Beantwoord

Bbox3 IPv4 en IPv6 werking

  • 17 September 2018
  • 7 reacties
  • 1808 Bekeken

Mijn omvormer SMA maakt geen verbinding meer via internet met hun centrale.
Volgens de leverancier SMA komt dit doordat hun systeem werkt met IPv4 en de Bbox3 met IPv6.
Volgens mij schakelt dit toch automatisch naar die 2, zo niet, kan ik het systeem op IPv4 terugzetten totdat de leverancier omschakelt naar IPv6 ?
De laatste verbinding werkte op 29-08-2018, nadien niet meer?
icon

Beste antwoord door HadewychT 18 September 2018, 09:37

Bekijk origineel

7 reacties

ter info mss kun je ondertussen iets halen uit de test hier >
https://test-ipv6.com/
bedankt, dar zie ik de ipv4 en 6 staan, maar als er nu een apparaat is dat op ipv4 werkt, die gaat toch gewoon werken op die b-box3 ??
Inderdaad dit zou moeten werken, anders toch eens proberen door de bbox even te heropstarten (5 seconden stroomloos zetten) of dit beterschap brengt ….
Bedankt voor de info, heropgestart, hetzelfde probleem.
Zal het doorgeven aan de installateur dat ze bij sma kijken
Anders kun je eventueel de vraag nog eens stellen voor alle zekerheid aan iemand van Proximus zelf via een Privébericht (klik hier)
mss hebben ze daar al ervaring mee met zo'n dergelijk probleem of kunnen ze het bij de bevoegde dienst navragen.
Reputatie 6
Badge +3
Wat je altijd kan doen is het volgende is een tracert uitvoeren om te kijken tot waar de verbinding lukt (router). Wat je moet weten is het IP adres van de centrale die bereikt moet worden. Je moet de opdrachtprompt openen: https://nl.wikihow.com/De-opdrachtprompt-in-Windows-openen En vervolgens typ je tracert spatie gevolgd door het IP adres van de centrale. Zo kan je zien waar het probleem zich bevindt wanneer er al een time-out komt na 192.168.1.1 (default gateway: maakt het mogelijk om lokaal connectie te maken met het internet) dan wil het zeggen dat de firewall van je bbox 3 de connectie blokkeert (geen connectie met het internet). Wanneer je request time out ziet staan dat wil zeggen dat daar het probleem zich bevindt. Het kan ook liggen bij een derde partij.Maar als je zelf niets gewijzigd hebt aan de instellingen van de firewall op je bbox dan kan dit niet de oorzaak zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Walter,

Zoals je zegt werken IPv4 en v6 naaste elkaar. Je krijgt van ons beiden toegekend. Het zou dus zonder problemen moeten werken. Best even verder kijken me de leverancier dus.

Groeten,

Hadewych

Reageer