Skip to main content

Sinds kort klant bij jullie geworden maar ik ondervind nu toch wel een vrij instabiele wifi verbinding. Om overal in huis wifi te hebben, heb ik ook bij installatie een Wifi Booster laten plaatsen... Voorbeelden (internetpagina’s die af en toe niet laden, tijdens het gamen wegvallen van internet ook al is er hier een ethernetkabel op aangesloten,… )

Mijn Iphone verbindt sinds kort wel met de wifi maar wil regelmatig geen pagina’s weergeven, zo zegt Instagram mij dat ik geen internetverbinding heb en Facebook blijft de pagina laden.

Graag had ik hierbij wat hulp gehad om dit probleem op te lossen.

 

Zo, probleem eindelijk opgelost!! Ik  hoop dat de onderbrekingen ditmaal definitief voorbij zijn die in november begonnen .

Door de afzonderlijke scan van internetactiviteiten, software gebruik en het register van Windows werd blijkbaar een corrupte sleutel gevonden en verwijderd. De PC reageerde daarna een beetje anders; het logo van WIFI verscheen onmiddellijk op de taakbalk bij het opstarten ipv de wereldbol van internet. Het pop- up menu van de netwerkverbindingen bleef stabiel en knipperde niet meer. Daarna ben ik verder gegaan met de schoonmaak door alle verouderde instellingen, waaronder de component van Redsfan, de update van de netwerkadapter en andere verouderede drivers.

Het wifi signaal werkt optimaal

Hartelijk dank aan alle medewerkers voor de efficiente ondersteuning

                              


@JordanB Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het eens na.


@gertier Ik heb net eens nazicht gedaan van je wifi. Ik zie geen enkele verbreking, je verbinding zou niet beter kunnen zijn. Ik vrees dat het niet met onze modem of wifi te maken zal hebben.


“SSID gedeactiveerd heeft een andere betekenis dan dan “One SSID”

SSID kun je op de modem deactiveren zodat het ssid niet meer uitgezonden wordt (maar dat zou ik in eerst instantie niet uitzetten) 

One SSID wilt daarentegen zeggen dat het zelfde SSID voor wifiband 5.0 en wifiband 2.4 met de zelfde naam uitgezonden wordt (maar bij problemen zet je dit best in eerste instantie uit)

Als one SSID uit staat moet je twee SSID namen kunnen zien wifi-2.4-xxxx en wifi-5.0-xxxx die uitgestuurd worden door de bbox.


Ik dacht dat het probleem opgelost was, maar na enkele dagen viel de verbinding weer uit.

mijn bevindingen na controle va alle instellingen

 Op het IP adres BBOX 3v+

  1. Terug naar fabrieksinstelling
  2. Kanaal gewijzigd zowel voor 2.4 als 5.0
  3. DHCP ingeschakeld
  4. SSID gedeactiveerd

OP de computer

Netwerkadapters verwijderd

Netwerkdetectie ingeschakeld

Nu lijkt het mij in orde en kan gerust van band verwisselen zonder problemen en het wifi lampje op de modem knippert bestendig. Voorheen bleef dit gewoon branden

Rest mij nog een vraag: hoe werkt en waarvoor dient de  verkregen lease  en verloop?? Naar mate ik surf wordt het uur van verloop automatisch bijgesteld, zelfs als er geen activiteit is.

 

                           

Ik dacht dat het probleem opgelost was, maar na enkele dagen viel de verbinding weer uit.

mijn bevindingen na controle va alle instellingen

 Op het IP adres BBOX 3v+

  1. Terug naar fabrieksinstelling
  2. Kanaal gewijzigd zowel voor 2.4 als 5.0
  3. DHCP ingeschakeld
  4. SSID gedeactiveerd

OP de computer

Netwerkadapters verwijderd

Netwerkdetectie ingeschakeld

Nu lijkt het mij in orde en kan gerust van band verwisselen zonder problemen en het wifi lampje op de modem knippert bestendig. Voorheen bleef dit gewoon branden

Rest mij nog een vraag: hoe werkt en waarvoor dient de  verkregen lease  en verloop?? Naar mate ik surf wordt het uur van verloop automatisch bijgesteld, zelfs als er geen activiteit is.

