Sinds kort klant bij jullie geworden maar ik ondervind nu toch wel een vrij instabiele wifi verbinding. Om overal in huis wifi te hebben, heb ik ook bij installatie een Wifi Booster laten plaatsen... Voorbeelden (internetpagina’s die af en toe niet laden, tijdens het gamen wegvallen van internet ook al is er hier een ethernetkabel op aangesloten,… )
Mijn Iphone verbindt sinds kort wel met de wifi maar wil regelmatig geen pagina’s weergeven, zo zegt Instagram mij dat ik geen internetverbinding heb en Facebook blijft de pagina laden.
Graag had ik hierbij wat hulp gehad om dit probleem op te lossen.
Bladzijde 1 / 2
Zo, probleem eindelijk opgelost!! Ik hoop dat de onderbrekingen ditmaal definitief voorbij zijn die in november begonnen .
Door de afzonderlijke scan van internetactiviteiten, software gebruik en het register van Windows werd blijkbaar een corrupte sleutel gevonden en verwijderd. De PC reageerde daarna een beetje anders; het logo van WIFI verscheen onmiddellijk op de taakbalk bij het opstarten ipv de wereldbol van internet. Het pop- up menu van de netwerkverbindingen bleef stabiel en knipperde niet meer. Daarna ben ik verder gegaan met de schoonmaak door alle verouderde instellingen, waaronder de component van Redsfan, de update van de netwerkadapter en andere verouderede drivers.
Het wifi signaal werkt optimaal
Hartelijk dank aan alle medewerkers voor de efficiente ondersteuning
@JordanB Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het eens na.
@gertier Ik heb net eens nazicht gedaan van je wifi. Ik zie geen enkele verbreking, je verbinding zou niet beter kunnen zijn. Ik vrees dat het niet met onze modem of wifi te maken zal hebben.
“SSID gedeactiveerd heeft een andere betekenis dan dan “One SSID”
SSID kun je op de modem deactiveren zodat het ssid niet meer uitgezonden wordt (maar dat zou ik in eerst instantie niet uitzetten)
One SSID wilt daarentegen zeggen dat het zelfde SSID voor wifiband 5.0 en wifiband 2.4 met de zelfde naam uitgezonden wordt (maar bij problemen zet je dit best in eerste instantie uit)
Als one SSID uit staat moet je twee SSID namen kunnen zien wifi-2.4-xxxx en wifi-5.0-xxxx die uitgestuurd worden door de bbox.
Ik dacht dat het probleem opgelost was, maar na enkele dagen viel de verbinding weer uit.
mijn bevindingen na controle va alle instellingen
Op het IP adres BBOX 3v+
Terug naar fabrieksinstelling
Kanaal gewijzigd zowel voor 2.4 als 5.0
DHCP ingeschakeld
SSID gedeactiveerd
OP de computer
Netwerkadapters verwijderd
Netwerkdetectie ingeschakeld
Nu lijkt het mij in orde en kan gerust van band verwisselen zonder problemen en het wifi lampje op de modem knippert bestendig. Voorheen bleef dit gewoon branden
Rest mij nog een vraag: hoe werkt en waarvoor dient de verkregen lease en verloop?? Naar mate ik surf wordt het uur van verloop automatisch bijgesteld, zelfs als er geen activiteit is.
Ik dacht dat het probleem opgelost was, maar na enkele dagen viel de verbinding weer uit.
mijn bevindingen na controle va alle instellingen
Op het IP adres BBOX 3v+
Terug naar fabrieksinstelling
Kanaal gewijzigd zowel voor 2.4 als 5.0
DHCP ingeschakeld
SSID gedeactiveerd
OP de computer
Netwerkadapters verwijderd
Netwerkdetectie ingeschakeld
Nu lijkt het mij in orde en kan gerust van band verwisselen zonder problemen en het wifi lampje op de modem knippert bestendig. Voorheen bleef dit gewoon branden
Rest mij nog een vraag: hoe werkt en waarvoor dient de verkregen lease en verloop?? Naar mate ik surf wordt het uur van verloop automatisch bijgesteld, zelfs als er geen activiteit is.
als je het ook via ethernetkabel voor hebt zou je best eens de bbox resetten = 20 secreset knopje ingedrukt houden en pas lossen als alleen de power led vooraan nog oplicht.
Als iemand van het Prox forumteam hier de draad opneemt kunnen ze ook je lijn een bezien op fouten.
