Beantwoord

Bbox-2 vervangen

  • 25 March 2018
  • 30 reacties
  • 19247 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Practitioner
  • 149 reacties
Beste vrienden, meer en meer valt ons internet uit. Wij hebben 3 pc's en nu ook een smart tv met netflix.
Kan ik zo maar naar de Proximus winkel stappen om een nieuwe modem te krijgen?
icon

Beste antwoord door Martin 25 March 2018, 19:40

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Née niet zomaar een winkel binnenstappen, bel naar de helpdesk en vermeld je problemen.



Is uw toestel defect?
Modem

Kunt u niet meer surfen? Controleer dan eerst of de modem nog werkt. Lukt surfen hierna nog niet, bel dan naar onze technische dienst om het probleem te analyseren en op te lossen. Eventueel vervangen we gratis uw modem.

Contacteer onze technische dienst op het gratis nummer 0800 22 800.

Kies een afhaalpunt waar u de nieuwe modem wilt ophalen.

U ontvangt een sms’je zodra uw nieuwe modem beschikbaar is in het afhaalpunt. Als u voor 19u belt (van maandag tot donderdag), dan is het toestel de volgende dag al beschikbaar (behalve op maandag).
Ga naar het afhaalpunt om uw nieuwe modem op te halen. Breng zeker uw identiteitsbewijs en de oude modem mee (met kabels, maar zonder andere toebehoren).
@jhl,
Je hebt blijkbaar nog een bbox2 dan kun je ze best laten omruilen, hoe je hiervoor moet tewerk gaan staat > hier beschreven
Nu is het zo dat je probleem daarom nog niet met 100% zekerheid zal opgelost zijn door een bbox om te ruilen want als je bv problemen hebt over een wifi-2.4 verbinding dan kun je die even goed hebben met een nieuwe modem omdat die 2.4 GHz band druk bezet is en je last kunt hebben op die manier van naburige wifi signalen en kan eventueel verholpen worden door te proberen met je bbox in te stellen op verschillende wifi kanalen bv eens op kanaal 1 of op kanaal 6 en je kunt ook nog proberen op kanaal 11.
De bbox3 heeft ook nog het voordeel dat je ook op wifi-5.0 kunt werken indien je toestellen deze band ondersteunen en niet te ver opgesteld staan van de bbox3 want het 5.0 GHz signaal verzwakt veel vlugger dan het 2.4 GHz signaal maar de 5.0 heeft dardoor het voordeel dat hij veel minder kan gestoord worden door naburige wifi-5.0 signalen.
Maar als je een bbox2 hebt is het sowieso beter van die te laten vervangen door een bbox3 en dan afwachten of je probleem hiermee opgelost is en indien niet moet er dan verder uitgezocht worden wat de reden daarvan is, maar dat zie je dan wel als het zo ver is ....
Reputatie 3
Badge +1
Wij hebben meer en meer voor dat de verbinding met de modem plots wegvalt. Dan duurt dat een aantal minuten alvorens er terug verbinding is met de bbox. Wij hebben hier een heleboel buren met een netwerk dicht bijeen.
Maar het is echt vervelend aan het worden. Mijn pc staat op 1 meter van de box en toch nog verliest hij signaal.........
Soms gebeurt het dat ik aan het werk ben en dat mijn echtgenote haar pc opstart en dat de verbinding wegvalt tussen alle pc's en de modem..............
Valt die verbinding met internet ook weg als je laptop/pc rechtstreeks verbonden is met een netwerk utp kabel .
Met een bbox3 heb je natuurlijk nog het voordeel dat je uw pc of andere toestel op de minder bezetten 5.0 wifi zou kunnen gaan. Maar moest ik in uw geval zijn zou ik toch al beginnen met de bbox2 te vervangen door een bbox3.
Heb je de bbox2 al eens heropgestart door zijn spanning 5 sec te onderbreken, om te zien of het eventueel beter wordt, maar als je veel buren hebt dichtbij die op 2.4 wifi zitten dan heb je al veel kans van gestoord te worden.
Reputatie 6
Badge +3
Gewoon bellen naar de helpdesk, leg je probleem uit en je zal sowieso een omruiling krijgen naar bbox3.
Zeg hen dat be alles al geprobeerd hebt (resetten, enzovoort...)
Desnoods zeg je zelf nog eens extra dat je denkt dat de oorzaak bij de bbox2 ligt.
Ze vervangen de bbox2 sowieso zonder probleem aangezien die aan uitsterven toe is.
PS: Morgen als de Prox medewerkers hier je post doorlezen zullen ze wel vragen om een privébericht te sturen waar je zult gevraagd worden om het UPS access punt van uw keuze door te geven en je gsm nummer waar ze u kunnen contacteren over het verder verloop van het opsturen en de aankomst van je bbox3 in het UPS punt.
zie ook bv hier > bbox2 omruilen voor bbox3
Reputatie 7
Badge +4
jhl , ik zie dat je ondertussen reeds een nieuwe modem hebt ontvangen, indien je nog problemen zou hebben zal de oorzaak vast aan de wifi verbinding liggen, ik kan je alvast aanraden hier eens te kijken om te zien hoe je de wifi kwaliteit kan verbeteren: http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/p...
Hier de laatste dagen heel veel problemen dat het signaal op de modem wegvalt. DSL lampje pinkt dan, zoekt.... na enkele minuten werkt het weer, paar minuten later weer niet meer. De halve finale van de Rode Duivels op een draagbare radio met DAB moeten volgen, gisteren was het weer vrij goed, vanmorgen weer regelmatig weggevallen. Ik heb momenteel nog een B Box 2 dus zou het eventueel daar kunnen aan liggen?
Ter info: dit is niet 100% zeker zou evengoed bv in een lijnkaart in de ROP (glasvezelstraatkast) kunnen zitten waar je modem over je lijn verbinding mee maakt of bv in een slechte VDSL intro aansluitdoos/filter bv slechte contacten ….
Reputatie 7
Badge +4
Rik , ik heb even nagekeken en ik zie inderdaad regelmatig verbrekingen, de modem die je hebt is inderdaad nog een oudere versie van de b-box 2, ik kan je een nieuwe modem laten opsturen. Stuur een privé bericht naar Het Proximus Team naar welk pick-up point ik dit mag sturen: https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL en stuur ook even het gsm nummer waarop het bericht mag toekomen wanneer de modem is toegekomen.
Rik , ik heb even nagekeken en ik zie inderdaad regelmatig verbrekingen, de modem die je hebt is inderdaad nog een oudere versie van de b-box 2, ik kan je een nieuwe modem laten opsturen. Stuur een privé bericht naar Het Proximus Team naar welk pick-up point ik dit mag sturen: https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL en stuur ook even het gsm nummer waarop het bericht mag toekomen wanneer de modem is toegekomen.
Samuel, bedankt voor je reactie, ik heb intussen telefonisch contact gehad met 078056000 en een vriendelijke dame is daar tot dezelfde conclusie gekomen. Mijn lijn is blijkbaar goed maar ze zal een B Box 3 opsturen naar Giks aan Dok Noord. Hopelijk is het probleem daar dan mee opgelost. Enig idee hoe lang het zou duren voor ik kan afhalen en is de installatie eenvoudig?
Reputatie 7
Badge +4
Rik , je kan de levering van je modem volgen, zie https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_track/particulieren/welkom-bij-support/mobiele-telefonie/mobile-coverage-extender/problemen/de-levering-van-uw-vervangtoestel-volgen.html#/ups . De installatie is eenvoudig, gewoon de nieuwe modem aansluiten en alle kabeltjes terug inpluggen zoals ze bij de b-box 2 zaten . De modem zal automatisch de verbinding maken.
Dus ik veronderstel dat ik dan nog een tracking referentie zal krijgen? want met de link hierboven lukt het alvast niet omdat er wss nog niets verzonden is.
je kunt hiervoor je gsm nummer gebruiken dat je in je privébericht gestuurd hebt.
surf naar > https://www.ups.com/WebTracking/track?loc=nl_BE
kies "traceren volgens referentie" vul daar in het invoer vak je gsm nummer in als volgt:
0032 gevolgd door je gsm nummer bv als die 0495 12 34 56 is vul je daar
0032495123456
en klik een beetje lager op "Traceren"
als je geen resultaat ziet wil dit inderdaad zeggen dat de verzending nog niet opgestart is.
Reputatie 7
Badge +4
de zendings referentie is je gsm nummer in volgend formaat : 0032497123456
Geprobeerd met mijn gsm nummer en niet gelukt... Zal morgen nog eens proberen.
't zou morgen inderdaad wel al moeten lukken.
pfff, gisterenavond de hele avond geen problemen, deze morgen valt de DSL continu uit en weer aan... 5 minuten signaal, dan 10 minuten niets en zo verder, modem heeft blijkbaar een ochtendhumeur, een B BOX 2 weet toch niet wanneer het ochtend is en wanneer avond? en als hij defect is waarom dan niet altijd of nooit? raar
:-(( traceren van verzending BBox3 nog niet gelukt met mijn GSM nummer, kan niets vinden...
">>>UPS kan de informatie over de zending voor uw aanvraag niet vinden. Controleer uw gegevens en probeer het opnieuw."
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Rik,

