Algemene problemen met Proximus (mogelijks in combinatie met Fiber To The Home)

  • 2 February 2017
  • 1 reactie
  • 362 Bekeken

Hallo,

Sinds augustus zijn wij klant bij Proximus aan een nieuw perceel in Gent waar er Fiber To The Home beschikbaar is. Als grootgebruiker en gamer was het een logische keus om voor dit pakket te gaan, dit de eerste keer Proximus over Telenet.

Goed onder de indruk van de internetsnelheden en connectietijden begon het algemeen goed.
Al snel bleken er wel problemen op te duiken.

(Om het verhaal beter te volgen: klant geworden in augustus, sind iets meer dan een maand onze mobiele apparaten overgezet en een Tuttimus pakket genomen)

1. Het was onmogelijk om ons verbruik te bekijken op de website: 'technische error'



Al sinds ik klant ben bij Proximus is het voor mij zo goed als mogelijk om mijn verbruik te bekijken van internet en TV. Wanneer ik naar MyProximus surf krijg ik een error:
Oeps! Er was een technisch probleem. Kom later terug om uw verbruik te zien.


Ik heb dit enkele maanden geleden gemeld met duidelijke beschrijving van het probleem samen met screenshots van de error code uit mijn console waardoor het probleem vrij snel duidelijk zou moeten zijn.

Na de overschakeling naar Tuttimus was me dit iets teveel geworden en heb ik Proximus meermaals gecontacteerd (nu ongeveer een maand geleden) om dit dringend op te lossen. Uiteindelijk is dit opgelost geraakt om dan een korte periode te werken.

Nu een week of 2 later werkt mijn verbruik weer al niet meer...

2. De proximusTV app heeft nooit gewerkt tot voor kort.



Een van de gemakken van het digitale tijdperk is de smartphone. Maar niet bij proximus... De proximusTV app heeft net als mijn verbruik een heel lange tijd niet gewerkt (tot en met gisteren).

Ik moest deze activeren via MyProximus maar ook hier een error:
Geachte gebruiker, wegens een technisch probleem is het momenteel niet mogelijk om deze toepassing te raadplegen. Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen


Dus ik heb gisteren hiervoor 2x de klantendienst moeten bellen (want de eerste keer zei de persoon me gewoon dat ik het via MyProximus moest activeren wat ik duidelijk zei dat ik dit al gedaan had.)
De 2e persoon heeft gelukkig het probleem met de app kunnen oplossen. De error blijft wel bestaan op de MyProximus website.

3. Overschakeling naar Tuttimus laat te wensen over



En nu het tofste onderdeel, de overschakeling naar Tuttimus. Mooi aanlokelijk, een TV voor €50.
Na enige tijd het aanbod te bekijken dan toch besloten om ons TV + Internet pakket om te schakelen naar TV + Internet + Vaste Lijn + 2x Mobile.

Toevallig waren we in de buurt van een Proximus Center en het leek me een goed idee om de switch daar te maken (wat nadien een slechte keus bleek te zijn). Daar vernamen we dat een cadeau enkel voor nieuwe klanten was. We hebben toch besloten de omschakeling verder te zetten.

Eenmaal thuis aangekomen en wat verder opgezocht te hebben waren de precieze kleine lettertjes:
Aanbieding geldig van 14/11/2016 tot en met 31/01/2017 voor nieuwe en bestaande klanten die minstens één nieuw product (internet, tv, vaste telefoon of gsm-abonnement Mobilus S/M/L) nemen in een pack Tuttimus met een nieuw contract van 24 maanden


En met 2 nieuwe mobiele abonnementen voldoen wij daar dus wel aan. Weer de klantendienst bellen om te horen dat wij daar dus wel recht op hebben. Dat weekend zijn we terug gegaan naar hetzelfde Proximus Center om te horen dat er bij dat Filiaal beslist is dat er geen TV's of dergelijke meer mochten gegeven worden aan niet nieuwe klanten.
Er waren zogezegd "andere voorwaarden online als in de winkel".

Na even doordrammen heeft de verkopen dan toch iets of wat toegegeven door een case te openen bij Proximus. We zouden hiervan de maandag erop van horen. Tot nu toe nog niets van gehoord, ik zou moeten kijken maar dit is ook al meer dan een maand geleden.

Na meer dan een week tijd was onze GSM nog steeds niet overgezet. De klantendienst gebeld om te horen, dit zal vandaag doorgevoerd worden. De volgende dag nog steeds geen overzetting. Dan nog maar meermaals de klantendienst bellen tot je iemand aan de lijn krijgt die er toch iets meer kon over vertellen:

De mobiele nummers worden niet overgezet omdat er een case openstaat in verband met dat pakket (case omtrent de TV). Deze mevrouw heeft dan handmatig het overzettingsproces in gang gezet, anders waren we nu misschien nog geen Proximus Mobile.

Maar dus er is wel degelijk ergens een case die openstaat voor onze TV, ergens ....

Dan komt dit ander voordeel van Tuttumis er nog bij:
Netflix: binnen de 2 weken in je brievenbus. Niets ontvangen.

4. Mobile app niet correct



En vandaag liep de emmer over. Gisteren ging onze eerste volledige maand in van Mobilus. Vorige maand zag er wat 'funky' uit in de app, maar dit kon goed zijn omdat het nog net geen volledige maand was. Dus na even af te wachten tot deze maand moet ik tot het besluit komen dat ik maar 1024MB heb bij mijn verbruik. Dit terwijl er op de Tuttimus landingspagina 2GB staat voor 15€ en dit ook zo tussen mijn producten vermeld staat.

Nogmaals bellen natuurlijk, ik ken het nummer al vanbuiten ondertussen, en de mensen bij de klantendienst mijn nummer waarschijnlijk ook al. Deze mevrouw vertelde mij dat dit een fout was in de app. Na even mijn verhaal te doen vertelde ze mij om dit alles eens hier te posten.

Dus daarom, dit topic. Hopelijk kan er mij iemand helpen en eindelijk van Proximus even alles op orde zetten.

Met vriendelijke groet,
Gianni

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Dag Gianni,

Alvast de excuses.

Kan je via Het Proximus Team klantgegevens sturen? (telefoonnr, klantnr, contactnr)

Dan kijk we alles voor je na.

Met vriendelijke groeten

Koen

Reageer