Vraag

BBox 3V+ herstart spontaan



Toon eerste bericht

117 reacties

Reputatie 3
Badge

Dit probleem (spontaan heropstarten modem)  is reeds 2 maanden aan de gang bij mij.   Reeds 3 techniekers (die heel vriendelijk zijn) hebben reeds bekeken wat de oorzaak kan zijn.  Modem vervangen, contactdoos vervangen, nieuwe kabels,…   Het bijzondere rare is dat het probleem opgelost is tot exact 14 dagen nadat de technieker is vertrokken en dan begin het probleem opnieuw : 1 of 2 keer start de modem spontaan terug op.   Heb echt ALLES al vernieuwd en het probleem blijft duren.  Mij werkelijk een totaal raadsel waarom het 14 dagen correct werkt nadat de technieker is geweest ???   Kan ook elk moment van de dag voorvallen. Gisteren tijdens een film…  heel leuk!     Ik heb alle begrip dat de netwerken momenteel waarschijnlijk overbelast worden maar uiteindelijk betaal je maandelijks toch een flink bedrag voor een service waarvan je hoopt dat deze werkt.   Ben gewoon wanhopig over dit probleem!

Reputatie 2

Gelooft mij, ik doe niets anders dan proberen de juiste technicus te bereiken...

ja of anders zou de proximus technicus ook eventueel de fibermodem eens moeten onder de loep nemen!

Reputatie 2

Bedankt, Martin.

Volgens Proximus er zijn geen onderbrekingen op de lijn (fiber) tot bij de router.

Ik heb sinds gisteren een nieuwe bbox, het probleem is na 1 uur opnieuw opgedoken. Vandaag 7 keer of zo. Niet te doen. Zelfs andere stopcontact geprobeerd.

Ik ga nu proberen met een nieuwe voeding (misschien technicus heeft gisteren gewoon de oude laten staan). Om zeker te zijn.

Het is zeer frustrerend, kost ook veel tijd zo een probleem. 

geen slechte contacten op de verbinding van je bbox3 naar de NTP2007/TF2007 (intro doos/DSL-Filter)

kan natuurlijk ook in de lijnkaarten gebeuren bij Proximus, zij kunnen al eens kijken of er fouten/onderbrekingen te merken zijn op je lijn.

waarschijnlijk heb je de bbox al eens gereset = 20sec het resetknopje achteraan ingedrukt houden en dan lossen om deze opnieuw te laten opstarten 

Reputatie 2

Ik sukkel al weken met dit probleem. Precies dezelfde beschrijving:

“Sinds enkele weken herstart mijn BBox 3V+ zich regelmatig spontaan, waardoor ik enkele minuten zonder internet en televisie val. Dit gebeurt op schijnbaar willekeurige momenten doorheen de dag; midden in een conference call, tijdens tv kijken, … Buiten dit spontaan herstarten werkt alles naar behoren: goede ping, normale snelheid.

Ik heb geen recente aanpassingen gemaakt aan mijn netwerk-infrastructuur of -configuratie, dus er is voor mij geen duidelijke oorzaak.”

Zelfs een nieuwe bbox 3v+ heeft niet geholpen. Technicus denkt aan een probleem met de stroom in het huis, maar dit lijkt mij quasi onmogelijk: geen andere toestel in het huis heeft een probleem. 

Heet iemand nog advies?

Bedankt.

 

Ik denk dat proximus je lijn zal een tijd moeten laten monitoren het kan zijn dat het verderop gebeurd in de lijnlaart waar je lijn op aangesloten is. Het zou ook kunnen dat ze je eerst voorstellen van een bbox swap te doen, maar dat moeten zij uiteraard beslissen .

Mijn Pa heeft dit jaren terug ook nog voorgehad en na veel zoek en speurwerk hebben ze de lijn aangesloten op een andere poort van de lijnkaart en toen was het opgelost.

Na ongeveer een maand zonder problemen heeft mijn BBox dit probleem terug. Een spontane herstart, telkens om de een of twee dagen. Door de toch wel lange opstarttijd van het toestel val ik daardoor telkens ettelijke minuten zonder internet en televisie.

 

Ik heb reeds een factory reset van de BBox gedaan en met de voeding lijkt er geen probleem te zijn. Wordt het een telefoontje naar de helpdesk of kan er iemand op het forum mij nog verderhelpen?

De oorzaak kan even goed in de ROP (glasvezelstraatkas) zitten waar je bbox op aangesloten is maar dat vraagt dan een veder onderzoek door iemand van Proximus dit indien de de voedingskabel of reset van bbox geen soelaas gebracht heeft.

Ik zal alvast de voedingskabel controleren en een reset van de BBox proberen. Het kan natuurlijk enkele dagen duren eer ik met zekerheid weet dat het probleem daarmee opgelost is.

Wat betreft het aantal verbindingen: ik gebruik voor de internetverbinding een eigen router die via PPPoE met het internet verbindt. De BBox zelf functioneert dus enkel als modem (televisie is er wel rechstreeks op aangesloten).

ja ik moet nu lachen omdat je dit zegt en mij aan iets doet denken, mijn broer heeft ooit eens een stofzuiger open gesmeten omdat die geen kik meer gaf en wat was er nu gebeurd hij had onoplettend de verkeerde netstekker in het stopcontact gestoken 

Maar wie weet, heb je mss gelijk een slecht contact of zo wie weet, alles kan 

 

Reputatie 7
Badge +4

Voeding/netstekker te vervangen?

nochtans kwamen vroeger met vroegere bbox’en zo’n meldingen regelmatig maar dit is toch al jaren dat dit niet meer gemeld wordt, daarom dat ik het raar vindt, 

Reputatie 6
Badge +3

Dit kan nog altijd voorvallen ligt aan de gebruikte SOC in combinatie met het interne geheugen dat in de BBOX zit. Dat is meer een budgettaire keuze van Proximus welke aangepaste configuratie ze willen voor een modem/router. Wanneer een bepaalde limiet overschreden is wordt er herstart.

Ben je zeker dat dit nog altijd het geval ik dacht dat dit een oud zeer was?

Reputatie 6
Badge +3

Ik zou controleren op jouw andere toestellen of er gedownload wordt, wanneer er geen limiet ingesteld is op het maximale aantal verbindingen in een P2P programma zoals Bittorent kan het gebeuren dat het maximaal aantal verbindingen bereikt is en waardoor  de bbox 3v+ herstart, streaming apps kan ook voor problemen zorgen. Een firmware upgrade van de BBOX 3V+, maar dat mag niet altijd voorvallen. 

je zou al kunnen proberen door de bbox te resetten om te zien of dit enigszins het probleem oplost

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

mss eerst eens op voorhand de stekker van de bbox zijn spanningsadapter uittrekken en na reboot dan de reset doen.

Moest je zelf al iets in de bbox zijn interface veranderd hebben van instellingen dan moet je die wel opnieuw invoeren na een reset, aangezien je geen backup van de instellingen kunt kunt maken om deze na reset weer in te voeren.

Reageer