ik heb het nageken vandaag zou de bbox3 moeten toekomen op het pickup-point.

Groeten Geert
Hallo Rik,
ik heb het nageken vandaag zou de bbox3 moeten toekomen op het pickup-point.
Groeten Geert

Bedankt Geert !
Hallo Rik,
ik heb het nageken vandaag zou de bbox3 moeten toekomen op het pickup-point.
Groeten Geert

Tracking lukt niet bij mij 😞 moet je daar eerst ingelogd zijn bij UPS?
>>>UPS kan de informatie over de zending voor uw aanvraag niet vinden. Controleer uw gegevens en probeer het opnieuw.
gisteren de B Box 2 een hard reset gegeven en is intussen niet meer uit gevallen. Duimen maar dat hij het nog even houdt tot ik de B Box 3 heb
Ook nog geen bericht op de GSM gekregen maar is nu weekend...
Reputatie 7
Badge +4
Dag Rik, normaal gezien zou je bbox ter plaatse moeten zijn. MVG, Wim
Wim, ik veronderstel dat ik niet zomaar naar GIKS kan gaan om af te halen zonder dat ik een document of email kan voorleggen ter plaatse.
Reputatie 7
Badge +4
Toch wel. Je pakket is op naam af te halen. Vergeet niet de oude bbox met stroomkabel mee te nemen in afgesloten doos.
Ahzo, ik dacht dat je dat nadien kon doen omdat de dame aan de telefonische helpdesk me zei om de kabels van de BB2 over te zetten naar de BB3, dus zal ik hier best eerst al mijn internetbezigheden (emails beantwoorden en sociale media berichten afwerken) en wachten tot maandag want als het zou fout lopen heb ik heel het weekend geen TV en internet.
Ik geloof nogal in de wet van Murphy:
- de tracking lukt niet
- de verwittiging op mijn GSM is niet gelukt
- de installatie van de BB3 zou dus ook wel kunnen fout gaan
kweethet.... doemdenker.... sorry

Reageer