Vraag

Bbox 3v+ line registeren

  • 21 February 2023
  • 41 reacties
  • 380 Bekeken

Hallo ik heb een vraag weet iemand hoe je de vaste lijn kunt registeren op Bbox 3V+ aub ?

Mvg


41 reacties

geen idee, of zijn toch andere gegevens voor in te geven op de bbox 

als je nog kunt bellen op de klassieke manier dan is je lijn nog niet omgezet naar VoIP

dus als je omgezet wilt worden naar VoIP best de raad van DaisyS volgen zodat zij dit kunnen in orde brengen.

Heb mijn maestro op groene aangesloten maar werkt niet

dus je hebt alles ingevoerd zoals aangegeven hier →  → VOIP telefoonlijn | Proximus Forum

Ja dat klopt maar krijg geen gehoor en niets ontvangen 

mss moet der nog iets aan de kant van PX geactiveerd worden? 
Dat kunnen de PX medewerkers morgen eens natrekken als ze terug langskomen 

Misschien krijg gewoon dat de status up is de telefoon nummer staat op line 1, maar verder krijg ik niets kan niet bellen of oproepen beantwoorden 

Krijg ook geen beltoon te horen als ik de horen afneem ?

werkt een gewone telefoon die je aansluit op één van de twee de RJ11 stekertjes van de NTP2007 nog wel? 

 

Ja hoor dan wel 

Reputatie 7
Badge +4

… dan bent u nog niet naar VoIP omgeschakeld  ….

geen idee, of zijn toch andere gegevens voor in te geven op de bbox 

Reputatie 7
Badge +5

@techboy27 Je lijn dient bij ons ook omgezet te worden naar VOIP je kan dit niet zomaar instellen op de modem, wij moeten ook aanpassingen doen in het systeem. Als je dit wenst kan je best even je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel en dan kunnen we dit in orde brengen.

Oke dit is gebeurt dit wist ik niet.

Reputatie 7
Badge +5

@Joel M Kan jij het nodige doen?

Moet ook gedaan word op de nieuwe internet box ?

Ik kan niet goed meer volgen, je hebt toch een bbox3 voor het ogenblik.

de bbox3v+ maar heb de nieuwe aangevraagd

 

Reputatie 7
Badge +4

Concreet dient Proximus bij het gebruik van VoIP de instellingen naar uw Bbox3v+ of naar uw internetbox te sturen; normaal gebeurt dit automatisch als u een VoIP lijn hebt bij Proximus

@Joel M Kan jij het nodige doen?

laten jullie me iets weten als het in orde ?

Weet iemand bij fibernet dat de telefoon in bbox/internet box steek of terug in de muur ?

nu is je telefoon aangesloten via de PX aansluitdoos NTP2007

als je gaat overgeschakeld worden op Voip zal natuurlijk nu je telefoon moeten aangesloten worden op je bbox3v+ via groene rj11 poort en als je later een bbox4 krijgt dan op je bbox4 .

Met fiber aansluiting veranderd dit niet aangezien het voip blijft en je telefoon moet aangesloten worden op je bbox 

en als gewoon op aansluitdoos NTP2007 blijft aub ?

Reputatie 7
Badge +4

Voor gewone analoge telefonie via de koperen telefoonkabel kunt u gewoonweg uw NTP2007 aansluitpunt blijven gebruiken

Bij overschakeling naar VoIP en/of bij het gebruik van fiber dient overgeschakeld te worden naar uw Bbox3v+/internetbox groene RJ11 aansluitpunten (en wordt er geen gebruik meer gemaakt van de NTP2007 

Deze laatste kunt u dan bv. eventueel vervangen door een Niko RJ11 contactdoos waarop een Bbox3v+/internetbox RJ11 via telefoonkabel kan aangesloten worden voor de eventuele verdere verdeling van de telefonie in de woning (indien nodig, DECT kan in dat geval ook een alternatieve oplossing bieden)

 

en als gewoon op aansluitdoos NTP2007 blijft aub ?

als je bedoelt dat je de NTP2007 wilt behouden en je het ziet zitten (het praktisch mogelijk is) om een verbinding te maken tussen de groene Rj11 poort van je bbox en een  Rj11 poort van de NTP2007 met een VVT telefoniekabel voorzien van Rj11 stekkers, dan is je binnenhuis telefonie weer zoals vroeger.

Indien dit moeilijk te verwezenlijken is zou je met een DECT telefoon kunnen werken dan zet je het Dect basisstation bij je bbox en sluit die aan op een Rj11 groene poort en de dect telefoon in zijn lader zet je dan waar het u best past.

je kunt natuurlijk ook de NTP2007 vervangen door een Nico RJ11 contactdoos zoals M_016 aangegeven heeft als je dit mooier vindt  → Telefooncontactdoos 2 x RJ11 parallel (niko.eu) of 1x RJ11 bestaat ook.
 

2 x RJ11
1 x RJ11

 

Kun je op internet box zowel analoog telefonie als digitale telefonie aansluiting?

Reageer