Vraag

BBOX 3 warmte

  • 25 July 2018
  • 7 reacties
  • 747 Bekeken

Hoi,

Onze BBOX 3 heeft last van de warmte,ik heb geen problemen met Proximus TV ofzo maar als je je hand op de BBOX 3 legt geeft hij heel veel warmte af.
Wat kan ik nu het beste doen?

MVG Johan46

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Johan. Staat de BBox in de zon? Is misschien wat moeilijk omschrijven via deze weg, maar hoe warm wordt hij juist?
Reputatie 7
Badge +6
johan46, alle elektronische toestellen hebben last van de warmte en worden nu enkele graden warmer. Gelukkig kan onze B-box wel tegen een stootje . 😉
Tenzij deze vlak achter glas staat met de volle zon erop, hoef je je niet meteen zorgen te maken.
het hangt er ook veel van af hoe warm de omgeving is waar je bbox staat, en als hij bv op een toestel staat dat ook al warm wordt, in een afgesloten kast waar geen verluchting is enz... en zeker niks op de verluchtingsgaten leggen zodat er altijd wat luchtcirculatie door kan. Heb eens gevoeld aan de bbox3 die vrij opgesteld staat achteraan de tv waar de TV opstaat en dat staat goed warm maar niet zo dat je om zeggen je er bijna je hand niet kunt op houden daar in de omgeving waar de bbox3 staat heb ik met de thermometer gemeten dat het er 35,5°C.
Reputatie 7
Badge +6
Klopt Martin, in vele opstellingen staat de B-box, naast de decoder in een gesloten TV kast meubel, soms nog samen met een PlayStation of andere elektronica. Dit is eigenlijk geen ideale opstelling gezien als al deze toestellen aan staan, zorgen voor een hoop warmte. Zeker als je ze dan gaat stapelen.

Bij mij hangt de B-box vrij aan de muur en staat de decoder en PS4 in gesloten kast samen met nog een NAS. Als de PS4 dan aan staat, zet ik de kast open want dan merk ik dat de boel serieus warm wordt.

Maar ik begrijp ook, het oog wilt ook wat. 😉
Allee... ik hoor het al je hebt net zoals ik ook heel veel te zeggen thuis 😉 â˜ș
Dag Johan. Staat de BBox in de zon? Is misschien wat moeilijk omschrijven via deze weg, maar hoe warm wordt hij juist?

De BBOX staat niet vol in de zon en hij wordt warmer dan normaal.
Het was op dat moment wel al 29graden binnen 😞.

MVG Johan46
het hangt er ook veel van af hoe warm de omgeving is waar je bbox staat, en als hij bv op een toestel staat dat ook al warm wordt, in een afgesloten kast waar geen verluchting is enz... en zeker niks op de verluchtingsgaten leggen zodat er altijd wat luchtcirculatie door kan. Heb eens gevoeld aan de bbox3 die vrij opgesteld staat achteraan de tv waar de TV opstaat en dat staat goed warm maar niet zo dat je om zeggen je er bijna je hand niet kunt op houden daar in de omgeving waar de bbox3 staat heb ik met de thermometer gemeten dat het er 35,5°C.


De bbox staat boven op een klein kastje en staat vrij genoeg om genoeg verlucht te worden.

MVG Johan46

Reageer