Beantwoord

Bandbreedte in Zellik


  • Apprentice
  • 3 reacties
Ik ben recentelijk verhuisd naar Zellik en heb mijn bestaande abonnement meegenomen. Sedert dag 1 ondervind ik bandbreedte problemen. Ik heb enkele tests gedaan over zowel WiFi als 4G:


Heeft iemand gelijkaardige ervaringen? Oplossingen?
icon

Beste antwoord door HadewychT 7 december 2018, 16:13

De technicus die op 11/12 langskomt kan die omschakeling doen als het technisch mogelijk is.

Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
kijkt al eens voor je internetsnelheid wat proximus zelf aangeeft wat je normaal minimum zou moeten kunnen halen volgens de eigenschappen van je telefoonlijn waar je op aangesloten bent
http://proximus.be/internetsnelheid
als je op wif-2.4 de snelheidstest doet is dit zeker niet altijd betrouwbaar wegens bv storingen van naburige wifi signalen. De internetsnelheid op wifi-5.0 zou beter moeten zijn al mag je dan ook weer niet te ver van je bbox3 staan, de snelheidstest doe je best als je aangesloten bent met een utp kabel aan de bbox3
Voor mobiel netwerk spelen de materialen , isolatie enz in het gebouw ook een grote rol en kun je die beter buiten het gebouw ook eens controleren en het is ook een feit dat het kan da je in een gebied zit waar de mobiele ontvangst minder goed is
NB: 9 tips om je wifi te verbeteren:
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
wifi versterken:
>
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_fiber_wifi_network_improve/particulieren/discover/news/gouden-tips-van/wifi-verbeteren.html
Reputatie 4
Badge +1
Hey Michel, je hebt een ADSL2+ lijn met een snelheid van 9Mbps. Ik zie ook dat er reeds een happy house interventie staat gepland op 11/12/2018 12u30 en 16u30. Onze technieker zal dan nakijken wat de mogelijkheden zijn om toch een snellere verbinding te hebben. Groeten Thierry
En dan is het normaal dat mijn bandbreedte over 4G beter is dan over mijn bedraad netwerk?...

Reputatie 4
Badge +1
Dit is normaal, je vast internet heeft momenteel maar een maximum snelheid van 9MBps, de snelheid van een 4G verbinding is veel hoger.
Reputatie 7
Badge +5
maar volgens de uitslag van zijn test op http://proximus.be/internetsnelheid is er toch goed nieuws en kan de technieker hem aansluiten op VDSL waar hij een veel hogere snelheid zal kunnen halen.
Bedankt voor de link 😉
Reputatie 6
Badge +3
De technicus die op 11/12 langskomt kan die omschakeling doen als het technisch mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +5
Je bedoelt als de intro aftakkingslijn naar de klant niet in orde is en er bv eerst laswerken kunnen nodig zijn.
Reputatie 6
Badge +3
Dat klopt inderdaad. En de binnenbekabeling en of er nog plaats is in de straatkabine. Meestal is dat allemaal geen probleem, maar het is steeds de technieker ter plaatse die de situatie moet evalueren en de uiteindelijke beslissing neemt.

Reageer