Al jaren te veel betaald voor internet bij Promximus


Al jaren ben ik hondstrouw klant bij Belgacom/Proximus. Ik heb een internetmaxi abonnement dat mij een downloadsnelheid belooft tot 50Mbps. Tot nu blijkt, bij controle door een technicus, dat ik maximaal een downloadsnelheid kan bereiken van 0,5 Mbps omdat in mijn buurt nog geen glasvezelkabel ligt. Ik heb dus al veel jaren minstens 25 euro per maand te veel betaald. Een gewoon en goedkoper internetabonnement had me immers precies dezelfde snelheid opgeleverd. Niemand van Proximus heeft me er ooit op gewezen dat in mijn buurt die hogere snelheid niet kon gehaald worden, maar men heeft er mij wel al jaren voor laten betalen... Dat vind ik dus not done en heel misleidend. Ik denk er dan ook sterk aan over te stappen naar de concurrentie.

14 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Beste,

hier kunt u controleren welke snelheid PXM u kan bieden op uw woonplaats:
https://www.proximus.be/internetsnelheid

Pxm is ook nog maar net begonnen met de glasvezeltechniek. Dus dat is nog maar het hele prille begin.

Wat wel kan, is dat er bij u enkel maar een oude adsl ligt ipv vdsl.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Brommel,

We kunnen je lijn even nakijken als je me via privé bericht je klantennr even doorstuurt.

Groeten,

Jimmy
downloadsnelheid van 0,5 Mbps is wel een heel heel heel trage adsl lijn dan !
Beste,
Wat wel kan, is dat er bij u enkel maar een oude adsl ligt ipv vdsl.

Hopelijk komt er voor Brommel een ROP of nog beter FTTH 😉
Reputatie 6
Badge +3
Dag Walter,

Ik zie dat je een snelheid hebt van 4,6 hebt op de adsl technologie. De abonnements formules hebben enkel een maximale downloadsnelheid* maar we garanderen niet dat deze gehaald kan worden.

Met een Maxi abonnement zoals u heeft heeft u een onbeperkte* downloadlimiet in vergelijking met de andere abonnementen.

* De aangekondigde maximale snelheid is een theoretisch snelheid, voor de vaste internetverbinding die in de praktijk niet door alle klanten behaald kan worden. Je downloadsnelheid thuis hangt voornamelijk af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, de beschikbaarheid van VDSL, je computerinstallatie en de binnenbekabeling. Enkel als deze optimaal zijn, kun je genieten van de maximale snelheid. Als je wifi gebruikt, kan je surfsnelheid ook lager zijn..

Je hebt een maxi abonnement wat wil zeggen dat je onbeperkt* thuis kan surfen.

* Vast internet: onbeperkt volume: enkel voor persoonlijk gebruik conform aan de algemene voorwaarden van Proximus. Internet Maxi: als de klant 750 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 5 Mbps, tenzij hij een gratis Extra Volume van 150 GB activeert via MyProximus

Meer info en onze voorwaarden:



https://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/internetabonnementen.html

Groeten,

Jimmy
Reputatie 1


Pxm is ook nog maar net begonnen met de glasvezeltechniek. Dus dat is nog maar het hele prille begin.


? net begonnen... vdsl bestaat toch al enkele jaren ondertussen hoor...
Je hebt glasvezel tot aan de ROP (glasvezelstraatkas) waar je lijn dan kan op aangesloten worden (in geval is VDSL mogelijk)
en je hebt glasvezel tot in huis en dit zijn ze nu stilletjes aan aan het uitbouwen
Beste Jimmy

Dat Proximus zich zou indekken met de kleine lettertjes, daar maakte ik me geen illusies over, hoor. Feit blijft dat ik nooit op de hoogte gesteld ben van het feit dat er geen VDSL beschikbaar is, en er dus onder geen beding hogere snelheden dan die 4,6 gehaald konden worden. Pas nu ik er hier een technicus van Proximus heb bijgehaald omdat mijn draadloos netwerk helemaal platlag, gaf die toe dat er inderdaad nooit sprake zou kunnen zijn van een hogere snelheid, zolang er geen andere kabel gelegd wordt. Hij moest toegeven dat de enige manier om een hogere snelheid te halen was over te stappen naar de concurrentie. Die man is tenminste eerlijk. Tegen die lage snelheid is het immers absurd en praktisch onmogelijk grote bestanden te downloaden, zoals 'toegestaan door het onbeperkt abonnement'. Neen, ik ben zwaar ontgoocheld in Belgacom en aangezien er blijkbaar zelfs geen verontschuldiging afkan, laat staan een commerciële geste, ben ik ook van plan mijn verhaal verder te doen via de andere sociale media. Ik ben immers al mijn leven lang klant van Belgacom/Proximus en dan zo voor schut gezet worden... Dat is op vlak van klantvriendelijkheid zwaar erover, ook al zijn er die kleine lettertjes van het contract...
Met vriendelijke groet (want u persoonlijk kan daar natuurlijk niets aan verhelpen, u doet ook maar uw werk...)
Walter Huts
Reputatie 5
Badge +3
Dag Brommel, deze had alvast zeker niet mogen gebeuren, deze communicatie had inderdaad eerder moeten gebeuren! Onze excuses hiervoor! Willen je hiervoor alvast wel een geste bieden, kan je ons alvast de betrokken gegevens bezorgen per privébericht? Groetjes, Nicky
Beste Nicky,

Dit zijn mijn gegevens:
naam: Walter H
adres: xxx
3300 Tienen
tel. 016 xxx

Met vriendelijke groet
[edit Wim: zaken verwijderd omwille van privacy, deze gegevens staan in onze database]
Reputatie 4
Badge +2
Beste Brommel

denk dat u dit bericht best zo snel mogelijk verwijdert of aanpast.

U kunt uw gegevens het best doorsturen per privébericht.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Beste Simon

Bedankt voor de waarschuwing. Maar dat is nu net mijn probleem: ik ben redelijk digibeet en ik weet dus nu niet hoe ik mijn vorig bericht hier kan verwijderen. (Net daarom heb ik trouwens ook jaren te veel betaald voor de trage adsl kabel...)

Met vriendelijke groet
Berichten kan je niet volledig verwijderen, wel bv door een Proximus Communication Manager
Je kan wel een bericht aanpassen en corrigeren tot 1 uur na je eerste post en dan kan je het ook zelf niet meer.
Maar best altijd privégegevens versturen via een privébericht aan het proximus team om eventueel misbruik te verhinderen.
NB: privébericht aan Het Proximus Team sturen kan door op onderstaande link te klikken
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Beste Martin

Hartelijk dank voor de snelle toelichting. De Proximus Communication Manager was immers wel zo vriendelijk geweest mijn naam en adres te verwijderen in mijn foutief privébericht, maar de tweede keer dat mijn naam in die mail voorkwam, heeft hij die wel laten staan. Als hij/zij dit leest mag hij die dus ook nog verwijderen, want ik kan dat blijkbaar niet meer. Met ook mijn dank daarvoor aan hem/haar.
Maar goed, er is niets al te wereldschokkends gebeurd. Gewoon iemand die wat trager is met internet (en die met traag internet sukkelt 😉 ) en die er dan nog voor uitkomt door zijn naam eronder te zetten...

Met vriendelijke groet
Ja, eerlijkheid duurt het langst zeggen ze wel eens, maar dan mag het niet in handen komen van oneerlijk mensen 😉
groetjes,
en nog een fijn weekend.

Reageer