Beantwoord

Bbox-2 vervangen

  • 25 March 2018
  • 30 reacties
  • 19262 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Practitioner
  • 149 reacties
Beste vrienden, meer en meer valt ons internet uit. Wij hebben 3 pc's en nu ook een smart tv met netflix.
Kan ik zo maar naar de Proximus winkel stappen om een nieuwe modem te krijgen?
icon

Beste antwoord door Martin 25 March 2018, 19:40

Bekijk origineel

30 reacties

Als ik naar mijn ups access punt ga dan neem ik het oude toestel mee en daar open ze de doos waar de nieuwe insteekt en geven die inhoud mee en plaatsen gewoon mijn oud toestel in deze doos en zij plakken ook de retour labels erop, zo simpel kan het zijn, je moet niet zelf zoeken achter een doos en de nieuwe doos staat zelf niet meer in je weg als je thuis komt enz....☺️
Ik heb de originele doos van de BB2 nog en ga die meenemen zodat ik de originele doos van de BB3 mee krijg, ik ben erg gesteld op originele verpakkingen ;-))
Als ik naar mijn ups access punt ga dan neem ik het oude toestel mee en daar open ze de doos waar de nieuwe insteekt en geven die inhoud mee en plaatsen gewoon mijn oud toestel in deze doos en zij plakken ook de retour labels erop, zo simpel kan het zijn, je moet niet zelf zoeken achter een doos en de nieuwe doos staat zelf niet meer in je weg als je thuis komt enz....☺️
Reputatie 7
Badge +4
Nee, de mensen ter plaatse hebben dit normaal gezien.
En heb ik geen label nodig om op de doos van de BB2 te kleven?
Ik lees daar:
"Let op: U moet uw defect toestel onmiddellijk terugbrengen. Stop uw toestel en de voedingskabel in een kartonnen doos, kleef het label dat u via e-mail ontvangen hebt op de doos en geef het pakket af in uw UPS-afhaalpunt."
Reputatie 7
Badge +4
Je kan alle kabels laten hangen behalve de stroomkabel. Nadien plug je ze dan in de nieuwe bbox. Je kan er inderdaad nog even met wachten maar niet te lang want na ongeveer 10 dagen wordt het pakket terug gezonden.
Ahzo, ik dacht dat je dat nadien kon doen omdat de dame aan de telefonische helpdesk me zei om de kabels van de BB2 over te zetten naar de BB3, dus zal ik hier best eerst al mijn internetbezigheden (emails beantwoorden en sociale media berichten afwerken) en wachten tot maandag want als het zou fout lopen heb ik heel het weekend geen TV en internet.
Ik geloof nogal in de wet van Murphy:
- de tracking lukt niet
- de verwittiging op mijn GSM is niet gelukt
- de installatie van de BB3 zou dus ook wel kunnen fout gaan
kweethet.... doemdenker.... sorry
Reputatie 7
Badge +4
Toch wel. Je pakket is op naam af te halen. Vergeet niet de oude bbox met stroomkabel mee te nemen in afgesloten doos.
Wim, ik veronderstel dat ik niet zomaar naar GIKS kan gaan om af te halen zonder dat ik een document of email kan voorleggen ter plaatse.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Rik, normaal gezien zou je bbox ter plaatse moeten zijn. MVG, Wim
Hallo Rik,
ik heb het nageken vandaag zou de bbox3 moeten toekomen op het pickup-point.
Groeten Geert

Tracking lukt niet bij mij 😞 moet je daar eerst ingelogd zijn bij UPS?
>>>UPS kan de informatie over de zending voor uw aanvraag niet vinden. Controleer uw gegevens en probeer het opnieuw.
gisteren de B Box 2 een hard reset gegeven en is intussen niet meer uit gevallen. Duimen maar dat hij het nog even houdt tot ik de B Box 3 heb
Ook nog geen bericht op de GSM gekregen maar is nu weekend...
Hallo Rik,
ik heb het nageken vandaag zou de bbox3 moeten toekomen op het pickup-point.
Groeten Geert

Bedankt Geert !
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Rik,

ik heb het nageken vandaag zou de bbox3 moeten toekomen op het pickup-point.

