Vraag

Al maanden bijna dagelijks geen internet meer


Reputatie 1
Badge

Sinds februari hebben we met momenten dagelijks het probleem dat het internet gewoon uitvalt. Ik werk al sinds maart vorig jaar elke dag thuis, en dit jaar in februari begonnen de problemen plots. 

Op vaste uren valt het internet uit. DSL lampje flikkert de hele tijd dan. Soms is het na een paar minuten terug ok, op andere momenten duurt het uren. Bellen gaat dan gewoon nog wel.

In maart is er iemand langs geweest. Nieuwe modem en bbox. 2 weken geen problemen. Daarna terug. Elke dan om 16u30 valt het uit. Eind maart terug iemand langskomen. In huis alles ok zei hij en hij ging een aanpassing doen in de kast op straat. Weer even goed, in mei was ik het dan weer zo beu, elke dag om 17u geen internet meer en komt er weer iemand langs. Geen probleem met je installatie, kregen we weer te horen en hij ging nog een keer in de kast op straat iets aanpassen. Volgende dag, opnieuw problemen. Toen ik dan belde kreeg ik te horen: tja, je zal moeten overstappen naar fiber dan zijn al je problemen opgelost. Zucht. ☹️ Nu ligt het internet er weer uit sinds 18u ofzo. En al 3 keer de modem herstart, maar geen resultaat.

Ik begin het echt serieus beu te worden. Kan het probleem nu echt niet gevonden worden? Ik heb een jaar zonder problemen elke dag thuis gewerkt. En ineens: elke week/dag problemen zonder dat er hier iets veranderd is.


18 reacties

Aangezien er al  verschillende techniekers langs geweest zijn en het probleem blijft en zij blijkbaar ook beweren dat bij u alles in orde is, dan zouden de Proximus forummedewerkers eens bij de bevoegde specialisten/dienst opvragen wat er juist aan de hand/reden is en wat er kan aan gedaan worden.

NB: Iemand van die van Proximus zelf is van het forumteam, komt hier niet langs tijdens weekends en feestdagen.  

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten, zodat zij hier maandag mee aan de slag kunnen voor verder onderzoek.
 

Reputatie 1
Badge

Dag Martin, 

Ik zag de informatie nog goed ingevuld was in mijn profiel.

Om 19u45 het eindelijk terug aan de praat gekregen.  Net als je aan de lijn hangt bij Proximus. Wil ik me nu net voor tv zetten. Flikkert dat DSL lampje weer. Zo frustrerend!

Kan natuurlijk ook in de een VDSL-poort van DSLAM zitten waarop je lijn (bbox) aangesloten is in de straatkas, want de techniekers zullen wel (hoop ik) gecontroleerd hebben op slechte contacten  tussen je bbox en de VDSL filter die dan verbonden is met je inkomende telefoonlijn, er zal niks anderes opzitten dan afwachten wat de Prox forummedewerkers verder voorstellenmaandag!

Reputatie 1
Badge

Beneden in de kelder is er een doosje dat de inkomende kabel verbindt met een andere kabel. Daar heeft de 2e technieker alle contacten vervangen. Waar de kabel hier binnen uit de muur komt en waar dus de kabel van de telefoon en splitter voor modem op zit heeft nog niemand naar gekeken. De straatkast is al 3 keer open gedaan.

Nochtans kan het ook in de splitter ook soms voor problemen zorgen (heb het zelf voorgehad jaren geleden) maar een mens zou toch verwachten dat de techniekers toch genoeg kennis van zaken hebben om daaraan te denken.
Als zij natuurlijk een andere reden van het probleem vastgesteld/gevonden hebben verderop richting Proximus toe dan is dat natuurlijk weer een andere zaak!

De prox forummedewerkers kunnen natuurlijk navraag doen naar het verslag van de techniekers en hieruit meer te weten komen wat al dan niet al gebeurd is naar de oplossing toe.

Reputatie 1
Badge

We zullen zien. 😉 In het laatste verslag stond alvast veel dat zogezegd gedaan was. 

Ik vrees dat ik het ding niet meer aan de praat krijg. Al veel herstart en getest vanavond, maar het lampje blijft flikkeren. Soms traag, meestal snel.

Mijn zoon gaat teleurgesteld zijn dat er geen EK finale zal kunnen opgenomen worden. Tenzij ik dat op de een of andere manier toch geprogrammeerd krijg?

Kun je dit niet opnemen (opname programmeren) via je pickx- app op je smartphone bv. terwijl je evenmet mobiel netwerk verbonden bent met je smartphone.

 

Reputatie 1
Badge

Oei, nu wou ik je post liken en heb ik het blijkbaar aangeduid als het antwoord op mijn probleem?

Dat is geen probleem de Prox forummedewerkers kunnen dit verwijderen maandag.

Reputatie 1
Badge

Deze morgen gelukkig tegen dat ik begon te werken terug internet. Maar net hoor ik de vaste lijn overgaan en daarna valt het weer uit. 

Gisterenochtend nog een keer gebeld na een hele zaterdagavond zonder internet/tv. Maar ze konden mij dus niet voorthelpen. Ze hebben geen idee waar het probleem zit en ik moet maar overstappen naar fiber. Wel toevallig ook net een brief in de bus om reclame te maken voor fiber, zo zouden we af zijn van die vervelende storingen. 😲 Je zou denken dat er expres slechte verbindingen worden gemaakt.

Vroeg of laat zal natuurlijk koper wegvallen als er fiber voorhanden is (natuurlijk zal dit niet voor direct zijn) 

Je binnenhuis installatie is toch niet veranderd, ander telefoon op ander plaats aangesloten enz…

Want het gebeurt bij het bellen, mss best dat de VDSL splitter NTP2007/TF2007 ook eens vervangen wordt.

Reputatie 1
Badge

Nee, er is niets veranderd, daarom dat ik het gewoon graag opgelost wil. Ik heb perfect een jaar thuis gewerkt tot de problemen plots begonnen. Er komt straks nog eens een technieker langs. Ik ga vragen of hij het aansluitpunt aan de muur hier nakijkt en de splitter vervangt. Als het dan nog niet opgelost is zal ik moeten overstappen naar fiber vrees ik. En dan hopen dat het daarmee opgelost is natuurlijk. 😉

Reputatie 1
Badge

Gisteren opnieuw gebeld en er kon nog dezelfde dag iemand langskomen. Deze heeft alle aansluiting nagekeken (ook die aan het aansluitpunt). Hij zei dat hij een zeer goed signaal had nadien. Dus we zijn hoopvol. :-) Een paar uur nadat hij weg was had ik opnieuw een onderbreking, maar ik hoop dat het maar eenmalig is.

Reputatie 1
Badge

Ondertussen zijn we een maand verder en sinds de laatste technieker is alles stabiel gebleven. Ik had toen al wel een afspraak gemaakt om over te stappen naar fiber en sinds gisteren is dat in orde. Hopelijk duiken er nu geen problemen meer op :-)

Dat moet je inderdaad altijd afwachten, maar laten we positief blijven :relaxed:

Wij hebben net hetzelfde probleem. Zeer vervelend vermits ik veel van thuis werk. Overstappen op fiber is niet mogelijk, het ligt hier nog niet.. 

pas maandag komt er iemand die van Proximus zelf is terug langs

Tip: Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Reageer