Bbox2 config SSH/FTP werkt niet

  • 26 June 2011
  • 2 reacties
  • 2573 Bekeken

Hey,

Sinds een maand overgeschakeld naar Belgacom.

Setup:

- Linux NAS met SSH en FTP server

- Bbox2 VDSL

- Standard Dyndns

Ik ga naar het verborgen menu, geef dyndns gegevens in, update is ok.

Ga naar LAN servers, geef IP address op van de Linux box en geef de poorten op.

In de firewall geef ik de poorten 20-21-22 als zijnde open op en reboot.

Binnen LAN kan ik zonder problemen connecteren met beide protocollen, maar eens ik via dyndns ga niets dan 'connection refused', 'error on connection' etc etc.

Verbinden via Windows, Linux, Putty, Filezilla, Internet Explorer, Windows Explorer, CLI, altijd errors.

Ik zag dat standaard bij Belgacom de poorten 23-60-443 geblocked worden maar deze hebben er niets mee te maken.

Vorige setups met routers van Linksys, Alcatel etc werkten altijd onmiddellijk (mits reboot) dus ik kan alleen maar concluderen dat er iets met de bbox aan de hand is?

Nu zijn er nogal wat instellingen die onduidelijk zijn, zoals LAN start port etc, maar als ik een gewone poort voor bv Torrent/Edonkey bekijk en instel, die werken wel, dus het kan eventueel ook nog dyndns zijn dat de box niet goed kan doorschuiven of zo van dyndns naar IP?

Reeds aan het zien voor een AVM VDSL aan te kopen en die te gaan gebruiken maar is nogal duur enkel voor binnen te kunnen.

2 reacties

Ik heb hier nog geen problemen mee gehad. (ook met dyndns)

Public start port, Public end port, Lan start port staan allemaal hetzelfde.

MAAR je moet rekening houden met het feit dat je via INTERN LAN niet via EXTERN IP kan connecteren.
Dus als je op uw lan naar UWHOST.dyndns.org connecteerd zal je altijd op 192.168.1.1 uitkomen. Als je extern , vanaf internet , probeert zal dit wel gaan.
Dit is iets wat belgacom een lange tijd geleden aangepast heeft, en wat vervelend is..
Mss is dat gewoon uw 'probleem'.
Je kan testen als dit uw probleem is door te surfen naar http://UWHOST.dyndns.org vanaf uw netwerk..normaal zal je dan op uw modem pagina uitkomen. (als dit uw probleem is)
<quote="Bart">
MAAR je moet rekening houden met het feit dat je via INTERN LAN niet via EXTERN IP kan connecteren.
</quote>

Dat is inderdaad uw probleem. Testen kan je enkel extern doen. Intern moet je het lokaal ip-adres gebruiken.

Reageer