Beantwoord

Automatische overschakeling WiFi - Mobiele data

  • 20 December 2018
  • 8 reacties
  • 275 Bekeken

Mijn Mobiele data werkt niet meer (automatisch). Een Proximus medewerker vertelt me:
* iPone wordt niet ondersteund door Proximus
* Voortaan moet ik telkens kiezen tussen LIEFST OFWEL WiFi; indien er geen Wifi aanwezig is, zet ik mijn mobiele data aan. NIET BEIDEN gelijk.
Tot op heden heeft dit steeds gewerkt. De medewerker vertelt me dat Proximus aanpassingen gedaan heeft om te vermijden dat mensen bij hen thuis steeds op Mobiele data zitten ipv op Wifi en daardoor een torenhoge factuur zouden krijgen.
Bij de andere aanbieders zou dit hetzelfde zijn
Kan dit waar zijn?
roger.baerts@gmail.com
icon

Beste antwoord door ElsJ 20 December 2018, 11:28

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
LeRo hier kan u info vinden. Groeten ELs

https://www.iculture.nl/gids/wi-fi-assistentie/
Beste Els,
bedankt voor je reactie.
Ik heb ondertussen het artikel gelezen.
Blijft toch de vraag: indien ik "Wifi Assentie" inschakel, zou dan de overschakeling niet automatisch moeten gebeuren? Bij mij in elk geval niet.
En het is slechts sinds enkele dagen, dat als ik Mobiele data en Wifi gelijkertijd inschakel, dat het icoontje van 3G of 4 G er niet meer is. Schakel ik WiFi uit, dan komt het er terug.
Mag ik zelf niet meer kiezen en eventueel het risico lopen op meer data kosten?
Gr
Reputatie 7
Badge +6
Lero,

Ook op onze qelp-pagina's vind je de configuratie-mogelijkheden van alle Apple toestellen. Kun je daar niet het antwoord vinden?
Groeten,
Wim
Reputatie 7
Badge +3
LeRo bij gebruik van wifiassistentie zou dat inderdaad automatisch moeten gebeuren, heeft u u gsm al eens opnieuw opgestart? Groeten Els
het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat Proximus deze wijzing zou uitvoeren zonder enige informatie vooraf te verstrekken aan zijn trouwe klanten 😉
zeker nu met de eindejaarsfeesten zijn er ongetwijfeld gebruikers die meerdere malen zullen navigeren tussen hotspots, thuisnetwerken van vrienden en familie en het 3G/4G netwerk
Ik doe het toch voor alle zekerheid altijd manueel (mobiel data zet ik uit tot ik het echt nodig heb) want heb ook al voor verrassingen komen te staan als zou het in theorie allemaal wel automatisch moet in orde zijn maar dat is dan ook de theorie
om verstandig gebruik te maken van de mobiele data kan je best aanstippen op je smartphone welke toepassing je hiervoor wenst te activeren, hierdoor zal je vermijden dat sommige 'gretige' toepassingen actief blijven op het 3G/4G netwerk
Bij mij is het simpel als ik wifi bereik heb wifi en mobiel uit want zelf als je per app instelt heb ik het ook al voor gehad, maar iedereen mag uiteraard doen wat hij niet laten kan van mij ☺️

Reageer