Beantwoord

Alias in mailbox

  • 6 December 2018
  • 5 reacties
  • 1609 Bekeken

Hallo,
Ik ben overgestapt van telenet naar proximus.
In mijn mailbox van telenet kon ik enkele aliassen aanmaken. An elke alias was een andere naam gekoppeld.
Als er bvb vanaf jan.jansens@telenet.be een mail verstuurd werd, kon je de afzender Jan Jansens selecteren en kreeg de ontvanger te zien dat de mail van die persoon kwam. Als je vanaf peter.peeters@telenet verstuurt, kon je die naam selecteren en kreeg ontvanger die naam te zien.
Alle ontvangen mails kwamen in 1 inbox terecht ( dus bvb zowel die van Janssens als Peeters )

Lukt dit via de proximusmail ook? En zo ja, hoe ga je te werk?

Alvast bedankt !
icon

Beste antwoord door SamuelD 6 December 2018, 10:06

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

je zou bv. in je mail programma met filters kunnen werken zodat de aliassen in verschillende mappen terecht komen
Reputatie 7
Badge +6
elgeto, ik geloof van wel maar heb het zelf nog niet geprobeerd, noch andere weten doen. Als je 2 aliassen aanmaakt op 1 mailbox en je stelt beide aliassen in als aparte accounts in je mailclient krijg je volgens mij het gewenste resultaat. Je hebt dan 2 'mailboxen' in je mailclient met zelfde mails. Het enige verschil is wanneer je zelf een mail verstuurt, je kan kiezen welk het 'afzender' emailadres wordt.
Reputatie 7
Badge +4
Ja hoor dat is perfect mogelijk, hier kan je alvast terug vinden hoe je de aliassen kan aanmaken: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_alias/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/een-extra-e-mailadres-aanmaken-of-verwijderen.html
sorry, ik had dan de vraag van TS blijkbaar verkeerd begrepen ik dacht dat hij wilde dat de alias in een appart alias account binnen kwam in zijn mailprogramma vandaar dat ik sprak om met filters te werken.

@Proximus medewerkers, even tussendoor melden dat de Forum reacties-teller niet meer bijwerkt maar op nul blijft staan, zie maar naast de verschillende posten waar al een reactie gekomen is staat nog op nul.
Hartelijk dank voor de tips! Het is gelukt 🙂