Vraag

bbox connectie zonder steeds wachtwoord te moeten invoeren kan dat

  • 16 December 2019
  • 7 reacties
  • 164 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Elke keer ik naar 192.168.1.1/7.3.8 ga dan zie ik username user en een vakje voor mijn wachtwoord in te vullen nu is de vraag kan ik dit omzeilen zodat ik direct ingelogd ben en niet telkens dat wachtwoord te moeten typen? Alvast bedankt


This topic has been closed for comments

7 reacties

Er wordt inderdaad in de browser niet gevraagd of je de logingegevens wilt opslaan.

Reputatie 4
Badge +1

Niet moeilijk dat je telkens moet inloggen, je geeft dan ook direct het IP van je modem in, en daarvoor moet je dus inloggen. Waar wil je op inloggen, een NAS of ander toestel dat ook op je modem hangt ?, geef dan direct het IP van dat toestel192.168.1.x, waarbij x het ipnr van je toestel of app.

TS wilt gewoon naar de user interface gaan van zijn BBOX volgens mij.

ik denk dat de vraag er meer uit bestond of er geen mogelijkheid bestaat om dit in de browser te onthouden zoals cookies dit doen in feite.

Ter info: mymodem invoeren in de adres baar kun je ook gebruiken

Reputatie 6
Badge +3

Dat is perfect mogelijk met behulp van de optie wachtwoord opslaan in uw internet browser: https://pctipvandedag.nl/wachtwoorden-bewaren-je-browser Google Chrome vraagt dit standaard. Je zal nog altijd wel op log in moeten drukken, maar niet meer je wachtwoord. Een wachtwoord is vereist om in te loggen op de B-Box 3.

Voor edge moet je wel met een microsoft acount werken dacht ik.

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Dat kan zijn. Maar in dit ondersteuningsartikel wordt er geen melding van gemaakt: https://support.microsoft.com/nl-be/help/4028534/microsoft-edge-save-or-forget-passwords 

ik had inderdaad die instellingen gevolgd maar ik kom terecht in een grayed out optie en dit zal te maken hebben omdat ik met een lokaal account werk volgens mij.

Nu voor mij wel geen echt probleem aangezien ik geen echte voorstander ben om alle paswoorden enz..  te bewaren in de browser.