Beantwoord

Andere modem/router dan bbox3 toegelaten?

  • 22 April 2017
  • 14 reacties
  • 9002 Bekeken

Laat proximus ook en ander modem/router dan bbox3 op een VDSL2 lijn?
Ik overweeg de Linksys x6200-EU.
icon

Beste antwoord door Francklin 22 April 2017, 12:14

Bekijk origineel

14 reacties

Nee, alleen whitelisted modem/routers, anders ga je op een laag fall back snelheid worden gezet.
NB: sommige types van FritzBox kan je zonder probleem gebruiken.
Waar kan je de lijst van whitelisted modem/routers vinden?
Ga hier voor best een op dit forum Hier kijken , waar je uitgebreid informatie en raad kunt krijgen.
FritzBox 7360/7490/3490/7430 Vectoring approved
NB: je kan ook altijd op je B-box3, die pppoe passtrough ondersteunt, een router/acesspoint van uw keuze aansluiten en een aparte pppoe sessie opbouwen .
Dan sluit je bv. op de bbox3 alleen nog je decoders aan en de rest op je eigen router netwerk
idd router achter de bbox hangen werkt zonder problemen hier met men bbox 3 en doe ik al sinds ik de bbox 2 nog had.
Router achter bbox3 zo is het hier nu ook geconfigureerd.
Maar het idee was dat geheel te vervangen door een Linksys x6200-EU kwestie om een "bakje" minder te hebben.
Blijkbaar toch geen goed plan dan.
Dank allemaal!
Met de Fritz8box kan je dit oplossen, naar het schijnt biedt die veel mogelijkheden, al heb ik er zelf geen ervaring mee.
info: avm-wifi-fritzbox-routers-zijn-gecertificeerd-door-proximus
Het blijkt inderdaad te zijn dat er sommige van het merk Fritzbox zijn "goedgekeurd" door Proximus. Anderzijds moet blijkbaar Proximus ook steeds de nieuwe firmware update van de Fritzbox "goedkeuren". Kortom het is en blijf iets waar men toch wel zeer voorzichtig mee moet zijn en blijven denk ik.
Inderdaad bij het laden van nieuwe firmware kan het zijn dat je op een lage fallback snelheid terecht komt, dan is het best van te wachten en op userbase te volgen wanneer je dit kan doen zonder gevolgen, aangezien er daar regelmatig leden, die al lang en veel ervaring hebben met de Fritzbox, hun ervaring posten.
Ik gaan het gewoon laten zoals het nu is.
Toch bedankt voor de info!
Geachte slimmerts,
Waar kan men de variabelen van onze VDSL lijn terugvinden? Vanzelfsprekend wil ik gewoon mijn Fritzbox 7360 blijven gebruiken en heb gelezen dat Proximus daar ook geen bezwaar tegen heeft. Enkel publiceerde men niet de noodzakelijke gegevens.
De instellingen zijn nu als volgt gedaan:
-landinstellingen voor België
Dan kan je in het keuzemenu bij "account information" kiezen o.a. uit Proximus, die instellingen werken echter niet, dus "other provider" gebruikt
-username en password zoals in brief van Proximus, nb met de opmerking deze gegevens voor eigen modem te gebruiken.
-in de BBox staat achter de gebruikersnaam dan nog @PROXIMUS
-VLAN-ID: 10
-VPI/VCI: 8/35 (ook 0/35 geprobeerd)
-PPPoE (ook PPPoA / LLC en VC-Mux geprobeerd)

Resultaat: geen internet

Wie wil even helpen?
Als tip kan ik je volgende meegeven:
Ik heb geen ervaring met fritzboxen maar op userbase.be/forum zitten er zeker genoeg die heel veel ervaring hebben dus daar kunnen ze u zeker verder helpen.
Mvg,
Martin.
NB: lijnwaarden kan je met een sagemcom bbox3 uitlezen via het "sagem tool" waarvan de auteur ook op userbase.be/forum zit, voor de bbox3 van technicolor is er nog geen mogelijkheid om die lijnwaarden uit te lezen.
sagemtool
Bedankt Martin, ga ik daar eens luisteren

Reageer