Vraag

alles inorde maar geen internet

  • 16 January 2022
  • 7 reacties
  • 3412 Bekeken

Hallo,

sinds gisteren problemen met ons internet. 
Op de modem is alles normaal, al de lampjes die moeten branden zijn aan doch hebben wij geen internetverbinding. 
 

heb de modem al enkele keren afgezet alsook volledig gereset. De lampjes stabiliseren mooi maar het probleem blijft. Als ik de tv opzet dan heb ik soms even beeld maar dat valt na 10sec weer weg. Ook heb ik soms heel even verbinding met de gsm maar het is altijd van zeer korte duur.

nog iemand dit voor?

 

groeten Arne


7 reacties

@Bobo1891 dus je hebt

  • Permanent brandend DSL lampje
  • Brandend Internet lampje
  • Brandend LAN lampje als een toestel aangesloten is en op staat 
  • Permanent of knipperend WiFi lampje

Als je een PC/laptop verbonden hebt met de bbox over een netwerkkabel valt internet dan ook weg of is het enkel over wifi dat je problemen hebt en heb je dan nog wifi signaal aanduiding of is die ook weg?

De Proximus forummedewerkers kunnen maandag ook je lijn op fouten bekijken.
De bbox kan mss moeten vervangen worden als je deze reeds gereset** hebt en de problemen dan blijven opduiken.

**(bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.)

Betekenis van lampjes op je toestellen.html

Hallo, bedankt voor de reactie.

ja, alsook de Proximus tv is aangesloten via een internetkabel, geen resultaten daar. Af en toe beeld maar zeer zelden en voor max 5seconden. Ik heb het gevoel dat er wel degelijk iets of wat van internet binnenkomt. Deze ochtend werkte bijvoorbeeld youtube op mijn gsm. Niet optimaal, maar het bekijken van filmpjes lukte wel en ook nooit voor lang. 
 

Ik heb alles gedaan. Dit zijn de lichtjes die branden, wifi lampje knippert. (Zie foto)

 

groetjes Arne

 

@Bobo1891 je kan altijd bellen (ook vandaag op zondag) naar het gratis nummer 0800 22 800 van de helpdesk, om te zien of ze je kunnen verder helpen.

Reputatie 6
Badge +3

Moest u nog niet gebeld hebben naar de helpdesk, kan u uw lijnnummer of klantennummer toevoegen aan uw forumprofiel, dan kunnen we het langs deze kant ook eens natesten.

Vandaag al meerdere keren contact opgenomen met Proximus , in verband met een afbetalingsplan , is allemaal in orde en ze reactiveerde mijn wifi enzo maar na een paar uur weer alles afgesloten dus ik neem terug contact ook en zeggen ze dat het wel 4u kan duren , heel fijn voor mensen die moeten thuis werken nu zit ik hier te wachten op wifi en men werk die af moet geraken

Ter info: Pas morgen komt hier iemand van Proxumus zelf terug langs op het forum.

Je kan tot 22u altijd nog bellen naar de helpdesk 0800 22 800 of ze u eventueel kunnen verder helpen hiermee.

Reputatie 7
Badge +5

@Femie2304 Indien er een openstaand saldo was en je hierdoor bent afgesloten kan dit inderdaad tot 4u duren voor het in orde is.

Werkt het nu terug?

Reageer