Vraag

BBOX3 NAT Loopback

  • 5 August 2016
  • 20 reacties
  • 1766 Bekeken

Vandaag BBox3 geinstalleerd.
de settings van BBox2 waren niet overgenomen, dus heb portforwarding opnieuw mogen instellen alsook gegevens van dyndns
Nu zit ik op hetzelfde punt als m'n bbox2:
Domotica controleer ik via url (name based) en niet op ip adres.
extern lukt dit door de settings via dyndns
intern lukt dit niet, maar wel via vaste ip instellingen
nochtans had ik vernomen dat de bbox3 reverse loopback functie had.
Concreet wil ik domotica aansturen via vaste url, ongeacht of ik intern/extern ben.

Iemand die me kan helpen de nat loopback kan activeren?

20 reacties

Nat loopback kan je niet zelf instellen, ik lees hierover trouwens tegenstrijdig berichten, de ene beweert dat bbox3 nat loopback ondersteunt en de n de andere weer niet.
Ik vraag mij af of het niet te maken heeft met de verschillende merken van bbox3 dat het ene merk het wel ondersteunt en het andere niet, wie zal het zeggen hopelijk wordt dit ooit eens duidelijk gemaakt door iemand van proximus.
NB: ik heb ooit bevestiging gekregen van iemand da het werkt op zijn bbox3 van technicolor dus zou het kunnen dat jij een sagemcom hebt dan ?
In de winkel gaven ze aan dat dit mogelijk is. Zal eens proberen via IP ipv URL. Anders bellen tot ik antwoord heb. Zal het resultaat laten weten.
Ok bedankt.
Nat loopback op BBOX 3 kan je wel zelf instellen maar...
de medewerkers van Proximus mogen je niet helpen als je particulier bent (ook al betaal je). Bedrijven mogen ze wel helpen....
Ze hebben wel aangegeven dat het antwoord hier op forum te vinden is. Zal dus speuren worden zeker...
Situatie:
Op bbox 3 portforwarding ingesteld alsook dyndns.
buiten m'n netwerk kan ik via een url m'n toestellen benaderen (omwille van dyndns & portforwarding)
intern lukt dit niet omdat de url geresolved wordt naar zichtzelf en dus de mist ingaat.
Wat ik wil: via dezelfde url m'n toestellen benaderen ongeacht intern of extern te zijn.
HELP
Waar stel je dan Nat loopback in op je bbox3 en het hangt mss van welk merk af van bbox3 dat je dit al dan niet kunt, welke bbox3 heb je dan die van sagemcom dan zeker want volgens sommigen kan je dit niet op de technicolor (of het zou dan moeten recent veranderd zijn.) ?
Is hier een oplossing voor gevonden?
Zit met hetzelfde probleem dus.... Zit wel bij scarlet, maar de modem is identiek als die van proximus dus.
Tip: je bbox omruilen voor een technicolor zou een mogelijke oplossing kunnen zijn.
Veel ondersteuning krijg je ook niet bij de helpdesk...

Beste klant,

Wij bieden geen ondersteuning voor portforwarding.
Na inzage van de technische gegevens van de lijn en het modem b-box 3v+ zien wij geen problemen. Ook de modem dat je van ons hebt ontvangen zien wij terug in de recente meeting als goed functionerend.
Hierdoor zal het vervangen van de modem niet langer nodig zijn.

Wij hopen je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Ze weigeren ook de modem in te wisselen trouwens...
Ik veronderstel toch dat ze bij Prox moeten weten of NLB bij de bbox van sagemcom werkt of niet en dat het bij deze van Technicolor wel werkt !!!

