Vraag

BBox 3 routed mode, VLAN's nodig icm powerline

  • 7 May 2018
  • 4 reacties
  • 1397 Bekeken

Hallo iedereen,

Sinds een paar dagen zijn we verhuisd en om digitale tv en internet op de juiste plaatsen in ons huis te krijgen zie ik me genoodzaakt om via powerline te werken. In ons vorige huis had ik het geluk om overal ethernetkabel te kunnen trekken en zo alles netjes en correct te voorzien.

Als ik het goed begrijp werkt een BBox 3 (deze is ook nieuw sinds de verhuis, hiervoor hadden we nog een sagem) in fully routed mode, dus internet en TV komen uit alle 4 de lan poorten van de BBOx.

Mag ik hieruit dan ook afleiden dat het TV signaal en internet signaal dan ook in dezelfde VLAN zitten en dat ik dus in principe met een Devolo oid internet en tv overal in huis zou kunnen krijgen?

Anders moet ik met switches, vlan's, etc, aan de slag om TV en internettrafiek te scheiden...

Dank voor de input

4 reacties

inderdaad zowel het Tv - als het internet signaal komt er dan uit.
Dus als ik het dan goed begrijp kan ik met een gewone 'consumenten' powerline adapter (die geen vlan's ondersteunt) en unmanaged switches werken?
inderdaad en een switch moet geen managed switch om op zijn uitgang beide signalen er uit te krijgen maar een switch ondersteund best igmp snooping,
IGMP snooping zorgt er voor dat een TV stream alleen nog maar doorgestuurd wordt naar die poorten waar een apparaat op aangesloten is die om de TV stream verzocht heeft.
Dag Martin,

Dank voor de info, het was mij ook niet echt duidelijk hoe TV signaal dan bij de decoder komt (als dat niet via een aparte VLAN gaat), zonder heel je netwerk te overladen met packages...

Reageer