Vraag

B-box2 hangt het uit

  • 8 December 2018
  • 6 reacties
  • 176 Bekeken

Reputatie 1
Badge
sinds kort laat de b-box2 het soms afweten,
de kabel van de modem gaat rechtstreeks naar de computer, en toch heb ik soms geen verbinding.
met de wifi is het nog slechter, op mijn smartphone krijg ik steeds vaker de melding dat er geen verbinding met de b-box kan gemaakt worden.
heb home optimizer geinstalleerd, deze verandert dan wel het kanaal maar het helpt niet.

suggesties iemand???
oh ja !! is het normaal dat wanneer je een mail naar de helpdesk stuurt met een vraag, deze mail na 2 maanden nog niet beantwoord is??

6 reacties

probeer de modem volledig af te zetten: stroomkabel uittrekken, tot tien tellen en opnieuw inschakelen
Reputatie 1
Badge
was het eerste wat ik geprobeerd heb, en nu nog steeds probeer
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Chris,

Kan je ons een privébericht sturen met daarin je telefoon- of klantnummer dan kijk ik dit verder voor je na. Dit doe je door hier te klikken.
dat probleem oplossen met de home optimizer geeft zeker niet altijd een sluitende oplossing, je komt in een vicieuze cirkel terecht omdat veel naburige wifi signalen (die u eventueel stoorden) van bbox/ modem/routers dikwijls met automatische wifi kanaal instelling werken en het zelfde kun je voor hebben als je naburige stoorder ook van kanaal veranderd al dan niet met home optimizer of door deze automatische instelling …. met andere woorden als je in een omgeving zit waar veel 2.4 signalen rond u kunnen binnenvallen zit je in een zeer moeilijke situatie en kan het beter zijn van het wifi-5.0 signaal te gebruiken indien je toestellen deze 5.0 ondersteunen en je nog voldoende ontvangst het op 5.0.
NB: met een bbox2 heb je echter deze keuze niet aangezien er geen wifi radio insteekt op 5.0 GHz zoals dit het geval is bij een bbox3
Reputatie 7
Badge +4
Ik zal je modem vervangen vermits het al een ouder model is en je zowel via kabel als draadloos problemen ondervindt. De modem wordt opgestuurd via UPS (ex-kiala). Via volgende link kan je een winkel kiezen waar hij geleverd kan worden.

https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPLKan u ook een GSM-nr doorgeven waarop u dan een bericht krijgt als hij afgehaald kan worden
Reputatie 1
Badge
hartelijk dank voor de reacties

Reageer