Beantwoord

Avast vraagt om aanpassing firmware

  • 18 April 2018
  • 8 reacties
  • 283 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Motivator
  • 216 reacties
Na een slimme scan van mijn Avast free meldt deze dat de beveiliging van mijn modem niet in orde is.
Er wordt aangeraden dat mijn provider een firmware uitvoert. Ik zou denken dat Proximus dat toch
automatisch zelf zou doen, of niet?
icon

Beste antwoord door jonathandr 18 April 2018, 11:52

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
hi, proximus doet op regelmatige tijdstippen updates van de firmware van de modem
deze zijn inderdaad automatisch
Reputatie 3
Badge
Wil dat zeggen dat ik met die melding van Avast geen rekening moet houden?
Badge +4
Geen rekening mee houden, hou zou avast weten op welke firmware een Bbox draait 🙂
Norton heeft daar inderdaad ook nog nooit een opmerking over gemaakt op mijn toestellen, tenzij avast slimmer is ☺️
Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed dat dit nog het probleem dnsmasq 2.xx naar 2.78 of 2.79 up te graden betreft.
In dit geval is avast alvast slimmer/nuttiger dan norton
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-vatbaar-voor-buffer-overflow-attack-firmware-update-mogenlijk-24715
https://security.googleblog.com/2017/10/behind-masq-yet-more-dns-and-dhcp.html

Px en Tnt (en hun leveranciers) laten het (althans voorlopig) afweten m.b.t. patches/updates (vandaar dat het nuttig wordt de EU richtlijn m.b.t. "keuze van eindapparatuur" effectief van toepassing te maken in dit land (en bv. het voorbeeld van Duitsland en Nederland te volgen)
louter ter bijkomende info: ieder moet voor zich tenslotte maar uitmaken welke virus programma u het best verdedigt en als je er verschillende naast elkaar lopen hebt zoals mijn vriend testen doet hieromtrent voor zijn werk, dan merk hij wel verschil geloof me vrij, en als je me niet gelooft dan is het ook oké hoor ☺️
Reputatie 7
Badge +4
= avast heeft gewoon de google dnsmasq info als "waarschuwing/knipperlicht" (= oranje) geïmplementeerd
&
ik ga ervan uit als X deze "bug" wenst te misbruiken dat Norton dit wel zal detecteren (en blokkeren = "rood licht")
inderdaad Norton doet zijn werk goed maar loopt er zo niet mee te koop ☺️
als zijn er toch nog die beter zijn in de nek aan nek race.

Reageer