Beantwoord

B-box 5.0 GHz is trager dan 2.4 GHz

  • 9 July 2020
  • 2 reacties
  • 276 Bekeken

Ik heb een speedtest van de b-box3 gedaan met mijn laptop en hieruit bleek dat WiFi 5.0 GHz is dezelfde of soms zelfs lager trager dan WiFi 2.4 GHz. Ik zat naast het modem bij deze test en het enige andere apparaat dat verbonden was met de WiFi 5.0 GHz is de WiFi bridge voor de TV.

 

Weet iemand hoe dit mogelijk is? 5.0 GHz moet normaal toch sneller zijn?

icon

Beste antwoord door M_016 9 July 2020, 17:07

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Misschien best de WiFi Bridge of de decoder uitschakelen zodat er zeker geen 5.0 verbruik is buiten uw laptop

&

Best de speedtest doen met utp-kabel naar uw Bbox en resultaat vergelijken met de minimum gegarandeerde snelheid als nieuwe klant op uw adres

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/input

 

P.S.

Inderdaad 5.0 is normalerwijze sneller dan 2.4 althans dichter bij Bbox (maar “een dode zone” is eventueel ook mogelijk omwille van antenne zendpatroon en/of hindernissen/storingen)

@JoHoofwijk 

doe de test eerst eens met een utp kabel verbonden aan de bbox en als je dan de test doet naast je bbox op 5.0 zou je de zelfde snelheid ongeveer moeten halen.

Reageer