B-Box2 kuren of soort reset?

  • 21 June 2011
  • 4 reacties
  • 925 Bekeken

Vandaag vreemde kuren gehad met mijn b-box2. Het begon met het wegvallen van de VDSL2-verbinding (lampje begon te pinken). Volgens de PC was ik dan ook de DNS op mijn IP kwijt ... Daarop herstartte ik de B-Box2. De opstart verliep normaal, maar na 10 seconden verbinding begonnen alle lichtjes op de b-box2 van links naar rechts te flikkeren een drietal keer, en daarna een viertal keer allemaal tegelijk aan en uit te knipperen, waarna de b-box2 uitging en de aan/uit-knop enkel bleef branden. Heropstarten en resetten van de b-box2 gaf drie keer hetzelfde verschijnsel.

Pas na de stroom van alle apparaten - modem, decoder, pc - en terug aanzetten, en reset van de b-box2 lukte het aanzetten en normale werking (tot hier toe) weer terug. Het leek wel alsof er een soort firmware update was van de b-box2, want na elke flikkerlicht-toestand ging de b-box2 uit, en het aan/uit-lampje terug aan (zonder dat er dan verder iets gebeurde). In de handleiding van Belgacom en U heeft hulp nodig? vond ik niets terug hierover ...?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Bij een heropstart van de modem is dat normaal. Maar na een tijd moeten/mogen alleen de normale lichtjes branden/flikkeren. Ook een reset vanuit de centrale kan som gebeuren bij mogelijke storingen. Als het nog voorkomt toch best eens met de technische helpdesk bellen. Eb-bva heeft hierover trouwens juist een nieuwe infopagina gepost.
Ja blijkbaar een algemene storing geweest deze avond en hebben ze een rest uitgevoerd. Wat me nu opvalt is dat voorheen ik 23-24 Mbs snelheid haalde met mijn verbinding (Favorite). Om de week getest en geen enkele week minder. Maar na mijn heropstart zit ik nog maar aan maximaal 16 Mbs snelheid. Laagste in meer dan twee jaar dat ik via speedtest.net regelmatig check .... Zal morgen nog eens resetten en zien wat de snelheid dan is.
kijk eens via http://192.168.1.1 op welk profiel je staat

mvg
Ja, de snelheid is intussen langzaam terug opgeklommen tot de normale standaard. Het systeem zal wat 'opwarming' nodig gehad hebben. Op al die tijd met de B-Box2 is het wel de eerste keer dat ik zo'n reset heb meegemaakt .... 🙂 Maar alles terug naar normaal dus (happy bunny) :D

Reageer