdat de App door Google geverifieerd zou worden.?
 (Proximus > Sagemcom?) om de verificatie procedure bij Google te starten?

Reputatie 7
Badge +4

@VeerleLangbeen  Wij geven geen support op geavanceerde instellingen op de bbox3; die phonebook functie op de bbox.3 zou in principe wel moeten werken. 

Hoe ga je juist naar de gui van de modem ? Via http://192.168.1.1 ? 

Kan je eens naar de gui van de modem gaan via http://mymodem  en dan eens opnieuw testen? 

Reputatie 6
Badge +3

Hier kan Proximus en Sagemcom de vereisten zien op veiligheidsvlak: https://developer.android.com/topic/security?hl=en en ook hier: https://support.google.com/cloud/answer/9110914

Reageer