Groeten Geert
pfff, gisterenavond de hele avond geen problemen, deze morgen valt de DSL continu uit en weer aan... 5 minuten signaal, dan 10 minuten niets en zo verder, modem heeft blijkbaar een ochtendhumeur, een B BOX 2 weet toch niet wanneer het ochtend is en wanneer avond? en als hij defect is waarom dan niet altijd of nooit? raar
:-(( traceren van verzending BBox3 nog niet gelukt met mijn GSM nummer, kan niets vinden...
">>>UPS kan de informatie over de zending voor uw aanvraag niet vinden. Controleer uw gegevens en probeer het opnieuw."
't zou morgen inderdaad wel al moeten lukken.
Geprobeerd met mijn gsm nummer en niet gelukt... Zal morgen nog eens proberen.
Reputatie 7
Badge +4
de zendings referentie is je gsm nummer in volgend formaat : 0032497123456
je kunt hiervoor je gsm nummer gebruiken dat je in je privébericht gestuurd hebt.
surf naar > https://www.ups.com/WebTracking/track?loc=nl_BE
kies "traceren volgens referentie" vul daar in het invoer vak je gsm nummer in als volgt:
0032 gevolgd door je gsm nummer bv als die 0495 12 34 56 is vul je daar
0032495123456
en klik een beetje lager op "Traceren"
als je geen resultaat ziet wil dit inderdaad zeggen dat de verzending nog niet opgestart is.
Dus ik veronderstel dat ik dan nog een tracking referentie zal krijgen? want met de link hierboven lukt het alvast niet omdat er wss nog niets verzonden is.
Reputatie 7
Badge +4
Rik , je kan de levering van je modem volgen, zie https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_track/particulieren/welkom-bij-support/mobiele-telefonie/mobile-coverage-extender/problemen/de-levering-van-uw-vervangtoestel-volgen.html#/ups . De installatie is eenvoudig, gewoon de nieuwe modem aansluiten en alle kabeltjes terug inpluggen zoals ze bij de b-box 2 zaten . De modem zal automatisch de verbinding maken.
Rik , ik heb even nagekeken en ik zie inderdaad regelmatig verbrekingen, de modem die je hebt is inderdaad nog een oudere versie van de b-box 2, ik kan je een nieuwe modem laten opsturen. Stuur een privé bericht naar Het Proximus Team naar welk pick-up point ik dit mag sturen: https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL en stuur ook even het gsm nummer waarop het bericht mag toekomen wanneer de modem is toegekomen.
Samuel, bedankt voor je reactie, ik heb intussen telefonisch contact gehad met 078056000 en een vriendelijke dame is daar tot dezelfde conclusie gekomen. Mijn lijn is blijkbaar goed maar ze zal een B Box 3 opsturen naar Giks aan Dok Noord. Hopelijk is het probleem daar dan mee opgelost. Enig idee hoe lang het zou duren voor ik kan afhalen en is de installatie eenvoudig?
Reputatie 7
Badge +4
Rik , ik heb even nagekeken en ik zie inderdaad regelmatig verbrekingen, de modem die je hebt is inderdaad nog een oudere versie van de b-box 2, ik kan je een nieuwe modem laten opsturen. Stuur een privé bericht naar Het Proximus Team naar welk pick-up point ik dit mag sturen: https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL en stuur ook even het gsm nummer waarop het bericht mag toekomen wanneer de modem is toegekomen.
Ter info: dit is niet 100% zeker zou evengoed bv in een lijnkaart in de ROP (glasvezelstraatkast) kunnen zitten waar je modem over je lijn verbinding mee maakt of bv in een slechte VDSL intro aansluitdoos/filter bv slechte contacten ….
Hier de laatste dagen heel veel problemen dat het signaal op de modem wegvalt. DSL lampje pinkt dan, zoekt.... na enkele minuten werkt het weer, paar minuten later weer niet meer. De halve finale van de Rode Duivels op een draagbare radio met DAB moeten volgen, gisteren was het weer vrij goed, vanmorgen weer regelmatig weggevallen. Ik heb momenteel nog een B Box 2 dus zou het eventueel daar kunnen aan liggen?
Reputatie 7
Badge +4
jhl , ik zie dat je ondertussen reeds een nieuwe modem hebt ontvangen, indien je nog problemen zou hebben zal de oorzaak vast aan de wifi verbinding liggen, ik kan je alvast aanraden hier eens te kijken om te zien hoe je de wifi kwaliteit kan verbeteren: http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/p...
Ze vervangen de bbox2 sowieso zonder probleem aangezien die aan uitsterven toe is.
PS: Morgen als de Prox medewerkers hier je post doorlezen zullen ze wel vragen om een privébericht te sturen waar je zult gevraagd worden om het UPS access punt van uw keuze door te geven en je gsm nummer waar ze u kunnen contacteren over het verder verloop van het opsturen en de aankomst van je bbox3 in het UPS punt.
zie ook bv hier > bbox2 omruilen voor bbox3

Reageer