Beantwoord

automatisch schakelen van 2.4 nr 5.0 Ghz netwerk werkt niet optimaal. terugkrijgen van een apart 5.0 Ghz netwerk

  • 11 March 2020
  • 8 reacties
  • 2388 Bekeken

Reputatie 1

Sinds proximus aangaf om van 2 thuisnetwerken naar 1 over te schakelen omdat het schakelen van 2.4 Ghz naar 5.0 automatisch zou gebeuren als het apparaat het nodig heeft, valt mijn internet-hifiradio vaak een aantal keer uit na het aanzetten omdat ‘het netwerk niet klaar is’. Vroeger werkte dit  apparaat uitsluitend op het 5.0 netwerk. Kan ik mijn 5.0 netwerk via mijn bbox 3 terugkrijgen zodat ik dit vervelend euvel niet meer heb?  Blijkbaar gaat het schakelen van 2.4 naar 5.0 toch niet zo vlot

icon

Beste antwoord door Martin 11 March 2020, 11:02

Bekijk origineel

8 reacties

Heel graag gedaan en inderdaad laat ons hopen dat we van deze corona gevrijwaard blijven

Reputatie 1

Dankzij jou is het probleem opgelost. Kan weer direkt non-stop genieten van mijn favoriete jazz-blues kanaal op mijn hifi internetradio zonder onderbrekingen!

goed dat er zoiets is als dit forum en mensen zoals jij die hun ervaringen willen delen

 

nog een fijne corona-vrije verderzetting

 

luc

 

Reputatie 1

Merci voor de tip! martin. 

Eens ‘t proberen waard

inderdaad, gewoon door te surfen naar http://192.168.1.1 
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
En daar onder de item wifi , klikken op de One SSID banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
 

Reputatie 1

Zet je dat ‘one ssid’ uit in de settings van de bbox

Ja ik weet het dat je niet altijd een oplossing vindt om alle toestellen op smart wifi goed te laten werken, heb net het zelfde voor ik heb ook op de lange duur “One ssid” moeten uitzetten nadat ik van alles en nog wat geprobeerd had en het internet plat gegoogeld had naar een oplossing :relaxed:

Reputatie 1

Beste Martin,

was het eerste dat ik gedaan heb en daarna meermaals opnieuw manueel ingesteld maar geen effect

mvg

luc

Het klopt dat bepaalde apparaten hier last mee hebben en is het aangeraden om eventueel de oorzaak of een oplossing hiervoor te vinden, maar al dit niet lukt dan kun je smart wifi uitzetten  als volgt:

gewoon via de bbox3 zijn web GUI door te surfen naar http://192.168.1.1 
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
En daar onder item wifi "One SSID" deactiveren:
klik op de One SSID banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je later indien je dit wenst bv een oplossing zou gevonden hebben One SSID terug activeren net op de zelfde manier 

Als eventuele oplossing zou je kunnen proberen, door in je internet radio de ssid naam wifi-2.4-xxxx in te voeren ipv van wifi-5.0-xxxx als je dat lukt, 
aangezien bij “smart wifi” = “One SSID”) beide wifi banden 5.0 en 2.4 nu de zelfde naam hebben namelijk wifi-2.4-xxxx

Reageer