Beantwoord

Bbox 3 vergeet internet sleutel na een storing of elektriciteit storing

  • 23 May 2018
  • 7 reacties
  • 559 Bekeken

Badge
Vraagje?
Waarom raakt mijn Bbox 3 steeds zijn Internet sleutel kwijt na een langere internet storingen in de wijk en zelfs ook bij een langere elektriciteitsstoring in huis.
(Elke keer grote opstartproblemen erna)

Gisteren was het alweer zover, gisteren veroorzaakte het noodweer een internetstoring in de wijk, blijkbaar kreeg de wijk internet kast waterschade en internet was 3 uur down in de hele wijk.
.. tja hierna had ik weer de gebruikelijke opstartproblemen van de Bbox. (Bbox was weer zijn internet sleutel kwijt)

Tja nu zul je denken, even de bijbehorende modem website open, internet sleutel invullen en je bent klaar.

Maar zo gemakkelijk gaat het niet.
Website accepteert code dan niet en lijkt wel “of iets verspringt” op de website zodra je op opslaan klikt.

Resultaat, modem valt helemaal in storing en er gaat dan een rood lampje op de modem branden en daarna kun je niets anders meer doen dan de modem terug naar fabrieksinstellingen resetten en daarna weer opnieuw proberen om de internetsleutel opnieuw invullen op de website.
(Gaat meestal dan weer opnieuw mis en verhaal begint weer opnieuw)

Tja, heb gisteren zeker 30 keer deze handelingen moeten doen, voordat uiteindelijk weer het internet werkte.

Waar ligt dit eigenlijk aan?
Heel vaak de helpdesk al gebeld.
(Meestal lukt het hen wel om de modem op afstand weer in te schakelen)
Maar gisteren had ik pech bij de helpdesk.
Overigens een hele vriendelijk spontane vrouw aan de lijn, die echt moeite deed om te helpen. Maar zij had zelf ook technische problemen met hun apparatuur. Vertelde me dat de systemen crashte op de helpdesk. Moest steeds wachten en zeker 30 minuten aan de lijn gehangen met haar en uiteindelijk vertelde ze me, sorry ik kan je nu ook niet helpen, we zullen een monteur sturen. (daarna crashte haar systeem opnieuw, verbinding werd verbroken en ook was het niet meer mogelijk om terug te bellen)

Maar als ik bij de klantenservice het verhaal vertelt van “modem vergeet code na storing” is hun antwoord meestal direct: ga Bbox omruilen voor een nieuwe in de Proximus winkel.
Maar dit ligt niet aan de modem, had inmiddels al over de jaren heen, verschillende Bboxen 2 en 3 en alle hadden deze problemen. (Ook de modem website is over de jaren heen natuurlijk al vaker vernieuwd)

Ook is al eens een monteur hier geweest om het internet op te starten na een storing..maar deze deed hetzelfde als ik: blijven proberen om de internet sleutel in te vullen, modem resetten en weer opnieuw proberen. (Uiteindelijk werkt dit ook)

Raar is het, bij mijn vriendin thuis (woont in dezelfde wijk) zijn deze problemen niet.

Waarom verliest Bbox zijn codes?
En ook waarom krijg ik daarna de code niet meer ingevuld op de modem website?
Ligt ook niet aan de pc waarmee ik de code probeer in te vullen. (Hebben thuis, Linux en Windows computers en ook verschillende browsers)

Echt ben gisteren na de storing zeker uren bezig geweest met resetten en code proberen in te vullen. (Uiteindelijk pakt deze de code wel weer)

Internet zelf is inorde, valt echt heel zelden uit, internet is stabiel en snelheid is ook oké. (Nooit problemen)

** Met modem website, bedoel ik deze pagina:

icon

Beste antwoord door Paul JR Bastings 23 May 2018, 22:12

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dag Paul, over welke codes spreek je? Bedoel je het wifi wachtwoord? Groeten, Jimmy
Ter info: Ik veronderstel de internet (pppoe) login gegevens want na een stroompanne heb ik dit ook al voorgehad en dan moet ik ze manueel terug invoeren, dan pas werkt het terug.
Badge
Dag Paul, over welke codes spreek je? Bedoel je het wifi wachtwoord? Groeten, Jimmy

Nee ik bedoel de internet sleutel om het internet te activeren. (****@SKYNET)
Het gekke is, het wifi netwerk onthoud hij wel, namen en codes. (Tja raak ik wel kwijt als ik de Bbox reset naar fabrieks instellingen)
Badge
Dag Paul, over welke codes spreek je? Bedoel je het wifi wachtwoord? Groeten, Jimmy

Nee ik bedoel de internet sleutel om het internet te activeren. (****@SKYNET)
Het gekke is, het wifi netwerk onthoud hij wel, namen en codes. (Tja raak ik wel kwijt als ik de Bbox reset naar fabrieks instellingen)


ook moet ik nog steeds ***@SKYNET invullen (Terwijl hij het later zelf veranderd in ***@Proximus) 😂 😂
Is normaal dat het verandert naar @PROXIMUS maar beiden werken nog @SKYNET alsook @PROXIMUS als je die invoert.
Reputatie 7
Badge +4
Paul, je gebruikt dan toch steeds het (hoofdlettergevoelige) "User Password" achteraan de modem?
Badge
Paul, je gebruikt dan toch steeds het (hoofdlettergevoelige) "User Password" achteraan de modem?
Ja natuurlijk vul ik het goed in.
Probleem bij het invullen is jullie modem website onder netwerk connectivity (deze verspringt indien je op opslaan klikt) .. alleen network connectivity verspringt steeds bij het opslaan, acces control en my modem verspringen niet.

Heb inmiddels ''gezien'' wat er gebeurd bij het verspringen. (Zodra ik erop klikt dan verspringt: Network enabled naar disabled. (Echt dat gebeurt er)

Normaal al je de internet sleutel (@SKYNET) invult, dan staat direct eronder het netwerk al standaard op ''enabled''
Maar zodra ik de code ingevuld hebt en onder aan de pagina op opslaan drukt, dan verspringt deze ''netwerk instelling'' naar ''disabled''

Heb inmiddels al gevonden, dat ik juist vooraf deze knop op ''disabled'' moet zetten voordat ik op opslaan drukt....want door het verspringen van de website, springt deze later dan juist op ''enabled'' en werkt het internet weer. (Raar he)

.. zou er graag een screenshot of video van maken...maar als ik er nu op klikt, dan weet ik al zeker dat mijn internet meteen uitvalt. (En heb geen zin om daarna weer alles te resetten)

Dit ligt niet aan de PC, heb het met verschillende computers en browsers en ook verschillende OS's geprobeerd (Windows 10 en Linux Mint) .. Verspringt zelfs nog op mijn Android gsm. 🙄

Reageer