Vraag

Bbox wifi

  • 2 July 2020
  • 7 reacties
  • 126 Bekeken

Hallo,

Sinds vandaag merk ik dat  de wifi van mijn Bbox niet meer  oké is. Ik heb een  mesh wifi netwerk aan mijn Bbox via LAN daarmee haal ik gerust 92/20 snelheid. Als ik echter de wifi van de Bbox aanzet haal ik nog amper 30 Mb download, zelfs op korte afstand (0.5 m). Is het mogelijk dat  één van de  antennes niet meer werkt? Ik heb smart wifi reeds uitgezet, kanaal verandert, de modem herstart, gereset, de stroom eraf, alle  LAN kabels eruit..niets helpt. De modem staat vrij , niet in een kast .

De meting is gebeurd met verschillende apps en toestellen.

Ik weet niet hoe lang zo’n modem kan of moet meegaan.  Ik zet de modem  weinig of nooit af.

Mvg,

 

Artie

 


7 reacties

storingen op 5.0 zal je toch al zo vlug niet hebben 

je kunt op een windows laptop bv direct de wifi analyzer app uit de Microsoft store downloaden om de wifi signalen te bekijken

echte niet wifi stoorsignalen ga je naturlijk daarmee niet opsporen

en als het wifi stoorsignalen zijn van naburige wifi routers enz dan zou het mesh systeem daardoor ook wel beïnvloed worden

Proximus medewerkers kunnen vanaf morgen nagaan of er problemen zijn met uw Bbox en desgevallend een vervangtoestel opsturen

Naast wifi heeft TS geen last van de bbox want ander zou zijn mesh systeem ook last hebben hiervan en geen zo’n hoge snelheden kunnen halen, als het internet gedeelte van de bbox niet zou in orde zijn, aangezien mesh daarop aangesloten is en hoge wifi snelheden via de mesh wifi kunnen gemeten worden..

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb mij Telenet HGW ook “vrij snel” (3j?) moeten vervangen omdat of 5.0 of 2.4 afwisselnd niet meer zichtbaar waren

Eventueel het gebruik van de kanalen 2.4/5.0 in uw omgeving visualiseren (bv. met InSSIDer) en/of nagaan of er geen nieuwe “storende elementen” aanwezig zijn.

Proximus medewerkers kunnen vanaf morgen nagaan of er problemen zijn met uw Bbox en desgevallend een vervangtoestel opsturen

 

https://www.techspot.com/downloads/5936-inssider.html

https://www.metageek.com/support/downloads/

zeker op wifi 5.0 zal de snelheid inderdaad vlug dalen ifv de afstand en ook ifv welke materialen (muur enz.) het wifi signaal moet doorkruisen, met je Mesh systeem heb je satellieten in verschillende ruimtes staan waardoor de afstand tot een satelliet zal kleiner zijn dan 1 bbox voor verschillende ruimtes en zal overgeschakeld worden naar de satelliet die beter binnenkomt op je toestel.

Ik doe de speedtest met verschillende apps op smartphone en tablet . Smartphone is enkel 2.4 wifi maar gaat niet hoger dan 32 Mb. Tablet is iets sneller gaat tot 40. Op tablet is 5.0 wel mogelijk tot 60Mb

Maar snelheid daalt drastisch met meer afstand..

hoe doe je juist de speedtest, heb je ook slechte resultaten via wifi-5.0-xxxx als je met bv je laptop dicht bij de bbox staat.

 

Neen,

Dan blijft het hetzelfde..

Zonder je mesh toestellen is het wifi signaal van de bbox3 dan wel ok.

Reageer