Vraag

Bbox3 privénetwerk

  • 18 December 2018
  • 2 reacties
  • 384 Bekeken

Ik heb aan mijn bbox een openwrtrouter gehangen. Momenteel van bbox LAN naar openwrtrouter WAN. Perfect gescheiden netwerken met beide internet access. Echter zou ik graag van de openwrt een privé AP maken. Bedoeling is m'n Google home Mini op de bbox te kunnen laten communiceren met de domme iot apparaten die op de openwrt zijn aangesloten. Echter de domme iots op de openwrt zouden niet mogen communiceren met het internet. Stel dat de openwrt op 192.168.2.1 zit en aangesloten is op de bbox via 192.168.1.3. De Google Mini opu192.168.1.2 Hoe stel ik dan de communicatie tussen de subnetten in op de bbox?

2 reacties

@Thomias: goeie keuze om een openwrtrouter te gebruiken en jouw privénetwerk niet te laten controleren door de Bbox - je kan de openwrtrouter als AP Router instellen met DHCP server en zodanig volledig te isoleren van de Bbox - op de dd-wrt wiki kan je meer info vinden https://wiki.dd-wrt.com/wiki/index.php/Main_Page
Tip: je kunt ondertussen ook best eens die vraag stellen op het bevriend userbase.be forum:
Bbox3 Prive netwerk - IoT privénetwerk opzetten
waar veel leden zitten met goede kennis zaken en ervaring op gebied van alles wat met netwerken te zien heeft.
Op de Prox site staat wel een uitleg over Uw privérouter instellen als draadloze router , maar dat zal niet echt direct zijn wat je zoekt.

Reageer