Als het resetten van de bbox en er ook geen fouten op je lijn vastgesteld worden kunnen ze dan eventueel iemand sturen om het probleem verder te analyseren, maar die beslissing moet ik aan hen overlaten uiteraard.
dat is ook zo. Op dit ogenblik is alles weer in orde en blijkt de verbinding stabiel te zijn, maar voor hoelang blijft een raadsel
Nee, nog niet. Aan de hand van alle raadgevingen heb ik nog eens een afzonderlike en grondige schoonmmak gekouden van de PC, inclusief Windows register, internetactiviteiten, e.d. Sinds 2 dagen heb ik geen problemen meer gezien; maar in het verleden heb ik ook meerdere dagen gehad zonder dat het signaal wegviel.. Nu wil ik nog even wachten met de driver om het resultaat van de opschoning te testen.Ik had al enige tijd een vermoeden dat er “ iets “ op de PC de verbinding belemmerde. Ik hen o.a vastgesteld dat het programma INELRAPID technologie niet meer werkte. Na een update was dat in orde. In hoever dit programma de verbinding zou beïnvloeden is mij een raadsel. Er kan een andere oorzaak zijn die ik graag zou achterhalen.
Ik houd jullie wel op de hoogte.
Alvast bedankt voor de nieuwe driver en aan iedereen voor alle ondersteuningen.
Heb je al eens de driver voor uw Realtek opnieuw geinstalleerd ? (kan helpen)!
@gertier Vermits het probleem zich maar op 1 PC voordoet en al je andere toestellen goed werken via de wifi vrees ik dat het toch iets met je PC te maken zal hebben. We meten ook geen problemen op je wifi-netwerk en je ondervindt ook geen problemen op je andere toestellen. Het zal dus ook geen slechte ontvangst zijn.
Je kan dan ook best de tips van Martin en M_016 proberen of een IT-specialist raadplegen.
Als de verbinfding werkt, is het signaal zeer goed. Modem, decoder en booster zijn nieuw, dus akkoord dat het uitvallen van het sugnaal niet bij de apparaten ligt. Vandaag heb ik geen enkel probleem, maar gisteren was het alweer enkele uren zoeken naar de oorzaak die tot op heden niet gevonden werd. Met de TV heb ik geen pronlemen.
@JordanB Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het eens na.
Gegevens zijn ingevuld, dus jullie kunnen dit nu controleren.
“SSID gedeactiveerd heeft een andere betekenis dan dan “One SSID”
SSID kun je op de modem deactiveren zodat het ssid niet meer uitgezonden wordt (maar dat zou ik in eerst instantie niet uitzetten)
One SSID wilt daarentegen zeggen dat het zelfde SSID voor wifiband 5.0 en wifiband 2.4 met de zelfde naam uitgezonden wordt (maar bij problemen zet je dit best in eerste instantie uit)
Als one SSID uit staat moet je twee SSID namen kunnen zien wifi-2.4-xxxx en wifi-5.0-xxxx die uitgestuurd worden door de bbox.
anders moet je ook eens de vraag stellen op www.userbase.be mss dat er daar al iemand met het zelfde probleem af te rekenen heeft gehad.
Heeft er iemand nog een idee?
Vandazzg alweer hetzelfde probleem!!! De PC uitgezet en na 3x terug opstarten is de verbinding terug .
PC vindt het netwerk niet en ook geen wifi meer; na de 3de opstart is de verbinding er terug alsof er niets aan de hand is.
Ik begrijp er niets meer van.
@gertier ivm mail problemen: Ondervind je problemen met je e-mailadres? Aarzel dan niet om het web formulierin te vullen indien dit nog niet gebeurd is. We ondernemen dan de nodige stappen voor je persoonlijke account.
@JordanB Ik heb je lijn gecontroleerd, ook je wifi en zie niet onmiddellijk een oorzaak. Je hebt ons ook telefonisch gecontacteerd. Ondervind je nog steeds problemen ?
beide met de bbox
Ik krijg wel een iets ander ander beeld van mijn moden; ipv SSID gedeactiveerd staat er op de oude PC “ one SSID “gehandicapt”. Houdt er rekening mee dat ik die oude PC terug geïnstalleerd heb na de eerste onderbrekingen
om zeker te zijn:
die oude pc en waar het probleem zich niet voor doet en de andere pc met wel het probleem, maken die beiden wifi contact met de bbox, (SSID van je bbox) en niet met SSID van de booster.
de SSID was al gedeactiveerd en dat is nog steeds zo maar de verbinding valt toch nog uit
en one ssid uitzetten helpt dit niet?
One SSID deactiveren: dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1 (daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat) klik op de "One SSID" banner en dan op "OK". Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld, (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden) * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.