 

                           

 

 

 


als je het ook via ethernetkabel voor hebt zou je best eens de bbox resetten = 20 secreset knopje ingedrukt houden en pas lossen als alleen de power led vooraan nog oplicht.

Als iemand van het Prox forumteam hier de draad opneemt kunnen ze ook je lijn een bezien op fouten.

Als het resetten van de bbox en er ook geen fouten op je lijn vastgesteld worden kunnen ze dan eventueel iemand sturen om het probleem verder te analyseren, maar die beslissing moet ik aan hen overlaten uiteraard.


anders moet je ook eens de vraag stellen op www.userbase.be mss dat er daar al iemand met het zelfde probleem af te rekenen heeft gehad.


FYI

Realtek 8821AU

Constant Wi-fi problems - Microsoft Community

→ QoS support out zou blijkbaar eventueel een oplossing kunnen bieden

laatste driver voorhanden?

RTL8812AU Software - REALTEK

 


:heart_eyes:


“SSID gedeactiveerd heeft een andere betekenis dan dan “One SSID”

SSID kun je op de modem deactiveren zodat het ssid niet meer uitgezonden wordt (maar dat zou ik in eerst instantie niet uitzetten) 

One SSID wilt daarentegen zeggen dat het zelfde SSID voor wifiband 5.0 en wifiband 2.4 met de zelfde naam uitgezonden wordt (maar bij problemen zet je dit best in eerste instantie uit)

Als one SSID uit staat moet je twee SSID namen kunnen zien wifi-2.4-xxxx en wifi-5.0-xxxx die uitgestuurd worden door de bbox.

:heart_eyes:


Topic; bbox 3 v en wifi

dit bericht heb ik gepost een goede week geleden maar ik vind het niet terug op het forum. Ik heb wel een antwoord onvangen van Martin. Nu kan ik mij ook niet meer inloggen, noch mer mijn proximus mail= gertier@skynet.be, noch met de mij toegekende gebruikersnaam - roger_80. Bij mijn pogingen om in teloggen heb ik een paar keer op “paswoord vergeten” geklikt ; een mail is verstuurt maarikj krijg geen mails binnen.

 Kan u wijzigen doorvoeren op mijn gmail?

 

Wifi 2.4 Proximus home 0000-   valt regelmatig weg op desktop PC, 64 bits met windows 10, opgesteld in dezelfde plaats als TV, PC,  decoder  en wifi booster verbonden aan decoder. De modem b box3 V+ staat op minder dan 3 meter in een andere plaats. Met de TV is er geen enkel probleem.

Heb de hele configuratie doorlopen; van verwijdering van adapters tot uitschakeling van energiebesparingen, protocollen in- en uitgeschakeld,  enz...maar het helpt allemaal niet.

IK heb nog een oude desktop van 12 jaar oud - 32 bits- Windows 10 die ik terug ingeschakeld  heb op een verdiep hoger.

Bij tientallen onderbrekingen  op mijn huidige PC stelde ik vast dat wifi telkens correct werkte op de oude!!

Alle lampjes van de modem, decoder en booster(alle 3  -  14 dagen oud) branden correct. In eerste instantie had ik niet opgemerkt dat de booster 3 standen heeft en stond op “ auto”, nu op access point/

De andere standen repeater- die ik had opgemerkt- en access point. Nu heb ik ergens gelezen dat de stand “accesspoint” moet ingeschakeld zijn als de booster gekoppeld is met een ethernet kabel op de decoder..

Van proximus home ben ik overgeschakeld naar het netwerk wifi 5.0 0000: op de oude PC viel de verbinding weg maar nadat ik een protocol, die op “ disable” stond” had ingeschakeld was alles weer ok.

Nu is het afwachten, of ik nog onderbrekingen zal hebben; vandaag in ieder geval niet; maar ik heb nog dagen gehad zonder een onderbreking, maar ook dagen, vooral in de voormiddag, met 10 - tallen onderbrekingen.

Wat kan ik nog meer onderzoeken??


@gertier ivm mail problemen:
Ondervind je problemen met je e-mailadres? Aarzel dan niet om het web formulier in te vullen indien dit nog niet gebeurd is. We ondernemen dan de nodige stappen voor je persoonlijke account.

cfr. e-mail probleem en de oplossing ervan  &  UPDATE : e-mail probleem en de oplossing ervan


@gertier Nu heb ik ergens gelezen dat de stand “accesspoint” moet ingeschakeld zijn als de booster gekoppeld is met een ethernet kabel op de decoder..

