Beantwoord

BBOX 3 & Public WiFi

  • 27 November 2020
  • 5 reacties
  • 475 Bekeken

Heb al een tijdje volgende probleem met de wifi-verbinding en had het graag verholpen.

Het zit zo, ik beschik over een Bbox-3 (probleem bestond ook met de Bbox-2) en ben ook aangemeld voor Public Wifi als ik buitenshuis ben.

In m’n woning schakelt de smartphone (van mezelf ‘Huawei P Smart’ als van m’n echtgenote ‘Huawei Y7’) constant van de internetverbinding op onze Bbox over naar de Public Wifi van Proximus en omgekeerd. Heel irritant als je bv. muziek streamt op de luidsprekers of op sociale media net een bericht zit te typen.

Bestaat er een oplossing om dit te verhelpen aub? Bv. toestellen thuis altijd prioritair op onze eigen Bbox te laten blijven?

 

Alvast dank voor de hulp.

icon

Beste antwoord door Martin 27 November 2020, 14:52

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

kan je nergens aanvinken op je toestel  “connect automatically” als je verbinding maakt met de SSID van je bbox

Anders moet je eens kijken of op je bbox “One SSID” als actief staat en dan eens  deactiveren om te zien of je probleem dan niet meer opduikt:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

Reputatie 7
Badge +4

U dient indien mogelijk de betrokken volgorde/prioriteit vast te leggen op uw mobiele toestellen

Eventueel gebruik te maken van een app indien uw toestel dit niet standaard ondersteunt

WiFi Prioritizer - Apps op Google Play

ja maar als het toestel probleem heeft met one ssid dan kan je toch nog het probleem hebben daarom dat ik eens gevraagd heb om dit even non actief te zetten om de gevolgen ervan te zien, zelf ben ik niet zo voor app’s die het in eigen handen willen nemen maar belet niet dat je het altijd kunt proberen natuurlijk en als je er problemen mee ondervindt of het niet meer nodig hebt kun je de app nog altijd wissen.

Anders moet je eens kijken of op je bbox “One SSID” als actief staat en dan eens  deactiveren om te zien of je probleem dan niet meer opduikt:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

Heb ik nu gedaan, hopelijk werkt het! Bedankt voor de snelle feedback!

Edit : Bij in/uit schakelen zal hij eerst Public WiFi kiezen maar na zelf op de Bbox te verbinden blijft hij er idd wel op. Dus probleem is voor 99% verholpen! Top!