Maar wat ik veronderstel, heb wel geen 100% zekerheid, dat ze de sagemcom niet willen omruilen voor technicolor omdat de trend is dat nu overal de BBOX3 V+ geinstalleerd wordt en 't zou mij niet verwonderen dat ze de technicolor's aan het afbouwen zijn, maar daar zou weeral iemand van Prox uitsluitsel kunnen over geven.
Mss zou een oplossing kunnen zijn van een ander routerken (die NLB ondersteunt) achter de bbox3 te hangen die een tweede bijkomende pppoe seesie opstart (net zoals de bbox3 er ene opstart) zodat je totaal onafhankellijk bent van de bbox3 en alleen gebruikt om de decoders op aan te sluiten en al de rest via deze router.
Ik overweeg inderdaad om een fritsbox ofzo aan te schaffen, maar dan moet ik wel de login en het wachtwoord weten voor het opzetten van die pppoe sessie. En scarlet wil me die gegevens blijkbaar niet geven...
Reputatie 7
Badge +4
Als Scarlet deze info niet wil geven***, de info via de ombudsdienst telecommunicatie proberen te bekomen (= vrijheid van keuze van eindapparatuur & onmogelijkheid een "whitelisted" AVM Fritz!box xyz te kunnen gebruiken zonder deze info)

***: best info proberen schriftelijk/electronisch (of de weigering ervan) (vruchteloos) proberen vast te krijgen (kwestie van een bewijs van inspanning uwentwege te hebben)
Ik overweeg inderdaad om een fritsbox ofzo aan te schaffen, maar dan moet ik wel de login en het wachtwoord weten voor het opzetten van die pppoe sessie. En scarlet wil me die gegevens blijkbaar niet geven...
Ik kan mij vergissen maar ik dacht gelezen te hebben op userbase.be/forum dat er toch waren die deze bekomen hadden maar op welke manier juist herinner ik mij ook niet, dus mss eens googelen of zoeken op userbase forum …. in hoeverre ze dit wettelijk verplicht zijn om deze te geven, is volgens mij weer een paar andere mouwen.... en in hoe verre scarlet of zelfs proximus verplicht is van en tweede pppoe sessie toe te laten …..
Nog wat verder opgezocht en het zou zeer moeilijk tot onmogelijk zijn de loginggegevens te krijgen van scarlet. Gelukkig is het nog maar pas aangesloten en kan ik dus nog gebruik maken van mijn herroepingsrecht. Enige nadeel is dat ik al betaalde... zal niet snel mijn geld terug zien vrees ik.
Mss kun je dit herroepingsrecht uitspelen om toch de pppoe gegevens te bekomen !
PS ik denk hier te kunnen af te leiden dat deze persoon ze gekregen heeft > klik hier
TBI: Op hun site > https://www.scarlet.be/help/faq/892/59/Wat-zijn-de-standaardinstellingen-voor-Scarlet-Internet-VDSL
lees ik het volgende :
Je gebruikersnaam en wachtwoord vind je op de bevestigingsbrief die je ontvangen hebt na je registratie. Je gebruikersnaam eindigt steeds in @SCARLET.

Heb je die dan niet ontvangen.
Ik denk dat die faq nog is van toen men dit wel ondersteunde. Heb geen brieven ontvangen van scarlet in elk geval.
Als ik dit topic lees ben ik niet de enige die er last van heeft: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=45651
Er is inderdaad in hun tekst ook nog sprake van ADSL al maakt dit niet uit voor de pppoe inlog gegevens of het nu over ADSL of VDSL gaat, maar het zal zoals je zegt nog dateren van in de tijd dat de dieren nog spraken ☺️
al veronderstel ik toch dat deze persoon hier de inlog gegevens vast gekregen heeft >
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=51699&hilit=scarlet+pppoe&start=40#p739101
kleine update: ik dacht, gewoon mijn herroepingsrecht gebruiken en overschakelen naar EDPnet. Echter kunnen ze bij EDPnet geen easy switch doen als er een herroepingsrecht gebruikt is, en dan zou ik dus even zonder internet zitten... Wat niet echt een optie is.
Nu twijfel ik dus nog of ik alsnog snel probeer te veranderen of gewoon 6 maand met beperkte domotica werk thuis... Scarlet vliegt er wel uit, zo veel is al zeker 🙂
FWIW:
Scarlet logins werden reeds bekomen door een klacht in te dienen bij de ombudsman telecom

Reageer