In de stand access Point moet de wifi booster verbonden worden met een utp kabel aan de bbox3 is ook de beste methode maar niet iedereen heeft die mogelijkheid dat er een kabel voorzien is om de bbx met de booster te verbinden, in dit geval kan je de booster in stand repeater gebruiken waardoor de booster deze keer verbonden is met de bbox over wifi.

 


Als de verbinfding werkt, is het signaal zeer goed. Modem, decoder en booster zijn nieuw, dus akkoord dat het uitvallen van het sugnaal niet bij de apparaten ligt. Vandaag heb ik geen enkel probleem, maar gisteren was het alweer enkele uren zoeken naar de oorzaak die tot op heden niet gevonden werd. Met de TV heb ik geen pronlemen.


Na een week zonder problemen valt wifi plots weer uit!! Er is niets gesijzigd aan de instellingen van de modem, noch aan de instellingen op de PC. na herhaaldelijk opstarten is het signaal er weer terug, voor enkele minuten. PC afsluiten, modem eens trug opstarten en na een uurtje terug proberen. OK, wifi is er weer, maazr voor hoelang?? 2.4 of 5.0, omhet even. wel krijg ik nu een erbij, 5.000002. Wat betekent dit?

IK kan de oorzaak maar niet vinden. Mijn onderzoek werd reeds uitvoerig vermeld in mijn voorgaande berichten.

Weet iemand meer??


@JordanB Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het eens na.

Gegevens zijn ingevuld, dus jullie kunnen dit nu controleren.


en one ssid uitzetten helpt dit niet?

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.


de SSID was al gedeactiveerd en dat is nog steeds zo maar de verbinding valt toch nog uit


om zeker te zijn: 

die oude pc en waar het probleem zich niet voor doet en de andere pc met wel het probleem, maken die beiden wifi contact met de bbox, (SSID van je bbox) en niet met SSID van de booster.


@gertier Vermits het probleem zich maar op 1 PC voordoet en al je andere toestellen goed werken via de wifi vrees ik dat het toch iets met je PC te maken zal hebben. We meten ook geen problemen op je wifi-netwerk en je ondervindt ook geen problemen op je andere toestellen. Het zal dus ook geen slechte ontvangst zijn.

Je kan dan ook best de tips van Martin en M_016 proberen of een IT-specialist raadplegen. 


beide met de bbox

Ik krijg wel een iets ander  ander beeld van mijn moden; ipv SSID gedeactiveerd staat er op de oude PC “ one SSID “gehandicapt”. Houdt er rekening mee dat ik die oude PC terug geïnstalleerd heb na de eerste onderbrekingen


Heb je al eens de driver voor uw Realtek opnieuw geinstalleerd ? (kan helpen)!

https://www.realtek.com/en/component/zoo/category/rtl8812au-software

 


Nee, nog niet. Aan de hand van alle raadgevingen heb ik  nog eens een afzonderlike en grondige schoonmmak gekouden van de PC, inclusief Windows register, internetactiviteiten, e.d. Sinds 2 dagen heb ik geen problemen meer gezien; maar in het verleden heb ik ook meerdere dagen gehad zonder dat het signaal wegviel.. Nu wil ik nog even wachten met de driver om het resultaat van de opschoning te testen.Ik had al enige tijd een vermoeden dat er “ iets “ op de PC de verbinding  belemmerde. Ik hen o.a vastgesteld dat het programma  INELRAPID technologie  niet meer werkte. Na een update was dat in orde. In hoever dit programma de verbinding zou beïnvloeden is mij een raadsel. Er kan een andere oorzaak zijn die ik graag zou achterhalen.

Ik houd jullie wel op de hoogte.

Alvast bedankt voor de nieuwe driver en aan iedereen voor  alle ondersteuningen.


dat is ook zo. Op dit ogenblik is alles weer in orde en blijkt de verbinding stabiel te zijn, maar voor hoelang blijft een raadsel


Voor geïnteresseerden  Wat is Intel®️ Rapid Storage Technology? | Intel


Reageer